Silnik
: Zaskoczył mnie silnik, jest dynamiczny, nie bierze oleju, elastyczny, do tego bardzo oszczędny, wspaniały!!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: cieżko chodzi sprzęgło, zrywa plastikową samoregulację i linki, jest to związane z konstrukcją, masywny docisk, masywna tarcza, do tego jeszcze sposób przeprowadzenia linki z lewej po silniku na prawą stronę i przy tym brak hydrauliki, ale jest na to rada którą przedstawiłem powyżej.
Jak na diesla ma ładne brzmienie, pracuje kulturalnie bez zbytnich wibracji, jest elastyczny, nawet na 5 biegu mozna spokojnie i bezstresowo wyprzedzać, polecam olej MOBIL 1 15W-40 diesel, przy przebiegu 239000 nie bierze oleju, bardzo dobry silnik!!!
5,0
Skrzynia biegów
Jak na razie spisuje się dobrze, biegi wchodzą dobrze, cicho pracuje.
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi - idealnie!!!, zawieszenie jest komfortowe, dobre resorowanie i tłumienie, nie jest to oczywiście auto do szybkich slalomów, ale w normalnej jeżdzie jego zachowanie jest bardzo dobre, dobrze utrzymuje kierunek na wprost.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, lusterka zewnętrzne duże, wewnętrzne idealne, mimo dużych gabarytów łatwo się parkuje, widoczność z miejsca kierowcy - idealna.
4,0
Ergonomia
Wiadomo że auta z rocznika 1990 nie były zbytnio ergonomiczne, ale deska rozdzielcza jest fajna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli jest dobry i sprawny termostat, oraz czysty układ to nie ma kłopotów - dobre ma ogrzewanie oraz dobrą wentylację.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm wzrostu, ale mimo tego miejsca pod dostatkiem, dodam , że mam regulowany fotel na wysokość (tzw. kołyska), w drugim rzędzie za mną również dużo miejsca - jednym słowem bardzo przestronny wewnątrz i ten przepastny wielki bagażnik !!! - rewelacja.
4,0
Wyciszenie
Jak to diesel, do cichych nie należy, ale dobry sprzęt HI-FI i jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Super, przy tak dużym aucie to jest rewelacja!!!, na trasie przy prędkości 90 - 120 km/h spala w granicach 4.2 - 4.5, przy spokojnej jeżdzie można zejść do rekordowej ilości 4 litrów , w mieście do 6,0 - 6.5 zależy od ciężkości nogi kierowcy!!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobre auto za małe pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdzę nim od 2 lat, jak na razie to wymieniłem termostat (42 zł)- samemu, uszczelniłem ośkę przepustnicy paliwa- oring- samemu, sworzeń prawego wahacza (70 zł + robocizna 30), rozleciał się pedał sprzęgła (chodzi o plastikowe półksiężyce), linkę sprzęgła ( nieorginalna wzmocniona) wymiana samemu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do najpoważniejszych usterek należy sprzęgło, a dokładnie jego mechanizm, bardzo cięzko chodzi, zrywa linki i niszczy plastikowe półksiężyce przy pedale sprzęgła, jest na to rada - po pierwsze przy pedale sprzęgła należy na stałe zablokować plastikowe główne kółko - przewiercić i wstawić ośkę, a regulację wymyślić przy silniku (dwie śruby jedna w dół druga w górę) no i do tego w miejsce linki orginalnej wstawić linkę wzmocnioną ( u mnie w Toruniu jest zakład produkujący linki), co prawda również ciężko chodzi ale nie trzeba się bać że na trasie coś się zdarzy. Dlatego ciężko chodzi gdyż po pierwsze: przy dieslu jest duży docisk i tarcza (masywne) a brak hydrauliki, po drugie konstrukcja przeprowadzenia linki jest taka że wychodzi po lewej stronie komory silnika, idzie nad silnikiem aż na prawą stronę, poprostu zbyt długą ma drogę.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.1 TD 88KM 65kW
[l/100km]