Silnik
: Jakość materiałów - niesamowite jest to że po 18 latach ten silnik chodzi jak burza. Mało jest silników 1.6 o takich osiągach. A przecież to seryjna konstrukcja!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Ogólnie doskonale ale nie idealnie. W końcu nie ma idealnego samochodu. Czas i kilometry zabiją każdy samochód a mój 18 latek cierpi na choroby starcze, przede wszystkim rdzę. Ale czego wymagać od 18 latka za 4000PLN. Oczywiście jest to niski segment samochodów ale jak za takie pieniądze jest na prawde super
Wrażenia
5,0
Silnik
Japoński, bardzo dobrze wykonany. 18 lat na karku, ma niby "175kkm" (strzelałbym w 220-250kkm) ale nie bierze grama oleju. Nie przegrzewa się. Nie robią na nim wrażenia obroty. Kawał dobrej roboty. Ma moc i na prawdę jest lepszy większość zwykłych 1.8 16v.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą ciężej niż w hondzie ale precyzja jest doskonała. Nigdy się nie obawiałem o skrzynię biegów bo po prostu ta od 3 lat u mnie (a od 18 w ogóle) pracuje idealnie.
4,0
Układ jezdny
Nie jest idealnie ale jest bardzo dobrze. Zawieszenie tak samo bardzo dobrze działa. Nie jest ani za twarde ani za miękkie. Jedyny mankament to to że układ kierowniczy minimalnie wolniej reaguje na obroty kierownicą... ale nie jestem pewien czy to nie jest wina zużywania się. Luzów na przeglądzie stwierdzono żadnych ale osobiście wyczuwam lekki "niedowład". W końcu 18 lat minęło.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest świetna. Słupki nie są szerokie więc nie przeszkadzają jak w innych.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest łatwo zauważalne. Po kilku miesiącach w samochodzie można włączać wszystko i wyłączać instynktownie patrząc na drogę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa, dmuchawa mocno wieje, łatwo wymienić filtr kabinowy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wiadomo. Jest to HB 3D więc komfort jest znaczny dla 1-2 osób. Ci co siedzą z tyłu mają gorzej ale to nie jest samochód do przewożenia dużej liczby osób. Idealny dla 2 osób nawet na długie podróże ale nic ponadto. Nic ponad HB3D.
3,0
Wyciszenie
Nie jest dobrze wyciszony. Blacha jest cienka. Za to elementy zawieszenia nie hałasują, tak samo tapicerka i plastiki są na tyle dobrze spasowane że nie słychać nic. Można się czepiać ale to jest samochód z wagą 1000kg w niskiej cenie więc nie można wymagać tyle co w limuzynach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie trzeba obawiać się o większe wydatki. Raczej nic ponad eksploatacyjne rzeczy. Obawiać się można rdzy ale jak ktoś kasuje wszystkie objawy rdzy zanim się rozwiną to nie będzie problemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 4000PLN (przygotowany do rejestracji w 2011r) otrzymałem samochód z 96r. w dobrym stanie technicznym i nie zatrzymał mi się ani razu przez 3 lata użytkowania. Wielu moich znajomych z droższymi i dużo nowszymi samochodami zalegało kilka razy w serwisach a ja nigdy tego nie doświadczyłem z moim coltem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
RDZA. Musiałem zainwestować w regeneracje tylnych podłużnic -1100PLN (w cenie 2 łaty w podłodze). Oprócz tego tylna klapa rdzewieje i jest pęcherz na nadkolu. Ale tym się nie przejmuję. Nic nigdy drobnego się nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna awaria w tym samochodzie jaką miałem... czujnik położenia wałka rozrządu. Chwila w sieci i samemu zdiagnozowałem czemu zapaliła się kontrolka check engine. Wymiana czujnika kosztowała mnie 40zł z rozbitej carismy (z tym samym silnikiem) i piwo. Czy to wielka usterka?
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 90KM 66kW
[l/100km]