Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Captur II Crossover

Tomek, 3 lata temu
Silnik 1.3 TCe 155KM 114kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Captur II Crossover 1.3 TCe 155KM 114kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
3,79
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jeśli akurat nie jest w trybie awaryjnym, działa świetnie.
Karoseria : Ładny design, przyjemne wnętrze, dość przyzwoity bagażnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : 1/3 przebiegu to tryb awaryjny, w którym ruszanie ma taką dynamikę, jakby ktoś pchał auto.
Inne : Blokujący się hamulec postojowy, nagłe alarmy "Hamuj" na prostej, pustej drodze.
4,0
Całokształt
Samochód ładny, dość wygodny dla 4 osób, świetnie wyciszony, ale niestety awaryjny i z niedopracowanm oprogramowaniem.
Wrażenia
4,0
Silnik
155 KM pozwala poruszać się bardzo dynamicznie, o ile akurat nie jest w trybie awaryjnym. Uciążliwy system Stop/ Start, który trzeba wyłączać za każdym odpaleniem silnika.
5,0
Skrzynia biegów
Automat 7- biegowy z elektronicznym wybierakiem działa super, o ile przełożenia wybiera się powoli. Na szybkie przesunięcie dźwigni nie reaguje.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobre prowadzenie. Dość komfortowe zawieszenie, choć od Renault oczekiwałbym mniejszej sztywności nastaw. Często na mokrej nawierzchni auto zrywa przyczepność, ze sporym hałasem i szarpaniem. Nierówności wybiera cicho, ale nie lubi dziurawych dróg.
5,0
Karoseria
Bardzo ładne nadwozie, progi osłonięte przed błotem. Zdarzają się dość często sytuacje, że pas bezpieczeństwa pasażera lub kierowcy nie zwija się, co skutkuje przytrzaśnięciem klamry podczas zamykania drzwi.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo mała szyba czołowa. Zwłaszcza wysunięta do przodu, nisko położona górna krawędź szyby powoduje, że chcąc zobaczyć sygnalizator, trzeba niemal położyć się na kierownicy. Widoczność do tyłu bardzo słaba, na szczęście jest kamera cofania (która niestety brudzi się błyskawicznie). Bardzo dobra widoczność w lusterkach.
3,0
Ergonomia
Fotele wygodne, wsiadanie do auta również. Ale: podłokietnik z przodu ma zbyt mały zakres przesuwania, nie da się go regulować na wysokość. Otwieranie schowka w podłokietniku trudne- trzeba nacisnąć schowany głęboko, malutki przycisk. Szuflada przed pasażerem niewygodna w otwieraniu. Brak podłokietnika z tyłu. Brak popielniczki/ śmietniczki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewanie i chłodzenie działają idealnie. Tryb szybkiego odmrażania szyb i lusterek działa rewelacyjnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, z tyłu ciasnawo, ale dla 2 osób może być. Bagażnik mały, oficjalna pojemność zapewne jest znacznie zawyżona.
5,0
Wyciszenie
Rewelacyjne. Silnik słychać jedynie podczas ostrzejszej jazdy, brzmi bardzo przyjemnie. Szumy powietrza w zakresie legalnych prędkości niesłyszalne. Podczas jazdy autostradowej w kabinie jest cicho. Zawieszenie cichutkie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie powyżej 10 litrów niestety rewelacyjne nie jest.
4,0
Stosunek jakość/cena
Świetne wykonanie auta, bardzo miłe wnętrze, nie ma odczucia tandety. Jak na auto za ponad 100.000 pln, awaryjność zbyt wysoka.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Naprzemiennie pojawiające się błędy: "Sprawdź wtrysk", "Sprawdź układ wtryskowy", "Skontroluj wydech" powodują wejście w tryb awaryjny i straszliwe zmulenie silnika. Serwis już ponad miesiąc nie potrafi rozwiązać problemu. Jazda w trybie awaryjnym do tej pory zajęła około 1/3 całkowitego przebiegu. 2. Auto gubi ustawienia wskaźników- niespodziewanie przygasza podświetlenie, wyłącza wybrane widgety np.: znika wskaźnik chwilowego zużycia paliwa.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Mam wyłączoną opcję awaryjnego hamowania- całe szczęście. Dlaczego? Otóż znienacka potrafi pojawić się alarm "HAMUJ!" z sygnałem ostrzegawczym- jeśli miałbym włączone automatyczne hamowanie, samochód bez żadnego powodu stanąłby w miejscu, podowując najechanie na tył auta jadącego za mną, 2. Kilkakrotnie zdarzyło się, że nie zwalnia się hamulec postojowy. Auto przy próbie ruszenia w przód ciągnie zablokowane tylne koła, a przy próbie ruszenia do tyłu, unosi tył, rozciągając zawieszenie, aż skrzypi. Pojawia się komunikat "Ustaw bieg w pozycji P", ale żadne ustawienia nie pomagają-dopiero po 2- 3 wyłączeniach i włączeniach silnika, hamulec odpuszcza.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Captur II Crossover