Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot Rifter Standard

rh, 4 lata temu
Silnik 1.2 PureTech 110KM 81kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot Rifter Standard 1.2 PureTech 110KM 81kW od 2018 - Oceń swoje auto
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Wyraźnie bardziej komfortowe niż C4 Grand Picasso. Spodziewałem się, że będzie odwrotnie.
Silnik : Bardzo szybko i gładko wkręca się na obroty. Po mieście pali maks 8l/100km. To było dla mnie największe zaskoczenie bo nie bardzo dało się znaleźć wiarygodne informacje o silniku benzynowym. Z opinii wynikało, że diesel spala w granicach 7l/100 więc obawiałem się, że benzyna będzie bliżej 9l/100. Jak się okazuje różnica w spalaniu między dieslem a benzyną jest niewielka i szczerze mówiąc "opłacalność" diesla (130 konnego) jest dyskusyjna bo kosztuje o niemal 10 tys więcej. Jako, że demówki w salonach były tylko diesel 130 koni więc kilka razy nim jeździłem i odczuwalna dynamika obu silników jest bardzo zbliżona.
5,0
Całokształt
Czytając komentarze tutaj postanowiłem dodać swój aby ocenić to auto jako auto rodzinne. Podobnie jak w jednym z komentarzy - kupiłem je ze względu na możliwość montażu 3 fotelików, dodatkowe opcjonalne 6 i 7 miejsce i relatywnie małą długość. Rozważałem Vany ale generalnie znikają już z oferty. W zasadzie został tylko C4 Grand Picasso - ale tego miałem wcześniej i chciałem co innego. Zresztą foteliki przestawały się już w nim mieścić "w górę". Scenic z tyłu był jeszcze niższy i byłby podobny problem. Poza tym zostały już w ofercie tylko duże VAN-y których nie chciałem ze względu na długość i znacznie wyższą cenę. Podobnie SUVy i kombi. Kompaktowe nie pozwalały bezpiecznie i wygodnie zapiąć fotelików. Segment D cenowo zaczynał się od 120-130 tys i niemal 5 metrów długości. Po długich poszukiwaniach czegoś innego stanęło na Rifterze standard z silnikiem Puretech 110km. Szukałem długo alternatywy bo wiele osób mówiło, że to jednak dostawczak a po drugie i ważniejsze na wersję benzynową trzeba było czekać 4 miesiące co oznaczało dla mnie 4 msc jazdy komunikacją miejską. Ostatecznie nie znalazłem nic pasującego do moich wymagać i zamówiłem Riftera. Na dzisiaj jestem z auta zadowolony. Dobrze się prowadzi, silnik jest oszczędny (zaskakująco), wystarczająco mocny i bardzo płynnie pracujący. Duża zaleta tego auta. W aucie jest cicho. Kompletnie nieprawdziwe są opinie, że auto jest twardo zawieszone ze względu na dostawczy rodowód. Wiele osób tak twierdziło a w rzeczywistości jest to najlepiej amortyzowane auto jakie miałem dotychczas. Zawieszenie jest wyraźnie bardziej komfortowe niż w C4 Grand Picasso. Ja akurat klapą bagażnika byłem pozytywnie zaskoczony. Jest lżejsza niż w C4 Grand Picasso i podnosi się bez świateł co akurat w moim wypadku jest wielkim plusem. Akurat parkuję obok płotu pod lekkim skosem i w C4 musiałem zawsze "dokręcać" na prosto żeby otworzyć bagażnik. Tutaj nie bo te kilka centymetrów węziej w dolnej części robi różnicę. Natomiast faktem jest, że klapa jest długa i trzeba to brać pod uwagę parkując pod marketem itp. Z innych uwag. Sterowanie i ergonomia jest OK. Wziąłem podgrzewaną szybę i to jest chyba jedyne rozczarowanie. Jest to realizowane przez nadmuch jak w C4 a sądziłem (trochę mój błąd - nie sprawdziłem tego ale nie jest to też jednoznacznie opisane) że będzie to system taki jak lata temu miałem w Mondeo czyli tak jak rozmrażanie szyby tylnej. Wziąłem też otwieraną tylną szybę. Ze względu na długość tylnej klapy wydawało mi się, że jest to niezbędne... Ale w praktyce skorzystałem z tego dotychczas może 1 raz... Dzisiaj bym chyba tego nie brał. Kosztuje ponad 1000 PLN a przydaje się sporadycznie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo płynnie i przyjemnie pracuje.
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Mam relingi. Jak kupowałem były w standardzie. Teraz chyba są za dopłatą i jeśli nie ma się potrzeby wożenia czegoś na dachu bym z nich zrezygnował. Są elementem który najbardziej hałasuje przy większych prędkościach. Poza tym auto jest ciche.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bardzo dobrze. Niskie spalanie po mieście. Za wymianę oleju i filtra po 3 tys km zapłaciłem w ASO 290 PLN. W Renault to samo kosztowało 400 PLN, w C4 Grand Picasso również około 400 PLN 5 lat temu. Zobaczymy jak będzie dalej z cenami przeglądów i części.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic. Zobaczymy z czasem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic. Zobaczymy z czasem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot Rifter Standard