Szukaj

Informacje o Mitsubishi Lancer VIII Sedan 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Ósma generacja Lancera debiutowała na rynku w 2000 roku. W Europie pojawiła się jednak dopiero trzy lata później, zastępując i wypierając model Carisma, na bazie którego został zresztą zbudowany. W Japonii Lancer VIII był oferowany pod nazwą Lancer Cedia, samochód różnił się od swojej europejskiej wersji. W 2004 roku model został poddany modernizacji, po której przód auta upodobnił się do tego znanego m.in. z Galanta i Pajero (słynny „diamond cut nose”). W 2008 roku Lancer VIII został zastąpiony przez model najnowszej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Większość konkurencji wyprzedza o klasę, jeśli chodzi o poziom stylistyczny, pomysłowość i werwę w projektowaniu nadwozia. To samo można powiedzieć, gdyby porównać tego Lancera z jego poprzednikami. Ta dziewiątka przejdzie do historii. ~Powagosław
Luzacjusz
Można mieć Lancera, można też mieć Lancera Evo. Różnica jest mniej więcej taka, jak w posiadaniu myszy i myszołowa. Ale akurat ta mysz to pancerna mysz, przestraszy kota. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 135 KM (99 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 176 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~tony01
Mitsubishi Lancer VIII
Sedan 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
Ocena ogólna - Ok. Jeśli kogoś nie stać na EVO to 2.0 Sport jest dobrym rozwiązaniem. Jak podają inne testy przyspieszenie nawet poniżej 9 sek (8,7) może to nie powala na kolana, ale to niezły wynik jak na takie auto. Piszą, że sporo pali... zgadzam się, nawet z trasy wychodzi mi 10 ltr. ale większość tej trasy (np. Warszawa - Łódź) jadę na 3 i 4 biegu (wyprzedzanie: redukcja do 3 przy 80 km/h i ciagniemy do 120 km/h potem 4 i ciągniemy do 150 km/h i dopiero 5 jak jest miejsce...jeśli nie pozwalamy obrotom spadać poniżej 4 tyś nasz Lancer pokazuje nam swoje serce do jazdy i mimo, że ma tylko 135 KM nie jeden \"kozak\" nie jest w stanie na uciec. Między 160 km/h a 200 km/h to zadziwia mnie najbardziej bo \"kręci\" jak auto z doładowaniem - taki mały czarny pocisk... aha dodam jeszcze, że przy niewielkiej modyfikacji układu dolotowego i małej zmiany w wydechowym (wszystko we własnym zakresie) jeszce lepiej kręci miedzy 4000 obr/mim do 6000 obr/min, no i ja swoim \"zamykam szafę\" 220 km/h (obwodnica w stronę Wyszkowa - Pozdrawiam lotne patrole z Wołomina :-) Dalsza opinia - skrzynia biegów precyzyjna jak szwajcarski zegarek ( czysta przyjemność ze zmiany biegów) Zawieszenia swoim zestrojeniem przypomina (przy naszych dziurawych drogach) drabiniasty wóz konny na metalowych kołach jadący po bruku. Jesli ktoś szuka tu komfortu, to nich idzie dalej. Tutaj znajdziemy tylko bezpieczeństwo - pojęcie resorowanie nie istnieje, ale wzamian mamy mały, czarny, szybki szynowóz... bo trzyma się jak francuski pociąg TGV. Ilość miejsca - kierowca się odnajdzie, pasażerownie z tyłu nie koniecznie, w bagażniku zmieściła mi się tylko muzyka. Więcej nie ma co pisać bo takie auto kupuję się tylko do wściekania gdyz do codziennej jazdy jest trochę mało wygodny (szczególnie przez TWARDE zawieszenie) Jak mnie bedzie stać to przesiąde się do EVO (lub TypeR u konkurencji) a narazie to swoim małym nie pozornym Lancerkiem ośmieszam inne 2 litrówki i niekiedy te większe pojemności także. Pozdro :-)
3,9
~w.kosowicz@poczta.onet.pl
Mitsubishi Lancer VIII
Sedan 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
oprócz pewnych uciążliwych dla mnie kłopotów z zawieszeniem, generalnie nie mam zastrzeżeń oprócz ... dużym mankamentem jest zgrzyt występujący przy szybszym wbijaniu drugiego biegu (podobno występuje to w 8 na 10 egzemplarzy tego modelu tzw. wada fabryczna). Mogliby również zamiast 135 kucyków włożyć 150 i odejście byłoby lepsze (przedtem jeździłem alfą 145 Q - 2.000, 155 PH) - i kopniak był większy niż w miśku; ale za to sportowe zawieszenie i trzymanie się drogi przez miśka - marzenie!!! Istny gokard! Oprócz tego, nie ma co ukrywać, to bardzo ładny wizualnie wózek!
4,8
~sylabizuje
Mitsubishi Lancer VIII
Sedan 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
To jest miłość. Ten samochód uwielbia się bardziej z każdym przejechanym kilometrem. Polecam każdemu kto nie potrzebuje bajerów, tylko szybkiego, cudownie prowadzącego się i nieprzyzwoicie niezawodnego auta.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Lancer VIII Sedan 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW 2003-2007
9,1
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Mitsubishi Lancer VIII
Sedan 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
Od razu chciałbym zaznaczyć, iż podane prze ze mnie spalanie jest spalaniem w mieście nie licząc ostatniej wartości. Jeżdżę dosyć dynamicznie. Średnia prędkość przelotowa przez miasto to ok. 80 a gdy jest dobra nawierzchnia np. jakieś aleje to 100. Auto generalnie nie lub miasta. 1,2 i 3 bieg są bardzo paliwożerne. Spalanie znacznie spada na trasie. Gdy poruszam się np. Zakopianką to jadę w granicach 120-140 i wtedy spala około 9. Nie jeżdżę na trasie też zbyt oszczędnie, bo tym samochodem się nie da. Czuć jak powyżej 4000 auto zaczyna odżywać i dopiero normalnie pracować. Bez sensu są dla mnie raporty spalania jak ktoś mi piszę, że w mieście mu spala 10. Może tak, ale jak się jedzie 60 na 4 biegu, przez cały miesiąc co jest bez sensu gdy ma się 2.0 benzynę.
8,0
Mitsubishi Lancer VIII
Sedan 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
Mitsu do oszczędnych nie należy, ale liczyłem się z tym kupując to auto. Minimalne spalanie 6,8 osiągnąłem jadąc przez całą Europę - autostrady prędkość max 130 km/h. Kiedy wykorzystuje się górny zakres prędkości obrotowych to 10l jest nie wyjęte, ale za to przyjemność z jazdy jest tego warta. Na co dzień w cyklu mieszanym, dojazd do pracy (27 km - 18 trasa i 9 w mieście)w lecie 7,7, a w ziemie 8,0.
10,3
Mitsubishi Lancer VIII
Sedan 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
Średnie spalanie to ok 13 L/100 gazu w mieście,uwzględniajac korki i czasami podkręcenie go na obrotach. Na trasie 3500km średnie 9L gazu-autostrady, góry, W Polsce poza miastem pali ok 8. Do tej pory (oby jak najdłużej) oprócz klocków i oleju nic nie wymieniałem. klocki na średnim poziomie, dostępność zamienników ok. Nie ma się czego bać. W koncu to sprawdzona jednostka 4G63 i dostęp do części jest ok.
Mitsubishi Lancer VIII Sedan