Szukaj

Informacje o Peugeot Rifter Standard

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: VANy

Nowy pojazd to analogiczny model dla Citroena Berlingo i Opla Combo. Do budowy zastosowano płytę podłogową EMP2. Model Rifter jest oferowany w dwóch długościach nadwozia – 4,40 lub 4,75 m. Oprócz tego zastosowano wiele systemów wspierających kierowcę, jak adaptacyjny tempomat, system rozpoznający znaki drogowe, monitoring poziomu koncentracji kierowcy czy kamera 180 stopni.
 

Peugeot Rifter Standard – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4403 mm
Szerokość 1848 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2107 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1921 mm
Wysokość 1837 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1878 mm
Rozstaw osi 2785 mm
Rozstaw kół - przód 1553 mm
Rozstaw kół - tył 1567 mm
Zwis przedni 892 mm
Zwis tylny 726 mm
Prześwit 165 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1508 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1509 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 2126 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 597 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1149 mm
Wysokość bagażnika 1126 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1000 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1880 mm
Wysokość progu załadowczego 616 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~rh
Peugeot Rifter
Standard 1.2 PureTech 110KM 81kW
Czytając komentarze tutaj postanowiłem dodać swój aby ocenić to auto jako auto rodzinne. Podobnie jak w jednym z komentarzy - kupiłem je ze względu na możliwość montażu 3 fotelików, dodatkowe opcjonalne 6 i 7 miejsce i relatywnie małą długość. Rozważałem Vany ale generalnie znikają już z oferty. W zasadzie został tylko C4 Grand Picasso - ale tego miałem wcześniej i chciałem co innego. Zresztą foteliki przestawały się już w nim mieścić "w górę". Scenic z tyłu był jeszcze niższy i byłby podobny problem. Poza tym zostały już w ofercie tylko duże VAN-y których nie chciałem ze względu na długość i znacznie wyższą cenę. Podobnie SUVy i kombi. Kompaktowe nie pozwalały bezpiecznie i wygodnie zapiąć fotelików. Segment D cenowo zaczynał się od 120-130 tys i niemal 5 metrów długości. Po długich poszukiwaniach czegoś innego stanęło na Rifterze standard z silnikiem Puretech 110km. Szukałem długo alternatywy bo wiele osób mówiło, że to jednak dostawczak a po drugie i ważniejsze na wersję benzynową trzeba było czekać 4 miesiące co oznaczało dla mnie 4 msc jazdy komunikacją miejską. Ostatecznie nie znalazłem nic pasującego do moich wymagać i zamówiłem Riftera. Na dzisiaj jestem z auta zadowolony. Dobrze się prowadzi, silnik jest oszczędny (zaskakująco), wystarczająco mocny i bardzo płynnie pracujący. Duża zaleta tego auta. W aucie jest cicho. Kompletnie nieprawdziwe są opinie, że auto jest twardo zawieszone ze względu na dostawczy rodowód. Wiele osób tak twierdziło a w rzeczywistości jest to najlepiej amortyzowane auto jakie miałem dotychczas. Zawieszenie jest wyraźnie bardziej komfortowe niż w C4 Grand Picasso. Ja akurat klapą bagażnika byłem pozytywnie zaskoczony. Jest lżejsza niż w C4 Grand Picasso i podnosi się bez świateł co akurat w moim wypadku jest wielkim plusem. Akurat parkuję obok płotu pod lekkim skosem i w C4 musiałem zawsze "dokręcać" na prosto żeby otworzyć bagażnik. Tutaj nie bo te kilka centymetrów węziej w dolnej części robi różnicę. Natomiast faktem jest, że klapa jest długa i trzeba to brać pod uwagę parkując pod marketem itp. Z innych uwag. Sterowanie i ergonomia jest OK. Wziąłem podgrzewaną szybę i to jest chyba jedyne rozczarowanie. Jest to realizowane przez nadmuch jak w C4 a sądziłem (trochę mój błąd - nie sprawdziłem tego ale nie jest to też jednoznacznie opisane) że będzie to system taki jak lata temu miałem w Mondeo czyli tak jak rozmrażanie szyby tylnej. Wziąłem też otwieraną tylną szybę. Ze względu na długość tylnej klapy wydawało mi się, że jest to niezbędne... Ale w praktyce skorzystałem z tego dotychczas może 1 raz... Dzisiaj bym chyba tego nie brał. Kosztuje ponad 1000 PLN a przydaje się sporadycznie.
4,7
~Sławek
Peugeot Rifter
Standard 1.5 BlueHDI 102KM 75kW
