Inne
: Bardzo dobra jakość wykonania wnętrza w modelu nieco starszym, ale lepiej wyposażonym od modelu nowszego.
4,0
Całokształt
Gdyby nie skrzynia 6-biegowa, która\"zabiła\" cały temperament silnika byłoby super. Z drugiej strony niskie spalanie- więc coś za coś.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wersja z 6-biegową skrzynią manualną, która skutecznie studzi jakikolwiek zapał tego silnika. Do spokojnej (oszczędnej jazdy) jak najbardziej, ale każde wyprzedzanie TIRa to strach w oczach- elastyczność praktycznie zerowa, nawet po redukcji na niższy bieg. Na plusy- silnik we wnętrzu jest bardzo cichy, prawie wcale go nie słychać a przy lekkiej nodze naprawdę niewiele pali.
3,0
Skrzynia biegów
Tak jak wspominałem- skrzynia manualna 6-biegowa- ewidentnie zestrojona pod oszczędną jazdę a nie pod dynamikę. Przy 61 km/h komputer podpowiada zmianę biegu na 6!!!!! Jeśli ktoś tego słucha(ja tak) to naprawdę silnik potrafi odwdzięczyć się niskim zużyciem paliwa. Minusy- zero elastyczności- przy wyprzedzaniu koszmar.
4,0
Układ jezdny
Charakterystyka zawieszenia mi odpowiada- zawieszenie jest sprężyste (nie miękkie!!!!!!) i dla mnie to udany kompromis pomiędzy komfortem a przyczepnością. Tutaj duży plus ode mnie. Moim zdaniem zawieszenie jest o wiele lepsze od tak zachwalanego przez wszystkich dziennikarzy zawieszenia focusa (jeździłem dwoma focusami z 2010 więc mam porównanie).
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba widoczność do tyłu i na boki (bardzo szerokie boczne słupki i wąska tylna szyba), reszta bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Mam tu porównanie między dwoma modelami megane- jeden (ten ,o którym teraz pisze jest z 2011 roku prawie full opcja) a drugi niby taki sam, nawet młodszy (2012 rok produkcji) ale uboga wersja. Jeśli chodzi o ten pierwszy model-tutaj ogromny szacunek!!! miałem okazję jeździć naprawdę bogato wyposażoną wersją- ergonomia super, jakość tworzyw i spasowania kokpitu rewelacja, na desce nie ma festynu przycisków jak np w nowym focusie, astrze czy kii ceed. Tylko niezbędne przyciski do sterowania klimą (2-strefowa elektroniczna)i radiem, ale to ostatnie praktycznie obsługuje się tylko przystawką na kierownicy, która jest bardzo wygodna (lepsza jak w focusie) więc w ogóle nie trzeba odrywać rąk od kierownicy. Jeśli chodzi o model z gorszym wyposażeniem-we wnętrzu masakra- plastiki o wiele gorszej jakości, spasowanie i wykonanie byle jakie, fotele jak krzesła stołowe, zero wyprofilowania i za miękkie. Na szczęście ergonomia pozostała na tym samym dobrym poziomie. Swoją drogą to bardzo ciekawe,ze ten sam model (nawet młodszy) ma o wiele gorsze wnętrze niż starszy tylko w lepszej konfiguracji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bez zarzutu, ogrzewania nie miałem okazji sprawdzić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu O.K. z tyłu nieco brakuje miejsca na nogi dorosłych pasażerów. Średnia w klasie.
5,0
Wyciszenie
Jak pisałem wcześniej- tu rewelacja we wnętrzu nie słychać silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kiedy stosujemy się do wskazań komputera na temat sugerowanej zmiany biegów auto pali naprawdę mało. U mnie średnia (jazdy po mieście 60%, autostrady 40%) wynosiła 6,5 l/100km. Uważam że jak na benzynę to bardzo dobry wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szkoda tylko że jak każdy francuz to auto szybko straci na wartości w porównaniu np z golfem czy focusem....
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Obydwa auta użytkowałem stosunkowo krótko (2-3 miesiące) wiec nic się nie zdążyło popsuć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Obydwa auta użytkowałem stosunkowo krótko (2-3 miesiące) wiec nic się nie zdążyło popsuć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 110KM 81kW
[l/100km]