Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour

MichalVTS, 5 lat temu
Silnik 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 192 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane III Grandtour 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik bardzo dynamiczny i oszczędny. Mając wcześniejsze doświadczenia z wolnossącymi jednostkami, bałem się turbodziury i szarpania momentem obrotowym, ale ten silnik ma bardzo przyjemną charakterystykę, aż można zapomnieć, że ma turbo.
Karoseria : Kompletny brak rdzy i brak oznaków, że miała by się pojawić w najbliższym czasie!
5,0
Całokształt
Fantastyczny samochód! Megana ma bardzo wygodne fotele, dzięki którym nawet długie trasy nie są męczące. Silnik świetnie sobie radzi z nadwoziem, nawet zapakowanym pod dach. Mając do porównania wcześniejszy model, Renault zrobiło duży krok naprzód i stworzyli samochód solidny, wygodny i tani w utrzymaniu. Doczepić można się do widoczności do tyłu, ale to wynik stylizacji nadwozia, oraz do skrzyni biegów, która ma bardzo krótkie przełożenia i w mieście trzeba się trochę namachać drążkiem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tym samochodzie jest fantastyczny. Turbo benzyna, bez wyczuwalnej turbodziury, bardzo elastyczna, przyśpiesza na każdym biegu i z z każdych obrotów. Serwis silnika tani, kompletny rozrząd OEM Renault kosztuje do 500zł. Spalanie jak na oferowane osiągi niskie (około 8,2l/100km przy trybie miasto - trasa 50/50)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w tym samochodzie jest niezła, ale mogła by być lepsza. Nie sprawia większych problemów, ale przy regularnej wymianie oleju. Mankamentem są dość niskie przełożenia, ale taka jest cena za niskie spalanie. Co do jej precyzji, to do miasta wystarcza, ale trochę brakuje jej do ideału.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest bardzo dobre. Samochód nieźle trzyma się drogi, prowadzi się pewnie i nie buja mocno na boki na zakrętach. Dodatkowo auto zawieszone jest z przodu na kolumnach McPersona, a z tyłu na belce skrętnej, co oznacza niskie koszty serwisu. Układ kierowniczy jest przyjemnie sztywny i posiada wspomaganie ze zmienną mocą (do 20km/h działa mocniej), co pomaga przy manewrowaniu.
5,0
Karoseria
Karoseria nie dość, że ładnie narysowana, to bardzo funkcjonalna. Bagażnik bardzo pakowny z dodatkowymi schowkami i z możliwością podzielenia bagażnika na mniejsze części. Miejsca dla kierowcy i 4 pasażerów wystarczająco. Świetne zabezpieczenie antykorozyjne. Po prawie 9 latach jazdy po niemieckich i polskich drogach na podłodze, progach i nadkolach całkowity brak rdzy (jedynie na wydechu pojedyncze, niewielkie ślady rdzy)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest niezła, ale trochę przeszkadzają grube słupki A, za którymi bez problemu potrafi schować się przechodzień na pasach. Do tyłu też nie ma kolorowo ze względu na małą szybę tylną. Sytuację z widocznością do tyłu ratują duże lusterka boczne i czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Tutaj ciężko się do czegokolwiek doczepić. Wszystkie przyciski są pod ręką. Radio i telefon po bluetooth można obsługiwać z manetki przy kierownicy. A nawet samo radio ma duże przyciski do których łatwo sięgnąć. Problematyczny czasem jest panel klimatyzacji automatycznej, ponieważ przyciski czasem nie reagują i trzeba ponownie nacisnąć trochę mocniej, żeby zadziałały.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
O ile klimatyzacja dobrze sobie radzi ze schładzaniem samochodu w upalne dni, to ogrzewanie zostawia wiele do życzenia. Wnętrze całkiem długo się dogrzewa do zadanych temperatur, a na tylnych siedzeniach i tak potrafi być cały czas zimno. Może w wersjach z nawiewem na tył z tunelu środkowego jest lepiej, ale to akurat rzadkość w tych samochodach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto kompaktowe to miejsca jest bardzo dużo. Kierowca i pasażer z przodu mają wystarczająco miejsca. Z tyłu wygodnie siedzą dwie dorosłe osoby. Jeżeli chodzi o piąte miejsce, to można na nim podróżować na krótkich dystansach, ale dla pięciu osób dłuższa trasa będzie męczarnią.
3,0
Wyciszenie
Tutaj widać oszczędności Renault na tym modelu. Wyciszenie jest symboliczne i praktycznie cały hałas z zewnątrz dociera do wnętrza. Za to silnik jest wyciszony bardzo dobrze. Na biegu jałowym i do 3tys. obrotów praktycznie niesłyszalny, a przy prędkościach autostradowych nie zagłusza rozmów ani radia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie dość, że samochód pali nie za dużo, to koszty, i tak sporadycznych napraw, są niewielkie. Kompletny rozrząd (który wytrzymuje dużo ponad 100tys. km) z robocizną kosztuje 2000zł. Części są dostępne i tanie, a ze względu na dużą popularność modelu, nie ma problemu z jego serwisem u większości mechaników.
5,0
Stosunek jakość/cena
W przedziale cenowym w którym mieści się Megane, trudno o tak samo dobry samochód. W podobnej cenie żaden z samochodów (w tym wieku) nie oferuje tak bogatego wyposażenia, niezawodności i kosztów utrzymania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek problemów. Wbrew obiegowym opiniom, cała elektryka działa idealnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek jedynie do wymiany był drążek kierowniczy z końcówką i łożysko koła.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16v TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Grandtour