Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Captur II Crossover

bimx, ponad rok temu
Silnik 1.3 TCe 140KM 103kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Captur II Crossover 1.3 TCe 140KM 103kW 2021-2023 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczne auto z automatem!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Klimatyzacja i start&stop :-(
5,0
Całokształt
Komfortowe auto za umiarkowane pieniądze. Wszystko w nim jest jakoś dobrze dopasowane i pod człowieka. Dobre: - Dość cichy jak na samochód tej klasy i wielkości - Naprawdę dobre przyspieszenie (automatyczna skrzynia biegów). - Dość niskie spalanie np. 5.5 l/100 km w trasie Warszawa - Łotwa, a w mieście 7.5 - 8.0 - Komfort zawieszenia - nie jest za twarde i dobrze daje radę na polskich drogach z dziurami i remontami. - Udany design wnętrza - funcjonalność wszystkich systemów, ergonomia w kokpicie, czułość i lokalizacja przycisków i ekranu dotykowego. - Można kupić auto u dealer'a z 5-letnią gwarancją (za umiarkowaną kwotę tej opcji) Słabe: - Klimatyzacja jest za słaba na polskie lato, nawet jak podróżuja tylko 2 osoby - moje auto ma białą karoserie, więc pewnie w ciemnym pojeździe jest większy problem. - Agresywny Start & Stop - za często wyłącza silnik a za długo go włącza (~1 sek opóźnia przy ruszania) - zawsze to wyłączam, ale chciałbym to dezaktywować na stałe (jest jakiś sposób?); ale jak temperatura za zewnątrz +20 C, to S&S wyłączy silni silnik na 15sek, aby potem włączyć bo "ogrzewanie priorytetowe" - więc realnego pożytku z tego S&S nie ma ani zimą ani latem - Czasem można wysiąść z samochodu a zapomnieć wyłączyć silnik - silni cichy na biegu jałowym, a szczególnie jak się nie wyłączy wcześniej Start&Stop, to nie ma wyraźnej informacji (głośnik) przy otwarciu drzwi, że aut jest aktywne (można ot jakoś zmienić?)
Wrażenia
5,0
Silnik
Dość mocny i do miasta i na autostratę. No i nie za głośny.
5,0
Skrzynia biegów
Automat tak gładko zmienia biegi, że prawie tego się nie zauważa. Przy mocnym przyśpieszaniu i zwalnianiu, to i owszem, ale tak to działa naprawdę dobrze i cicho.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie pozwala na komfortową jazdę w Polsce. Dobre prowadzenie również na polnej drodze czy śniegu.
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Dość dobrze, ale trzeba być ostrożnym (np. na rowerzystów z boku). Kamera cofania + czujniki przód-tył dają dobry obraz sytuacji. Szkoda, że nie hamuje automatycznie jak zbliżam się do przeszkody (innego pojazdu).
5,0
Ergonomia
Naprawdę mam wszystko co trzeba wprost pod ręką. Ekran dotykowy bez uwag. Może na nawet za dużo klawiszy do spamiętania.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Za słaba klimatyzacja i mało ergonomiczny rozkład nawiewów. Plus to podgrzewana kierownica w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście 177 cm i 165 cm ani ja ani żona na nic nie narzekamy. Wodoczność ok, dostępność gdzie trzeba też.
4,0
Wyciszenie
Dobrze, ale bez rewelacji. Nawet na autostradzie jest znośnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po 11 tyś km to tylko paliwo. Nic innego nie dolewałem / wymieniałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze - 115 tyś zł za opcję "full wypas".
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych usterek jeszcze, a mam gwarancję na 5 lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek jeszcze, a mam gwarancję na 5 lat.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Captur II Crossover