Świetnie radzi sobie na długich trasach, jest wygodny dla wszystkich pasażerów. Fotele nie przyprawiają o ból pleców nawet po 600 km ciągłej jazdy. Silnik świetnie pracuje przy wyższych prędkościach tj. 5 i 6 bieg, wyprzedza bez problemu. Zawieszenie przyjemnie przeskakuje po nierównościach bez irytujących i dwuznacznych stuków. Minusem są z pewnością obicia drzwi, tutaj plastiki są twarde i generalnie nawet nie miłe dla oka. Świetnie działający czujnik deszczu. Po dwuch latach spędzonych za kierownica Octavi II, podróż meganką to jakby klasa wyżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Samochód mam stosunkowo nie dawno, nie mniej jednak użytkuję go służbowo i zdążyłem przejechać już kilka tysięcy kilometrów. Ostatnie dwa lata jeździłem Octavią II i miałem dobre zdanie na jej temat, jednak pod względem kultury pracy zawieszenia i silnika to nie umywa się do tej renówki. O ile jeżdżąc skodą już po pierwszych 200 km musiałem wyjść i rozprostować kości, o tyle w renówce nawet 600 km nie odbija się negatywnie na moich plecach. Silnik pracuje dość cicho i równo, na niższych biegach i trochę nie równo przyśpiesza tutaj lepiej się sprawdzały 1.9 tdi, ale 5 i 6 bieg w trasie to już rewelacja.
3,0
Skrzynia biegów
Niby jest ok, biegi wchodzą lekko i w miarę precyzyjnie, jedynie przyczepił bym się do 6 biegu który wbijając trzeba dobrze dopchnąć do brzegu i w dodatku coś zawadza po drodze.
4,0
Układ jezdny
Tutaj do porównania mam skode octavie. Wielki plus dla renault, w porównaniu do skody to niebo a ziemia. Świetnie trzyma w zakrętach no i świetnie połyka nierówności. W dodatku jest ciche.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok, słupki w zakrętach nie przeszkadzają, do tylu jak dla mnie w porządku.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Rewelacyjny patent z joystickiem do sterowania radiem. Dzięki temu nie razi już tak fakt że radio jest pod sterowaniem nawiewami.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dmucha, ale bez rewelacji, trzeba trochę poczekać aż się wychłodzi. Ogrzewania jeszcze nie miałem okazji używać w praktyce.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
U kierowcy ok. Na miejscu pasażera obok, raz się przejechałem i schowek ogranicza miejsce na nogi, trzeba się ponad przeciętnie odsunąć od konsoli aby wciąż o niego nie zawadzać kolanami, w sumie to jeszcze się z czymś takim nie spotkałem. Całe szczęście miejsca z tyłu jest dużo dla pasażerów nawet po solidnym odsunięciu do tyłu foteli przednich.
4,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem u góry, najbliższym porównaniem dla mnie jest skoda octavia i w tym zestawieniu meganka wypada o niebo lepiej. Silnik dużo cichszy, nie przenosi wibracji w takim stopniu co tdi. Zawieszenie pracuje dyskretnie. Generalnie hałas nie razi w czasie podróży.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie biorąc pod uwagę częste na polskich drogach wyprzedzanie sznurów tirów itp schodzi nawet poniżej 5. W mieście 6, acz kolwiek nie mam zwyczaju dusić go od zakrętu do zakrętu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać, nic się jeszcze nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 105KM 77kW
[l/100km]