Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour

Seba, 2 lata temu
Silnik 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Megane III Grandtour 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Auto prowdzi się rewelacyjnie w porównaniu do konkurencji (segment / budrzet) w środku jest dość wygodnie, bardzo pojemny bagażnik i wygodna tylna kanapa. Mimo wieku, nie było żadnych problemów z zawieszeniem czy korozją. Niestety zawiódł silnik - awaria wentylatora spowodowała przegrzanie jednostki w korku i bardzo drogi remont.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik dobrze pracuje na LPG, ale ma tendencję do przegrzewania, producent wyposarzył go nawet w dodatkową elektryczną pompę wody. Decydując się na ten model, trzeba na prawdę pilnować układu chłodzenia i temperatury.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę za miękka praca, nie dająca pełnej informacji zwrotnej dla kierowcy.
5,0
Układ jezdny
Moim zdaniem, to jest jedna z głównych zalet tego modelu. Z zawieszeniem nie miałem żadnych problemów, a auto prowadzi się pewnie, wręcz znakomicie
4,0
Karoseria
Lakier dość dobrze znosi lata na słońcu, ale dość kiepsko zarysowania i otarcia.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Realnie dostępny jest tylko jeden ucwyt na kubek, drugi jest tak blisko deski rozdzielczej, że realnie nadaje się tylko na drobne do myjni.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w kabinie dawała radę i nie było z nią problemów. Niestety wymiana filtra kabinowego to katorga i mordęga. Ewidentnie auto zaprojektowano, aby z każdą duperelą jechać do warsztatu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy 190cm było bardzo wygodnie i bez problemu z ustawieniem fotela. Pasarzerowie na tylnej kanapie byli zadowolieni, miałem nawet pozytywny komentarz po przesiatce z Audi A6 - że w Megane jest wygodniej :)
5,0
Wyciszenie
Tutaj nie mam zastrzeżeń, generalnie silnik było słychać od 3tyś, czyli tak jak bym się tego spodziewał. Nie miałem problemów z świszczącym wiatrem na autostradzie czy innymi przeszkadzającymi dzwiękami
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik nie jest tak ekonomiczny jak go często opisują, każde sięgnięcie po moc i moment obrotowy (przekroczenie 3tyś obrotów) to duży łyk paliwa dla tego motoru. Na szczęście dobrze toleruje on LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli patrzycie na jakieś skody, czy VW, odpuście, weźcie Megane :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Były problemy z czujnikami poduszek powietrznych, które zaczeły korodować.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik 1.4 TCE łatwo się przegrzewa co mi się zdarzyło i zakończyło się jego remontem. Decydując się na ten motor, trzeba bardzo uważać na cały układ chłodzenia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16v TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Grandtour