Przeniesienie napędu
: Mamy działkę w górach ze stromym podjazdem, kupiłem łańcuchy ale jeszcze nie były potrzebne ( być może to zasługa moich zimówek Dunlop Grandtek SJ6 )
4,0
Całokształt
Szczerze polecam ten samochód osobom, które przesiadają się z samochodów klasy średniej i potrzebują czasem zjechać z asfaltu aby dojechać na biwak lub kemping. Również zimą zaspy nie są straszne, a auto z uwagi na swój napęd bezpiecznie przyśpiesza. Duże i wygodne wnętrze, super ławeczka ułatwia zmianę butów na narty :)
Wrażenia
3,0
Silnik
Jeżdżę na paliwach Diesel V-Power lub BP Ultimate i wtedy jest dobrze. Przy zwykłym ON przeciętnie, ale dynamika wystarczająca.
4,0
Skrzynia biegów
Gdyby jedynka i wsteczny miały krótsze przełożenie byłoby doskonale bo łatwiej byłoby manewrować lub ruszać pod górkę ( zwłaszcza poza asfaltem ).
4,0
Układ jezdny
Nie ma czego się czepiać, to jest pełnowymiarowy SUV za cenę Crossovera.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka i spore przeszklenie nadwozia. Widać obrys maski bo nadwozie jest kanciaste.
4,0
Ergonomia
Jest OK.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ocenę obniża dosyć proste ( i mało precyzyjne ) sterowanie klimatyzacji, podnosi to że zimą zamontowane są grzałki elektryczne które powodują szybsze nagrzewanie wnętrza. Natomiast ten fakt oraz filtr DPF w wydechu przekreśla używanie tego auta zimą wyłącznie na któtkich odcinkach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kto ma ten wie :)
3,0
Wyciszenie
Tu zdania są różne, jeśli ktoś potrzebuje podróżować po autostradach z prędkością ponad 130 km/h i wymaga ciszy to się zawiedzie. Trochę szkoda bo Outlander prowadzi się świetnie nawet przy 160 km/h. Ale to nie ścigacz tylko auto rodzinne i jadąc ekonomicznie 120 km/h jest OK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na poziomie rodzinnych kombi a to jednak SUV. Auto ma sporą masę i trzeba umiejętnie to wykorzystać. Wówczas i mniej spalisz i dłużej pojeździsz na klockach ( nawet 50000 km ). Cena małego przeglądu w ASO od 500 zł + olej ( można przywieźć własny ). Silnik 2.0 DID jest popularny i serwis można wykonać poza ASO.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowy samochód kupiłem w podstawoej wersji INVITE za niewiele ponad 90000 PLN czyli za cenę rodzinnego kombi z takim samym silnikiem. Auto to jest krytykowane głównie przez tych którzy kupili drożej bo za wersję 7-osobową ( dodatkowa kanapa rozkładana w bagażniku ) trzeba było dać ponad 120000 ( w roku 2008 ).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeden raz wyskoczyła wtyczka sterowania elektryką szyb, ale było to po jej demontażu ( wymiana urwanego w czasie kolizji lusterka ).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic mi się na szczęście nie przydarzyło.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
[l/100km]