Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour Facelifting 2013
Rafał,
8 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
10 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Bardzo ładny samochód, mimo wielu lat na rynku. Najlepiej się prezentuje w wersji kombi. Swoją drogą to chyba jedno z najładniejszych kombi.
4,0
Całokształt
Bardzo poprawny samochód. Nie wyróżnia się niczym szczególnym ani na minus ani na plus względem konkurencji. W dodatku po facelifitingu może się podobać.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest dość głośny powyżej 3000 obrotów. Nie porywa osiągami i niestety nie wynagradza tego za bardzo w spalaniu. Trzeba się przyzwyczaić do obsługi pedału gazu, trzeba go dość głęboko wcisnąć żeby poczuć, że coś się dzieje.
4,0
Skrzynia biegów
Wystarczająco precyzyjna dla przeciętnego użytkownika. Nie mam za bardzo porównania, ale nie odczuwam żadnego dyskomfortu podczas zmiany biegów zarówno jadąc spokojnie jak i dynamicznie. Nie podoba mi się zestopniowanie, po 6-cio biegowej skrzyni oczekiwałbym niższych obrotów podczas jazdy autostradowej(powyżej 3000 przy 140)
3,0
Układ jezdny
Nie mam zbyt dużego doświadczenia, ale wydaje mi się że szału nie ma. Rzecz która mnie irytuje to wspomaganie, działa, mam wrażenie, zero-jedynkowo. Do około 50/60 lekko na miasto powyżej usztywnia się i bardzo odczuwalne jest to przejście, mogło by być płynne.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest nie najlepsza. Szerokie słupki zlewające się z lusterkami nie ułatwiają, ale nie ma tragedii i idzie się przyzwyczaić. Do tyłu bez czujników było by ciężko. Wysoka dolna linia tylnej szyby ogranicza widoczność, a jeśli ktoś z tyłu siedzi na środku to kompletnie nic nie widać.
3,0
Ergonomia
Tutaj najbardziej widać, że auto już parę lat jest na rynku. Brakuje drobnych schowków, uchwyty na napoję są źle umieszczone, gdy coś w nich jest wyższego od małej puszki to przeszkadzaja podczas zmiany biegów. Brakuje kieszeni w oparciach przednich foteli. Jest też mało praktycznych rozwiązań w bagażniku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do ogrzewania nie mam zarzutu ciepłe powietrze zimą leci bardzo szybko, klimatyzacja również jest wydajna. Powyżej połowy zakresu mocy nawiewu robi się głośno ale to chyba wszędzie tak jest.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nie brakuje zwłaszcza na nogi. Trochę gorzej z miejscem nad głową. Siedzenia są bardzo wysoko, regulacja wysokości fotela pasażera by się przydała(pewnie w bogatszych wersjach jest).
3,0
Wyciszenie
Do około 120 km/h jest komfortowo później jest magiczna granica po przekroczeniu której wszystkie dźwięki jak opony wiatr i silnik robią się głośniejsze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co koszty utrzymania ograniczają się do tankowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony po cenie mniejszej o VAT więc ocena jest bardzo korzystna. W chwili zakupu to był najtańszy samochód w tej klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych mniejszych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważniejszych awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]