Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour

BigMac, 6 lat temu
Silnik 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Megane III Grandtour 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny, cichy i spalanie na rozsądnym poziomie.
Karoseria : Bardzo pakowne, wygodne auto .
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak hydraulicznej regulacji luzu zaworowego.
5,0
Całokształt
Bardzo pozytywnie oceniam te auto. Przesiadka z A3 (wczesniej) i Audi A4 2004 2.5TDI 163km . I znacznie lepsze wrażenia z codziennej jazdy miejskiej niż poprzednimi autami .Bardzo dobrze wypośrodkowane pomiędzy wielkością pojazdu a pojemnością bagażnika, wygodą na tylnym siedzeniu. Dobrze przyspiesza od samego dołu, dobrze dobrane przełożenia, silnik pracuje najciszej spośród wszystkich aut tej klasy. Wyposażone we wszystko co potrzebne . Od 2 miesięcy poszukuję godnego następcy i Żadne nowe auto w salonie nie jest lepsze pod żadnym względem , jest po prostu NOWE, nie spala mniej , nie ma więcej miejsca, nie zbiera się lepiej ( jezdziłem Golf VII 1.4tsi 125km +finansowanie +rabaty wyprzedaży rocznika, Seat Leon SW FR 1.4 150km + wygląd, ale pojemnośc -, jezdzilo i hamowało znacznie gorzej niż VW, Skoda (skreślona za najgorsze wykończenie i cena +10k !! jak lepiej wyposażony golf) , Fiat Tipo Kombi 1.4Tjet( cena wersji w podobnym wyposażeniu to 80k po rabatach, utrata wartości ) oraz Megane 1.2TCE 130km w najbogatszej wersji ( okazało się najtańsze 72k i praktycznie wygrało casting ( wykonanie, ilość miejsca, wygląd) ale finansowanie było na spory - ( 5 lat leasing) . Plusy mojej MEGANE III : silnik, cisza do 120km/h (potem we wszystkich jest głośno...) , wyposażenie (czujniki świateł, deszczu, parkowania, navi TOM TOM, ) lakier jest twardy ( w dzisiejszych czasach to problem) a nie miękki jak japońcach + Spalanie , Klimatyzacja wydajna i nie śmierdzi ! Możliwość zamontowania niedrogiej instalacji LPG ! Minusy : brak hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, odgłosy z pracy zawieszenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najcichszy w stawce kompaktów, dobra elastyczność i spalanie , przyjemność jazdy autem z tym silnikiem. Brakuje pojemności na autostradzie , jak jadę załadowany po brzegi na wakacje z 2+2 . 130kmh i próba wyprzedzenia 2-4 Tirów trochę zajmuje. Ale tak mają wszystkie auta 1.0 1.2 1.4 itp . Na trasę liczy się pojemność i moc... 2 lub 2.5 litra silnik (ale takich prawie nie robią :(( )
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia, zero problemów .
4,0
Układ jezdny
Dobrze auto się prowadzi, aczkolwiek przejechałem się Focusem mk3 i to auto wymiata całą stawkę nowych aut rodzinnych do 100tys zł
5,0
Karoseria
Lakier dobrej jakości, twardości . Kolor grafitowy TEKND - nie widać brudu, nie rysuje się tak bardzo .Mam porównanie do różnych marek, czasami amatorsko bawię się w DETAILING. Brak korozji. Minusy : stopień skomplikowania np przedniego pasa. składa się z niezliczonej ilości elementów, nakładek,wsporników itd - naprawdę drobna stłuczka i zawsze szkoda całkowita z AC OC. Ale pełen wybór na portalach całych elementów (np maska, drzwi) nawet pod kolor.
Komfort
5,0
Widoczność
Nadwozie typu kombi ale nie ma problemu z parkowaniem, widocznością, nic nie przysłania , czujniki pomagają.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, jedynie przyczepie się do podłokietnika. Trzeba leżeć żeby był przydatny. Wysoko ustawiony fotel, przeciętny wzrost i nie ma szans oprzeć łokcia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klima, nie śmierdzi nigdy, (co jest nie tak z koncernem VAG że tam śmierdzi w nowych autach po 4 miesiącach? ) Minusy: Brak nawiewu na tylną część pojazdu, dzieciakom dalej gorąco, a mnie zmino :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze oceniam bagażnik i miejsce na tylnej kanapie. Może jedynie skoda wygrywa, ale reszta niech się schowa. Gdzie w nowym golfie jest ponad 600l ? W schowkach,kole zapasowym itd. A ta najpotrzebniejsza powierzchnia na walizki jest płytka, nie ma szans pionowo ich wsadzić. Seat dopiero tragedia. wszystkie SUV-y też niech się schowają. liczby to nie wszystko. Od półek do linii szyb w nowych autach jest 30cm !!!
5,0
Wyciszenie
Do 120-130kmh jest bdb. Potem wzrost głośności znaczny ( Ale to dotyczy wszystkich aut tej klasy)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4 lata użytkowania 12tkm/rok : Klocki i tarcze przód , co roku filtry i olej. Nic więcej nie robiłem . Zamontowana prawie od nowości instalacja BRC sequent . Spalanie z ciężką nogą maksymalne 9-10 litrów gazu ( czyli 18zł :) Nowe pseudo oszczędne kosiarki palą i tak 9 litrów benzyny , chyba że jeździ się jak emeryt. Mam VW Up 1.0 60km i żre 7....
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem jako 2.5 letnie, z przebiegiem 89 tys z DE. to moje 4 auto z DE z przebiegami większymi x3 niż PL, ale utrzymane, serwisowane nie oszukane i spisuje się bardzo dobrze. Utrata wartości od 3 lat w góre jest niewielka. Najwięcej traci się na nowym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzona tylna roletka bagażnika, czasami wyświetlacz prędkości mrugnie (podświetlenie )
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, nie wystąpiły.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16v TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Grandtour