Przeniesienie napędu
: Mega mocny i sprawny napęd na 2 osie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: BRAK!!! Przy prawie 300 tys. przebiegu.
5,0
Całokształt
Robię tym autem ponad 55 tys km rocznie i ciągle go lubię :-) Myślę, że to mówi wszystko o przyjemności z jazdy, komforcie, wystarczającej mocy i bezusterkowości ... Hmmm ... Czy aby na pewno jest tak dobrze ...
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocy i momentu mu nie brakuje. DPF pomimo dużych autostradowych przebiegów jest wkurzający - lepiej się go po prostu pozbyć ;-) Ale kto dziś w czasach bzdurnych regulacji EU nie ma z tym kłopotów? Reszta na duży plus - relatywnie cichy, elastyczny, dobrze się zbiera na każdym biegu i 2 paczki pojedzie. A przy tym ON potrzebuje tyle co kombi klasy średniej co jest mega plusem tej konstrukcji.
5,0
Skrzynia biegów
Dobra, bezawaryjna (mam manuala), przyjemna w pracy i precyzyjna.
5,0
Układ jezdny
4X4 i wszystko jasne. Miałem wcześniej Subaru Forestera III SAWD i mogę powiedzieć, że Mitsubishi ze swoim doświadczeniem wyposażyło Outlandera w bardzo wydajny napęd. Możliwość zablokowania napędu (do momentu przegrzania układu, a nie jak większość twierdzi do 50 km/h) powoduje mega sprawność, komfort i bezpieczeństwo. Testowałem Outlandera w tych samych warunkach co Forestera i wszędzie sobie poradził conajmniej tak dobrze jak Subaru. W kilku extremalnych sytuacjach okazał się ... lepszy :-)!!! (kopny śnieg w pozycji LOCK pokonał bez żadnego problemu; latem w głębokim błocie też wyjechał czego nikt z kumpli się nie spodziewał... :-))
Komfort
5,0
Widoczność
Tu akurat jest tak samo dobrze jak w Foresterze. Czyli bardzo dobrze.
5,0
Ergonomia
No i tu jest mega luksusowo, tzn. oprócz intuicyjnej obsługi schowków jest mnóstwo, kanapa wygodna, fotele szerokie i wszystko tam gdzie tego szukasz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do tej pory klima działa bardzo wydajnie, podobnie jak ogrzewanie. Nie wiem w 100%, ale podobno ten diesel ma dwie nagrzewnice ... by szybciej temperaturę zimą łapał.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zapakujesz żonę, dzieci, teściową i jeszcze będziesz miał miejsce na ... piwo po trasie :-) A i zapomniałem ... jeszcze mnóstwo niepotrzebnych tobołów też zabierzesz.
4,0
Wyciszenie
Gdyby nie system nagłośnienia auta dałbym 3 gwiazdki. A tak jak robi się głośno (a wierzcie, że powyżej 180 robi się głośno) audio gra i nic poza ACDC nie słychać :-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prawie 300 tyś na liczniku i parę pierdół naprawiałem (uszczelnienie turbo po 200 tys., amorki po 200 tys., klakson po 120 tys., alternator wymieniony na gwarancji, ksenony komplet po 230 tys., ... a i pare kompletów opon poszło w między czasie ...) - budżetu vs przebieg w żaden sposób to nie naruszyło.
5,0
Stosunek jakość/cena
Suma plusów powyżej uzasadnionych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka było ale naprawdę to były pierdoły.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Nawet turbo nie padło w całości a jedynie uszczelnienie trzeba było wymienić. Korozji brak i nadwozia i podwozia. Nie ma co narzekać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 MIVEC DID 177KM 130kW
[l/100km]