Szukaj

Lista ocen Peugeot 308 I SW 1.6 VTi 120KM 88kW 2008-2011 (16) - Silnik

Na liście zabraknie 3 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~kowrob@gazeta.pl
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
Tyle słyszałem złych rzeczy o tym silniku (także w serwisie peugeota), że teraz to chce mi się śmiać. Wyznaję zasadę jak dbasz tak masz. Owszem, samochód na 10tys, kilometrów wymaga dolania oleju 10W40 ok. 1,2-1,5litra ale jest to przyjęcia (wymianan co 10tys.). Miałem przed zakupem tego samochodu kilka innych i każdy brał (bez wyjątku- samochody w przedziale cenowym od 15-50tys.zł)). Brakuje mu czasami mocy, ale samochód swoje waży. Co do...
3,0
~Miras
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
bez fajerwerków, ale dla mnie wystarczy. jeżeli potrzeba to jest z czego przyspieszyć, ale trzeba dodać, że zaczyna żyć od 2,5 tysiąca obrotów.dobrze sobie radzi w trasie. na niemieckiej autobanie średnio 160-180 km/h to nie problem, a przejechałem całe Niemcy. z drugiej strony niedopuszczalne moim zdaniem jest, że nowy silnik bierze olej i płyn chłodniczy. podobno ten typ tak ma. moim zdaniem producent przesadził z wydłużeniem okresu...
1,0
~Tom
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
NIestety silnik ten charakteryzuje się bardzo duża awaryjnością. Wymiana jest dosyć kosztowna. W moim modelu zaistniała koniecznośc jego wymiany. Okazało się, że gniazda zaworowe są wykonane z innego stopu niż głowica co jest przyczyną ich lekkiego opadania. Podobno silnik przeznaczony do 150-160 tys. km. Silnik nie nadaje się do regeneracji! Trzeba pilnować górnego poziomu oleju. Przy zastosowaniu LPG silnik zachowuje się ospale. Bardzo niska...
4,0
~Kamil
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
Do silnika nie można mieć zastrzeżeń,być może z powodu współpracy z BMW nad nim. Jest on ekonomiczny a zarówno wystarczająco żwawy.Ciągnie przyzwoicie od 2200/2300 rpm. Przy wyższych obrotach daje się słyszeć jego pomruk,lecz przyjemny. Może niektórych lekko zaskoczyć/irytować odgłos pracy zimnego silnika-jakby diesla, ale tylko poza kabinom.Przy pełnym bagażniku w 3 osoby na serpentynach słowackich nie trzeba było go wysoko kręcić.
1,0
~skrzynka_na_spam1313
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
Notorycznie wyskakujące powiadomienie o niskim ciśnieniu oleju. Ryzyko zatarcia silnika. po 190tys. wszystko zaczyna się sypać na skutek rozciągania łańcuszka rozrządu. Jedyny plus to taki, że jest w miarę oszczędny. Można zejść poniżej 8l przy 115~120km/h na autostradzie przy załadowanym aucie. Dobrze radzę kontrolować olej podczas dłuższej trasy bo lubi chlapnąć. Chłodnice też chyba robione z papieru.
4,0
~Romann61
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
Silnik w mojej ocenia zasługuje na 4+ jest elastyczny i wystarczająco mocny by bezstresowo wyprzedzać. Jego kultura pracy też mnie pozytywnie zaskakuje :) Po uruchomieniu wydaje przez chwilę dźwięk jak silnik diesla. Na wyższych obrotach i podczas przyspieszania trochę głośny ale za to odgłos jest przyjemny.
3,0
~Lion King
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
Kooperacja z BMW nie wyszła Lwiątku na dobre. Gdzieś w czasie jazdy brak tych 120 koni. Spalanie jak na 1.6 to trochę porażka 8 l/100 w cyklu mieszanym ( fakt że auta nie oszczędzam). Oleje do wymiany max po 15tys. a nie jak podaje producent po 30 tys.
3,0
~Paka
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
Można powiedzieć, że silnik mało awaryjny. Ale głośny! Przy normalnej jeździe, w mieście jest w porządku, się gdy wyjedziemy na expresówke... Hmm... 140 to taki Max. Brakuje stanie 6 biegu.
1,0
~venom
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
Silnik no cóż wszystko było by dobrze gdyby nie fakt że po 7 latach silnik padł naprawa nieopłacalna konieczna wymiana silnika. no i wielki minus - wpierdziela olej do 1l na 1000km
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I SW 1.6 VTi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
51,00 zł
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~Kamil
Peugeot 308 I
SW 1.6 VTi 120KM 88kW
Jeżeli chodzi o osiągi to nie narzekam, jedyne co mnie irytuje to, to że gdy silnik jest zimny i jedziemy na 1 biegu potrafi szarpać to chyba przez elektroniczną przepustnicę.
Peugeot 308 I SW