Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane E-Tech

kosik, 5 miesięcy temu
Silnik EV40 130KM 96kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane E-Tech EV40 130KM 96kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dobre auto z wadami wynikającymi ze skąpstwa producenta. Zajefajne autko, gdyby wspomaganie było słabsze, wyciszenie lepsze, sterowanie radiem tak dobre jak w megance 4 i klapa tylna nie byłaby tak ciężka byłoby super. Manetki do sterowania poziomem rekuperacji przy kierownicy (jak do zmiany biegów w automacie )to rewelacyjny pomysł. Można niemal bez użycia pedału hamulca jeździć płynnie zwalniają. Sam hamulec działa nieprecyzyjnie-lekkie przyhamowanie i auto niemal staje.
Wrażenia
5,0
Silnik
jak każdy elektryk, ciągnie od pierwszej chwili. W porównaniu z benzyniakiem to petarda, która reaguje natychmiast !!Oczywiście silnik działa bardzo cicho ,słychać tylko przyjemny i cichy dźwięk jak w tramwaju.250 Nm dostępne natychmiast i non stop robi robotę,220 konna e meganka ma tylko 300 Nm więc uwzględniając różnice w masie 111kg jest niewiele szybsza od mojej (tak duża różnica w masie wynika z różnych baterii -ja mam 40 ta silniejsza 60)jeżdżąc zgodnie z zaleceniem producenta na poziomie naładowania 20-80 % można latem zrobić 200-240 km Ładując baterię do 100% i jadąc do niemal 0 zasięgu zrobimy 300.Mi to wystarczy bo mam jeszcze diesla w garażu. Wbudowana ładowarka 22 kW (nie jak większość 11kW ! )pozwala szybko i tanio (prądem zmiennym !) naładować auto niemal wszędzie wszędzie.
5,0
Skrzynia biegów
brak skrzyni!!!
5,0
Układ jezdny
Tłumi wszystkie nierówności zapewniając komfort i precyzję prowadzenia. Dość duża siła wspomagania sprawia, że trzeba prowadzić 2 rękami a gdy jest się zmęczonym to prowadzi się go na nierównej drodze dość trudno
4,0
Karoseria
bardzo ładna, drzwi dobrze się domykają .Ciężka wymagająca trzaśnięcia tylna klapa meganka 4 (spalinowa) radziła sobie dużo lepiej
Komfort
3,0
Widoczność
trochę słaba widoczność do tyłu (jest kamera cofania i czujniki parkowania ,które ratują sytuację, gruby przesłaniający pieszych słupek A
3,0
Ergonomia
Trzy dźwignie po prawej stronie kierownicy to nieporozumienie. Trudny w obsłudze panel sterowania radiem -ostre niedbale wykonane przyciski (meganka 4 -spalinowa ma normalnie działające sterowanie radiem
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima super. grzanie jak to w elektryku słabiutkie .Brak automatycznej klimy nie jest problemem-precyzyjnie dające się ustawić temperatura i nawiew są miłym zaskoczeniem
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca z przodu i z tyłu na wys.i szerokość
5,0
Wyciszenie
Trochę słychać świst powietrza w okolicy lusterek. Nie słychać opon(może dlatego, ze dali michelin
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
koszt energii od 0 zł(mam fotowoltaikę) do 9 zł (13 kW/100 km)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mały przebieg, jeżdżę nim 2 mc
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Zużycie prądu dla silnika EV40 130KM 96kW

Średni zasięg
253 km
Średni maksymalny zasięg
240 km
Średni minimalny zasięg
200 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
320 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
6,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
1,4 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
4,0 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane E-Tech