Renault zrobiło kawał wietnej roboty. W zasadzie nie ma tu zbyt wielu rzeczy do, których można by się przyczepić. Auto zostało gruntownie zmienione wzgledem poprzedniej generacji, nie ograniczono się w tym przypadku do delikatnych zmian. Poprzedniej wersji nie przypomina ani z zewnątrz, ani wewnštrz i muszę przyznać, że różnica jest kolosalna. Moim zdaniem nazwa Megane, nie jest już adekwatna do tego modelu. Komfort podróży i wielkoć bagażnika (a także agresywna sylwetka) wręcz zachęcajš do dłuższych podróży. Solidna konstrukcja powinna dobrze sprawdzić się jako auto rodzinne, pomimo tego, że należy w zasadzie do segmentu aut klasy sredniej. Jedzi mi się tym samochodem naprawdę dobrze. Długo zastanawiałem się co kupić. Kandydatów było wielu: Ford Focus II, Opel Astra,Skoda, Nie wiem, czy wybierając którekolwiek z nich miałbym taką samą pewnoć, że dobrze zrobiłem, bo o tym się już nie dowiem, ale jedno wiem na pewno: z Renault Megane III jestem więcej niż zadowolony! Auto w wersji podstawowej ma wszystko czego potrzebowałem, jest wygodne, ładne i mam nadzieję, że nowa niezawodnoć będzie mi towarzyszyła jeszcze baaardzo długo. Wartym pochwały jest też zestaw audio. Gra nadspodziewanie przyzwoicie. Zarówno wysokie jak i niskie tony są czyste. Bas, dla zwykłego człowieka, także będzie wystarczający. Bardzo podoba mi się dyskretne umiejscowienie wejcia USB i AUX, które dodatkowo zakrywane jest przez klapkę. Dzięki temu nic nie wystaje i nie ma możliwoci zahaczenia . Obsługa zestawu jest niemal intuicyjna. Plastiki we wnętrzu są bardzo dobrze spasowane i wyglądają bardzo estetycznie mimo 106 tys km nic nie skrzypi , co wżniejsze nic nie nawalilo ( czy to francuz ? ) Auto wersi Grandtur idealnie nadaje się dla rodziny 2 + 2 a nawet 2 + 3. Polecam nowe Renault Megane III ale nie namawiam każdy ma swoj rozum i niech sam decyduje ja nie wieże w stereotypy o wspaniałych niemcach , bajki zostawiam dzieciom ( i frajerom )
Wrażenia
5,0
Silnik
Gdyby auto było ze 100 kg lżejsze, to ten silnik byłyby tu idealny, bo troszkę więcej dynamiki przy niższych obrotach by mu się przydało. Jednak od czego jest redukcja biegu:) Nic nie trzęsie, czy szarpie nawet przy wrzuceniu zbyt wysokiego biegu. Włączenie czwórki przy 30 km/h skutkuje tylko tym, że będziemy się powoli się rozpędzać, silnik nie będzie tu protestował w odczuwalny sposób. Więcej niż zadawalajšcy jest też dla mnie jego apetyt na paliwo 5 l miasto.
4,0
Skrzynia biegów
Lewarek chodzi bardzo płynnie, jego skok jest krótki i biegi wbijają się zdecydowanie. W zasadzie nic tu nie haczy, ani zgrzyta. Jedynie kiedy auto jest zimne to coś tam nie dziala jak trzeba.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie według konstruktorów, pewnie miało mieć sportową charakterystyke , ale klienci tego auta raczej od Meganki tego nie oczekują ( poszli więc na kompromis niby twarde ale ikonfortowe). W sumie na zakrętach nie odczuwam mocnych przechyłów, mógłbym po tym spodziewać się, że na nierównociach będzie mocno trzęsło, jednak nic z tego.
Komfort
5,0
Widoczność
W zasadzie jest więcej niż dobra. Do przodu i na boki wręcz wymienita, a kiedy nauczymy się korzystać z lusterek, przy parkowaniu, stwierdzimy, że widocznoć w tym samochodzie jest nawet bardzo dobra i manewrowanie nim, zarówno na parkingu, jak i na szosie to bułka z masłem.
5,0
Ergonomia
wszystko jest tu na miejscu i nie wymaga szukania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, pierwsze ciepłe podmuchy w zimie czuje już paru chwilach jazdy. Z chłodzeniem też nie jest żle klima dziala momętalnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma tu, na co narzekać. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie powinni być zadowoleni. W 4 osoby można jechać w naprawdę długą podróż, nie narażając się na ogólne zdrętwienie. Nad głową, oraz w nogach jest luz, nawet przy wysokich osobach.
4,0
Wyciszenie
Rewelacji może i nie ma, ale le też nie jest. Rozgrzanego silnika na postoju nie słychać. Największy przyrost decybeli dochodzących z silnika występuje na początku wzrastania obrotów potem cisza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie to sama przyjemność miasto 5.0 litra na 100km trasa 4 -4.5 litra
5,0
Stosunek jakość/cena
cena takiego samochodu jest OK
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mimo 106 nic, tylko raz zawieszenie naprawiane ale to przy tym przebiegu normalne ( dodatkowo zawieszenie jest super tanie drążek 35 zl wahacz 200 kapletny )
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 105KM 77kW
[l/100km]