Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour

CeeJay, 4 lata temu
Silnik 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 181 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Megane III Grandtour 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest cichy i elastyczny. Przyjemnie się nim jeździ.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak jakichkolwiek uciążliwych usterek.
4,0
Całokształt
Ogólnie to całkiem udane auto. Ma ładną linie nadwozia, jest wystarczająco przestronne dla rodziny 2+2, można liczyć na bogate wyposażenie. Mój egzemplarz pochodzi z 2010 roku i nie nosi większych śladów użytkowania ani w środku, ani na nadwoziu. Znajdzie się kilka słabszych punktów, jak na przykład praca zawieszenia, czy precyzja prowadzenia na nierównościach, ale to nie dyskwalifikuje auta. Megane jest dzielnym kompanem codziennych podróży.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest elastyczny i przyspiesza od samego dołu. Pomimo, że skrzynia biegów ma krótkie przełożenia (przy 100 km/h prawie 3000 obr/min) w środku jest cicho i prawie go nie słychać. Nie jest to zbyt oszczędny silnik, szczególnie w mieście potrafi spalić nawet 11,5 l.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam żadnych uwag. Skrzynia biegów pracuje jak należy, a biegi wchodzą tak, że nie mam wątpliwości, który bieg wrzuciłem i czy w ogóle.
3,0
Układ jezdny
W moim odczuciu to najsłabszy element tego auta. Układ kierowniczy jest mocno wspomagany, a samo auto na garbatej połatanej drodze mocno przenosi nierówności do wnętrza. Dodatkowo, podczas jazdy po nierównościach wyraźnie słychać prace zawieszenia - od tej strony jest słabo wygłuszony. Auto umiarkowanie dobrze trzyma się takiej drogi. Wszystko, o czym pisze, ustaje podczas jazdy autostradą lub drogami krajowymi. Mam wrażenie, że Megana nie lubi krótkich, poprzecznych nierówności i robi się wtedy nerwowa.
4,0
Karoseria
Megane ma dość cienkie blachy, co słychać zamykając klapę silnika. Brzmi troche jakby ktoś kopnął pustą puszkę po asfalcie. Na nierównościach słychać też trzeszczące uszczelki w drzwiach. Poza tym żadnych uwag nie mam. Brak rdzy, a kolor równy na całym nadwoziu.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki widoczność jest ok. Gorzej, kiedy spojrzymy do tyłu. Mała szyba od środka okazuje się jeszcze mniejsza, boczne szybki bagażnika również są niewielkie, co nie ułatwia manewrowania na parkingu. Polecam wersje z czujnikami parkowania.
4,0
Ergonomia
Wnętrze jest proste w formie i nieprzeładowane przyciskami, co może się spodobać minimalistom. Znajduje się tylko to, co najważniejsze i wszystko pod ręką. Do sterowania radiem służy dżoistik pod kierownicą, co jak dla mnie jest wygodnym rozwiązaniem. Jedyne, czego mi brakuje to porządne uchwyty na kubki. Niby są dwa, ale płytkie i przez co słabo się sprawdzają.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie wszystko w porzadku, chociaż auto dość długo nagrzewa się zimą. Wnętrze najszybciej można nagrzać ustawiając nawiew do wnętrza, a nie na szybę. W zimne dni pomagają podgrzewane fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Megane Garndtour ma odrobinę dłuższy rozstaw osi niż kompakt i dzięki temu w tylnej części jest więcej miejsca. Idealne auto dla rodziny 2+2 ze sporą ilością bagażu.
5,0
Wyciszenie
Silnik jest dobrze wyciszony, nie mam żadnych uwag. W środku nawet przy wyższych prędkościach jest cicho. Tylko podczas przejazdów przez nierówności wyraźnie słychać prace zawieszenia. Tu Renault mogło się bardziej postarać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1.4 Tce jest wyposażony w turbinę i dwumasowe koło zamachowe, co podnosi koszty ewentualnych napraw. Sam się o tym przekonałem, kiedy po zakupie musiałem wymienić sprzęgło, dwumasę i rozrząd, co kosztowało mnie prawie 5 000 zł. To już w miarę nowoczesny silnik z bardzo współczesnymi kosztami niektórych napraw. Poza tym części eksploatacyjne nie są drogie, a auto nie jest awaryjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu Megane jest bezkonkurencyjne, szybko traci na wartości. To dobra wiadomość dla kupujących i nienajlepsza dla sprzedających. Kilkuletnie kombi z bogatym wyposażeniem można kupić sporo taniej niż niemiecką konkurencję. W zamian otrzymujemy przestronne, dobrze wyposażone auto ze zrywnym i cichym silnikiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa jak należy, włącznie z elektryką. Awaryjność francuskich auto to mit, dawno już nieaktualny. Wymieniam tylko części eksploatacyjne, leje paliwo i jeżdżę.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak wspomniałem wyżej, zaraz po zakupie musiałem wymienić dumasę, sprzęgło i rozrząd. To była kosztowna naprawa, ale tak samo kosztowna byłaby w przypadku auta innego producenta. Poza tym z autem nie dzieje się nic, żadnych poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16v TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane III Grandtour 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
8,4
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane III Grandtour