Inne
: Precyzja prowadzenia tego dość wysokiego auta.
4,0
Całokształt
Meriva B to bardzo udany zakup. Tym autem podróżuje się wygodnie, dobrze trzyma się drogi i, jak na swoje gabaryty, ma sporo miejsca w środku. Auto w ogóle sprawia solidne wrażenie przez grubość drzwi i sztywność karoserii. Duża powierzchnia szyb i wysoka pozycja za kierownicą powodują, że Merivą dobrze manewruje się w mieście i na parkingach. Moja żona przesiadła się z Renault Megane III i do Opla Meriva i z miejsca się w niej zakochała właśnie za precyzję prowadzenia i dobrą widoczność.
Wrażenia
3,0
Silnik
Stare dobre 1.4 bez turbo. Ja wybrałem go ze względu na koszty eksploatacji, zależało mi na jak najprostszej konstrukcji, ale nie spodziewałem się, że będzie aż tak słaby. Górkę widzi szybciej niż ja i od razu słabnie, muszę redukować bieg na niższy, żeby utrzymać tempo jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest 5-biegowa, ogólnie nie mam z nią problemow, jest dość precyzyjna, choć zdarza się, że haczy przy próbie wrzucenia pierwszego biegu.
5,0
Układ jezdny
Tu jest naprawdę dobrze. Meriva pomimo wysokiego nadwozia prowadzi się precyzyjnie i jest zwarta. Trzeba się przyzwyczaić do wspomagania kierownicy, które pracuje dość „sztywno”, na pewno w innych auta wspomaganie jest silniejsze niż w Mery.
4,0
Karoseria
W moim egzemplarzu pojawiły się pierwsze oznaki korozji na tylnych błotnikach i na profilach drzwi. Oddałem go do lakiernika, żeby zaprawił to i zamalował. Na jakiś czas pewno pomoże. Poza tym wszystko w porządku.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak już pisałem wcześniej, wysoka pozycja za kierownicą i duża powierzchnia szyb powodują, że widoczność jest wzorowa.
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń, wszystko jest na swoim miejscu, a w dobie wszechobecnych tabletów doceniam fizyczne przyciski na desce rozdzielczej. Fajnie, że każdy, nawet najmniejszy element, jest podświetlony. Ilość schowków jest wystarczająca, mnie podoba się przesyluwany podłokietnik z półeczkami i szufladami pod spodem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawy robią co mogą, ale schłodzenie czarnego auta z dużymi szybami w upalny dzień to naprawdę wyzwanie. Chwile to trwa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To auto nie jest duże z zewnątrz, ale w środku pozytywnie mnie zaskoczył. Na przednich fotelach miejsca jest naprawdę dużo, z tyłu na nogi również. Troche gorzej na szerokość, ale środkowy fotel można złożyć, a skrajne zsunąć do środka i wtedy nikomu już nie powinno zabraknąć miejsca.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest nieźle, powyżej tej prędkości słychać już silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest ok. Celowo wybrałem silnik 1.4 100 km, żeby obniżyć koszty eksploatacji i rzeczywiście, poza paliwem i wymianą płynów/ filtrów nic się nie dzieje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Porządny samochód dla rodziny 2+2 za niewielkie pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie przednie czujniki parkowania czasami piszczą bez sensu, ale na szczęście można je wyłączyć. Poza tym wszystko działa bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
[l/100km]