Ocena ogólna - Ok. Jeśli kogoś nie stać na EVO to 2.0 Sport jest dobrym rozwiązaniem. Jak podają inne testy przyspieszenie nawet poniżej 9 sek (8,7) może to nie powala na kolana, ale to niezły wynik jak na takie auto. Piszą, że sporo pali... zgadzam się, nawet z trasy wychodzi mi 10 ltr. ale większość tej trasy (np. Warszawa - Łódź) jadę na 3 i 4 biegu (wyprzedzanie: redukcja do 3 przy 80 km/h i ciagniemy do 120 km/h potem 4 i ciągniemy do 150 km/h i dopiero 5 jak jest miejsce...jeśli nie pozwalamy obrotom spadać poniżej 4 tyś nasz Lancer pokazuje nam swoje serce do jazdy i mimo, że ma tylko 135 KM nie jeden \"kozak\" nie jest w stanie na uciec. Między 160 km/h a 200 km/h to zadziwia mnie najbardziej bo \"kręci\" jak auto z doładowaniem - taki mały czarny pocisk... aha dodam jeszcze, że przy niewielkiej modyfikacji układu dolotowego i małej zmiany w wydechowym (wszystko we własnym zakresie) jeszce lepiej kręci miedzy 4000 obr/mim do 6000 obr/min, no i ja swoim \"zamykam szafę\" 220 km/h (obwodnica w stronę Wyszkowa - Pozdrawiam lotne patrole z Wołomina :-)
Dalsza opinia - skrzynia biegów precyzyjna jak szwajcarski zegarek ( czysta przyjemność ze zmiany biegów)
Zawieszenia swoim zestrojeniem przypomina (przy naszych dziurawych drogach) drabiniasty wóz konny na metalowych kołach jadący po bruku. Jesli ktoś szuka tu komfortu, to nich idzie dalej. Tutaj znajdziemy tylko bezpieczeństwo - pojęcie resorowanie nie istnieje, ale wzamian mamy mały, czarny, szybki szynowóz... bo trzyma się jak francuski pociąg TGV.
Ilość miejsca - kierowca się odnajdzie, pasażerownie z tyłu nie koniecznie, w bagażniku zmieściła mi się tylko muzyka.
Więcej nie ma co pisać bo takie auto kupuję się tylko do wściekania gdyz do codziennej jazdy jest trochę mało wygodny (szczególnie przez TWARDE zawieszenie)
Jak mnie bedzie stać to przesiąde się do EVO (lub TypeR u konkurencji) a narazie to swoim małym nie pozornym Lancerkiem ośmieszam inne 2 litrówki i niekiedy te większe pojemności także. Pozdro :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
[l/100km]