Szukaj

Informacje o Renault Megane III Grandtour Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 151 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Darko
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
Po przesiadce z megane 2ph2 zaskoczyła mnie niemiło skrzynia. Krótkie przełożenia są katorgą. Spalanie też w porównaniu do teoretycznie tego samego silnika z M2 na niekorzyść. Wyższe spalanie w poprownaniu do poprzedniczki i niższa dynamika jednostki daje się odczuć.Komfort podróżowania też jakby spadł. Po trzech godzinach jazdy konieczny postój, a nie należę do wygodnickich. Producent jakby poskąpił materiałów na fotele. W dwójce było wygodniej i bardziej komfortowo. Fotele i kanapa były bardziej mięsiste. Samo wyciszenie mogłoby być lepsze. Co cieszy? Design. Zawsze podobał mi się grandtour. Dostęp do części i ich ceny. Jest naprawdę nieźle.awaryjnosc silnika 1.6 zawsze stała na niskim poziomie. U poprzedniczki dały się we znaki klasycznie już cewki i kzfr. Tu, przy tym przebiegu póki co nic. Bagażnik o dość klasycznym litrarzu w swojej klasie. Można się dobrze zapakować na wakacje poprzez dość foremna bryłę wnetrza bagażnika. Seryjne wyposażenie u mnie oferuje to, co mi w pelni starcza. Elektryka szyby i lusterka, czujnik deszczu, zmroku, 6xairbag, klimatronik i sterowanie z kierownicy. Na mojepotrzeby w zupełności wystarczająca. Smuci fakt, dość wysokiego spalania (Warszawa 10l, dość krótkie dystanse) przeciętnej dynamiki jednostki wolnossącej i znaczny spadek komfortu. A komfort w standardzie to we francuskich autach był poniekąd znak rozpoznawczy. Ciekaw jestem jak wypada czwarta generacja. Ale sądząc po tym, ze mam 5letnie auto, pojeżdżę nim drugie tyle to będę musiał trójkę porównywać chyba z siódma generacja.
4,3
~błażejek84
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
Podstawową zaletą auta w tej wersji silnikowej jest 1. cena 2. możliwośc bezproblemowego montazu instalacji lpg. mało pali (oczywiście gazu;), wyglada ludzko, ma parę wad, ale stosunek ceny do jakości jest naprawdę w porządku. No i wygląda naprawdę sensownie w wersji grandtour. Mało już jest samochodów z klasycznymi silnikami nadającymi sie do gazu. Kupiłem jeden z ostatnich. Jak pisałem poniżej irytująca reakcja na gaz wymagająca przyzwyczajenia... lubię jeździć miękko autem a to opóźnienie mocno mi to utrudnia. Bardzo ostry hamulec, również wymaga przyzwyczajenia
4,3
~ravzol
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
z czystym sumieniem moge polecić to auto. Niedawno robiłem przegląd po 30000km, uzupełnili jedynie nieco płyn chłodzący. stan klocków 85%. Do minusów można zaliczyć krótkie przełożenia skrzyni biegów, w mieście to nie problem, ale autostrada 110km/h i 3000obr a przy 140km/h robi się dość głośno ale już się przyzwyczaiłem:) ostatnio wyczytałem, że w kombi celowo robi się krótsze przełożenia bo auto jest zaprojektowane jako rodzinne, więc obładowane i może coś w tym jest biorąc pod uwagę przełożenia w tirach, ale nie wiem nie mmiałem okazji sprawdzić w hatchbeku. druga sprawa to utrata wartości, ale nie zamierzam sprzedawać, bo co kupię klepane przekręcone audi od mietka handlarza? Podsumowując jestem bardzo zadowolony, bardzo dobry stosunek jakości do ceny. posiadam wersję dynamique z m.in. automatyczną klimą, 6 poduszkami, radio z bluetooth i systemem głośnomówiącym, tempomatem, auto światła i wycieraczki i poprostu ładne wizualnie. focus czy astra z podobnym wyposażeniem były droższe 12000-15000 pln. bardzo mi się podoba opinia o niekupowaniu aut na f, dzięki temu mam dobre auto za stosunkowo nieduże pieniądze:)
