Przejechałem Outim kolejne 15 tys. kilometrów, dokładając 2 kolejne wyjazdy na wakacje (jeden z kumplami i jeden z rodziną) i powiem tak - wygodnie jak zawsze, przyjemnie jak zawsze i bez żadnych niespodzianek, czyli standardzik. I tak ma być
Wrażenia
5,0
Silnik
Nic się nie zmienia - moc i moment świetnie pasują do masy i ładowności, która w Outim wynosi ponad 700 kg i która jest przeze mnie mocno wykorzystywana
5,0
Skrzynia biegów
Od początku bez zmian - dobrze zestopniowana, nie haczy, dobrze przekłada moc i moment silnika na koła. Bezawaryjna z kołem dwumasowym włącznie, jak na razie oczywiście
5,0
Układ jezdny
To jest ten element w Outim, który robi różnicę z innymi SUV-ami. 4x4 w tym aucie jest naprawdę napędem na 4 koła z możliwością blokady (elektronicznej oczywiście) tylnego mechanizmu różnicowego bez ograniczeń prędkości. Na śliskich nawierzchniach prowadzi się jak po sznurku i zimą i latem. Dziś już takich napędów się nie robi, niestety. Ostatnio uszczczelniałem wał napędowy przy tylnym moście - zaczął się lekko pocić i podczas rutynowe przeglądu załatwione temat.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zmian - widać wszystko i do przodu i do tyłu i w ogromnych lusterkach i w kamerze cofania
5,0
Ergonomia
Rewelacyjna dla rodzin - mnóstwo schowków, kieszeni, pojemników na napoje. Wygodne, duże siedzenia z przodu i wygodna tylna kanapa z możliwością regulacji oparcia. Monitory w zagłówkach sprawdzają się rewelacyjnie - 3/4 drogi z dziećmi w ciszy i spokoju podczas oglądania filmów/bajek. Żona i dzieci lubią to auto i to jest najlepszy wyznacznik komfort jaki Outi daje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi porządnie - kto jeździ po Europie ten wie jak potrafi być gorąco. Webasto grzeje rewelacyjnie i silnik i kabinę w zimę. Czego chcieć więcej...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży, bardzo wygodny SUV. Z 3 dzieci na pokładzie wiem co mówię. Nie straszne dla pasażerów są trasy po 2 tysiące kilometrów - oczywiście dojeżdżamy zmęczeni, ale jednocześnie mamy porównanie do innych aut - np. w służbowym passacie po 500 km boli kręgosłup i czuć zmęczenie...
4,0
Wyciszenie
Po 4 wspólnych latach jest jakby ciszej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Standard, ale bez niemiłych niespodzianek, które w innych markach często się zdarzają.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie był tani w zakupie (salonowe auto), ale na to co oferuje bezkonkurencyjny. Dość powiedzieć, że po 4 latach od zakupu na rynku nie ma modeli z lepszym wyposażeniem, tzn. takich co by dawały realne poczucie potrzeby zmiany na inny, nowy model.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Standardowe zużycie niektórych elementów nie traktuje jako usterkę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 MIVEC DID 177KM 130kW
[l/100km]