Karoseria
: Sposób otwierania drzwi który sprawia, że wnętrze otwiera się na całą szerokość co ułatwia zapakowanie rodziny zwłaszcza przy trzech fotelikach.
4,0
Całokształt
Merivę kupiłem przypadkiem bo szukałem samochodu, który pomieści moją żonę oraz trójkę małych dzieci. Ciekawa sylwetka i funkcjonalne wnętrze przekonały mnie do zakupu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1,4 100 KM do tego z gazem to muł niespotykany. Zastanawiam się czy połowa z tych 100 KM gdzieś sienie rozpierzchła. Regularna wymiana filtrów, świec i kabli zapłonowych poprawia nieco sytuację.
4,0
Skrzynia biegów
5 biegów niby wystarcza ale zdecydowanie lepiej byłoby na trasie mieć i ten szósty. Jak na skromne osiągi samochód dość wcześnie za pomocą kontrolki shift sugeruje zmianę na bieg wyższy. Zresztą to że ciągniemy auto na wyższe obroty i tak znacząco nie poprawia sytuacji z przyśpieszaniem.
4,0
Układ jezdny
Sporadycznie rozpędzam merivę do 160 km/g i nawet wówczas prowadzi się ona zaskakująco pewnie jak na samochód z wyżej niż zazwyczaj położonym środkiem ciężkości. Auto nie myszkuje po drodze i prowadzi się jak po sznurku.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże przeszklone powierzchnie szyb sprawiają że wokół wszystko dobrze widać. Po tym jak zapadnie zmrok z racji przyciemnionych oryginalnie szyb sytuacja nieco się pogarsza. Szkoda też że nie mam czujników parkowania. Poprawiło by to mimo wszystko komfort manewrowania na parkingu.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu i nic mnie nie zaskakuje negatywnie. Pewne zdziwienie budzi sposób włączenia tylnej wycieraczki bo spodziewałbym się raczej ruchomego pierścienia niż przełącznika na końcu dźwigienki. Ruchomy tunel środkowy jest ciekawy pod względem funkcjonalnym ale stylistycznie wygląda to średnio.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Regulacja siły nawiewu działa dość średnio. Spodziewałbym się lepszej regulacji oraz bardziej wydajnego ogrzewania i wentylacji tak obszernej kabiny. Odparowanie szyby przedniej zajmuje zbyt dużo czasu. Muszę oczyścić klimatyzację i sprawdzić poziom czynnika, może to pomoże.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie można narzekać na ilość miejsca z przodu. Nie uderzamy się z pasażerem łokciami a fotele mają wystarczający zakres regulacji. Siedziska są dla mnie zbyt krótkie jak dla osoby o wzroście 178 cm. Lewarek znakomicie leży pod ręką. Głęboka deska rozdzielcza i wysokość kabiny dają poczucie bezgranicznej przestronności.
4,0
Wyciszenie
Nie ma się do czego specjalnie przyczepić. Maksymalnie jechałem 160 i według mnie było tak że można było w miarę swobodnie rozmawiać. Idealnie jest przy prędkości 120 km na godzinę która to prędkość jest według mnie idealna dla Merivy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jak już pisałem nie porywa dynamiką więc z początku człowiek go tłamsi by wykrzesać moc. Nie ma to sensu bo tylko zwiększa to spalanie. Średnia ilość gazu na poziomie 9 litrów uważam za ilość odpowiadającą wielkości i dynamice samochodu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Meriva jest rzadkim tematem na naszym rynku. Spośród mojego rocznika na portalu znalazłem jedynie 3 samochody więc trudno było mi się odnieść do tego ale jak na swoje gabaryty i funkcjonalność cenę uznaję za okazyjną.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co zbyt krótko eksploatuję samochód by móc wiążąco się wypowiedzieć. Liczę że tak jak kiedyś omega, także ten model zbyt mocno nie obciąży mojego portfela. Póki co inwestowałem jedynie w materiały eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co nic takiego odpukać nie nastąpiło. Byle tak dalej. Na razie jednak na liczniku dopiero 101 000 km więc byłbym poważnie zaskoczony jakąś poważną awarią.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
[l/100km]