Średnie spalanie dla Renault Megane III Grandtour Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW 2013-2015
8,0
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Liczba komentarzy: 2
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
Generalnie jestem rozczarowany. Auto kupiłem nowe prosto z salonu plus założona instalacja gazowa BRC ale spalanie przekracza moje oczekiwania. Przejechałem już około 5000 km, głównie trasa do pracy około 13 km w jedną stronę z przewagą autostrady niż miasta ale zdarzały się i wyjazdy w dłuższą trasę. Silnik jest starej konstrukcji (sprawdzona jednostka bez doładowania) ale po wielu modernizacjach i pali za dużo jak na dzisiejsze czasy. Spalanie, które podaje producent jest niemalże nie możliwe do osiągnięcia. 5,5 w trasie jest nie osiągalne. Mój rekord na trasie poznań-wrocław w dwie osoby, bez włączonej klimy i bez tempomatu z v.max 70 km/h to 6.0 litrów ale co to za przyjemność z jazdy. Autostrada tak do 120 km/h jeszcze do zaakceptowania (ok. 7,1 do 7,5) ale juz powyżej spalanie wzrasta masakrycznie a do tego ten hałas. jadąc w 4 osoby autostradą do 120 km/h poniżej 8 litrów ciężko jest zejść. miasto to już spalanie zależy od widzi-misie auta. czasem uda się osiągnać ok. 9,5 ale potrafi zjeść 11 lub 12 litrów. Generalnie średnią producenta czyli 6,9 nie udało mi się osiągnąć ani razu. zazwyczaj jest to ok 7.7 do 8,5 co jest wynikiem zdecydowanie za dużym. Dodam że jeżdżę bardzo spokojnie i tym bardziej ten wynik mnie nie zadowala. Na szczęście założyłem w salonie instalacje gazowa wiec koszty nie są aż tak tragiczne (ok. 1,5 litra gazu wiecej niż benzyny wiec jest ok). Dla porównania moje drugie auto to skoda octavia I z 2009 roku z silnikiem 1.6 105 km. podobne parametry auta (rozmiar, masa) a skoda pali dużo mniej. trasy full załadowanym autem na autostradzie z prędkościami 120-140 km to spalanie w granicach (5,5 do 6,5) a średnie spalanie w cyklu mieszanym wychodzi ok 6.5 - 7 litra a wiec dużo mniej. Jeśli chodzi o samo aut tzn wygląd, ergonomia, praktyczność to tutaj same plusy. Minusik jedynie za słabe nagłośnienie fabrycznego zestawu audio. Lubie słuchać muzyki w czasie jazdy a ta lubi sobie charczeć jak jest głośniej.
7,3
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
trasa tarnowskie góry - kielce - radom - terespol i z powrotem (razem 900 km) 6,7 l/100 (wg tankowania), średnia 81 kmh, lato. Krótkie odcinki, czyli miasto i trasy do 15 km to ok 7,5-8,0 l/100. Przebieg obecnie 49800 km. Brak awarii, tylko olej i filtry.
7,8
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
Spalanie średnie i w trasie jest dość wysokie w porównaniu do tego co obiecuje producent, w mieście przy spokojnej jeździe i słuchaniu zaleceń komputera przy zmianie biegów da się zjeść poniżej katalogowego 9.4l/100km. W trasie też da się uzyskać 5.5 l/100km ale jadąc max 90 km/h i unikając gwałtownego użycia gazu. Jadąc powyżej w okolicach 110-140 spalanie wynosi 7.5-8.5 l/100km Średnie spalanie przy rozsądnej jeździe wynosi około 8-8.2 l/100km.

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 25
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Grandtour Facelifting 2013