Na 5 gwiazdek mocna "czwórka". Potrzebowaliśmy rodzinnego vana , który pomieściłby 3 foteliki i ze wszystkich popularnych pojazdów na rynku (Vanów, ze względu na koszty eksploatacji nie uwzględnialiśmy SUVów) takie modele można policzyć na palcach jednej ręki: Sharan, Zafira, Galaxy i S-max i właśnie Rifter/Berlingo/Doblo. VW, Ford i Opel (w takiej kolejności) odpadły ze względu na cenę i koszty utrzymania, moglibyśmy sobie pozwolić co najwyżej na 4-6 latka. Padło na Riftera, nowego. To dopiero początek więc pewnie zweryfikuję ocenę po jakimś czasie ale na razie daje radę. Przestronny i wygodny, jak dla mnie troszkę za dużo elektroniki i "wspomagaczy" ale jeździ żona, więc jej się podoba. Silnik 1.5 HDI niby 100KM ale dynamiczny, elastyczny i o dziwo szybki (jak na VANa, dużo dynamiczniejszy niż w Nissanie Qashqai 1,6 114 KM, którego żona miała wcześniej). Kamera, nawigacja, BT, czujniki, podgrzewane fotele, itp (kupiliśmy wersję Allure+). Bardzo dobre wyciszenie wnętrza, a i sam silnik cichy. Przestronny bagażnik. Z minusów jak do tej pory to: małe lusterka zarówno wewnętrzne, jak i boczne i największy moim zdaniem minus konstrukcyjny to klapa bagażnika, duża - może służyć za daszek podczas deszczu ale ciężka mimo siłowników. I niewygodna w otwieraniu - trzeba się cofnąć aby dać jej miejsce.
4,5
~Tomasso
Peugeot Rifter
Standard 1.5 BlueHDI 130KM 96kW
Samochód do wszystkiego, od wszelakich wyjazdów wakacyjnych , narciarskich po przewożenie gabarytów typu kosiarki (wyjechał nawet traktorek do naprawy) , rowery x 2 itd. wyjątkowo pojemny i ergonomiczny, kupiłbym jeszcze raz. Wygodny i z tym silnikiem który posiada - hdi 130 daje rade na autostradach jak i w mieście, póki co nie zawiódł nas jeszcze a objechał juz pól europy.
Średnie spalanie dla Peugeot Rifter Standard
6,8 – 8,9
l/100 km
6,3 – 6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Peugeot Rifter
Standard 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto przy oszczędnej jezdzie w trybie eco i bez klimy potrafi zejsc ponizej 6 l. Na autostradzoe w klimie, na tempomacie i przy 140 km spalanie 9.0. Przy 110 km/h jakies 6.5. Pakiet max wyposażenia posiada wszystko co trzeba. Dobrze i płynnie sie prowadzi. Lepiej trzyma się drogi niz partner tepee. Szczerze myślałem ze wiecej spali przy tym silniku i masie. Auto używam rodzinnie co nie sprzyja brawurze, stad chyba zadowolenia ze spalania ;) Jak ktoś ma ciężką noge , musi liczyć się z kosztami benzyny.
6,9
Peugeot Rifter
Standard 1.2 PureTech 110KM 81kW
Jest tak. Spokojna jazda drogami krajowymi, tak do 100km/h, poza miastem. Minimum 5,7 l/100km - zwykle 5.9-6. Jazda po miescie (Krakow) przedzial 7-8 l/100km w zaleznosci od korkow. O okolo litr lepiej niz mialem w c4 grand picasso z 1.6 THP wiec wydaje sie calkiem dobrze. Szczegolnie biorac pod uwage ze auto jest o okolo 100kg ciezsze a odczuwalna dynamika jest podobna mimo teoretycznej przepasci w mocy (156 vs 110 koni). Autostrada :) Tutaj zaczynaja sie schody. 110 km/h - nieco ponad 6. 120km/h - blizej 7 :) 130 jeszcze da sie przezyc. Szybciej moja krakowska natura jechac nie pozwala - wole byc nieco pozniej :) Podsumowujac - maly silnik i bryla nie sprzyja rekordom predkosci na autostradzie. Z drugiej strony jazda po miescie i niespiesznie "w trasie" bardzo ekonomiczna. Zasadnosc zakupu diesla moim zdaniem mocno watpliwa patrzac po wynikach podawanych tutaj i roznicy w cenie. Szczegolnie ze koszty obslugi diesla mimo wszystko wyzsze.
6,6
Peugeot Rifter
Standard 1.2 PureTech 110KM 81kW
Najmniejsze spalanie jakie uzyskałem to 5,7l/100km (komputer pokazał 5,5l). Faktycznie jechałem bardzo wolno i równo; bez wyprzedzania; przy jeździe 80-90 km/h; jest to średnie spalanie po pokonaniu 5 odcinków po 120 km, czyli na dystansie 600 km. Normalnie jadąc trasą spala około 6,2-6,5 l/100km przy prędkościach około 85-95 km/h; jazda autostradą około 130 km/h z okresowym przyśpieszaniem to już pod 9-10 litrów podchodzi; średnio autostrada-trasy lokalne 7,8 l/100km na dystansie 750 km (z czego autostradą około 50% tego dystansu). Moim zdaniem osiągnięte spalanie, jak na tak ciężki samochód, to dobry wynik; dynamika przyśpieszania, jak dla mnie, jest wystarczająca; jestem zadowolony.
Peugeot Rifter Standard