Samochód z silnikiem 1.5 dCi to absolutny niespotykany dla mnie wcześniej bubel techniczny
Powodem awaryjności sa wtryskiwacze piezodielekrycne Siemens CommonRail które dla obecnych polskich biopaliw
natychmaist zapychają się i komputer zgłasza problemy ze ich sterowaniem.
Wtryskiwacze Siemens Continental użytkuję średnio 10-20 tys km.
Mogę jeszcze przedłużyć ich przebieg o kilka tys km ryzykując awarię silnika i lawetę (zapalona kontrolka "Check Engine").
Ze względu na niespotykaną awaryjność do tej przejchałem tym samochodem tylko około 50 tys km w ciągu 10 lat
W tym czasie wymieniałem komplet wtryskiwaczy wymieniałem 2 razy.
Koszt łączny ich wymiany to 10-12 tys.
Ze względu na niespotykaną awaryjność wtryskiwaczy
w bagażniku samochodu wożę cały zestaw remontowy aby w razie potrzeby na trasie próbować wymienić wtryskiwacze.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik jest ok gdyby nie osprzęt
5,0
Skrzynia biegów
brak
5,0
Układ jezdny
brak
5,0
Karoseria
brak
Komfort
5,0
Widoczność
vbrak
5,0
Ergonomia
brak
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
brak
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
brak
3,0
Wyciszenie
brak
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
brak
2,0
Stosunek jakość/cena
brak
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awarii ulega Partronic, do którego brak jakichkolwiek informacji technicznych, tylko serwis może naprawić za duże pieniądze.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 110KM 81kW
[l/100km]