Szukaj

Informacje o Mitsubishi Colt V 1.6 i 90KM 66kW 1996-2003

Lata produkcji: 1996 – 2003
Segment: Auta małe
Piąta generacja modelu debiutowała na rynku w 1996 roku. Colt V nieznacznie różnił się od swojego poprzednika zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym. Była to ostatnia generacja modelu klasyfikowana w segmencie C, kolejne zostaną przesunięte do klasy niżej. Colt V to również ostatni model w rodzinie produkowany wyłącznie w Japonii. Późniejsze będą wytwarzane również w holenderskiej fabryce Mitsubishi. Colt V został wycofany ze sprzedaży w 2003 roku, tuż po prezentacji swojego następcy.
czytaj więcej
Powagosław
Colt jeszcze nigdy nie był tak zgrabny, jak ostatni z jego przedstawicieli. Jego sylwetka mogła by służyć jako przykład poglądowy dla początkujących designerów. Poza tym, to pojazd znakomicie sprawdzający się w miejskiej jeździe. ~Powagosław
Luzacjusz
Na Dzikim Zachodzie bez Colta albo innego Winchestera można było co najwyżej czyścić spluwaczkę w saloonie. Na ulicach dzisiejszych miast Dziki Zachód miesza się z afrykańska dżunglą. Więc warto czasem mieć pod ręką jakiegoś Colta. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~RECHA
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
Zalozenia byl takie mialem kupic auto dla dwoch osob na wakacje i do pracy, w gory i nad jezioro. Czasem w 4 na dyskoteke. No i trafilem moim zdaniem bezblednie. Wsiadajac do tego auta za kazdym razem mysle sobie to moje pierwsze auto i do tego jakie fajne. Pozycja za kierownica naprawde wysmienita ja lubie nisko siedziec czuje sie jak w jakims sportowym coupe i jeszcze te dlugie przednie drzwi jak zwine szybe to ma widok na caly swiat :). Nie ma rzeczy ktora by mi sie w tym aucie nie podobala. Silnik ktorym mozna zrobic pisk na drugim biegu choc ja auto szanuje i nie gazuje gdy zimne. Robi setke w 10 sekund i lata 190km/h mi wystarczy. Dziwie sie tylko dlaczego Mitsubishi Colt V genracji to takie nie docenione auto. Aha nie chce widziec na oczy juz niemcow, francuzow, wlochow tylko Japonce made in Japan.
3,7
~Kondi
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
Świetne auto! Jedyny problrm jaki miałem to cewki zapłonowe (są dwie), jedna zaczeła przebijać prąd co spowodowało wielką utrate mocy, dławienie się samochodu, zacinanie, większe zużycie paliwa, kopanie prądem przy wysiadaniu, nierówna pracę silnika. Wymieniłem jedną cewke na używaną ale dobrą poniewa ż nowa kosztuje 450-500zł, po wymianie wszystko git, pieknie cacy:). Dokładnie po roku znowu to samo się dzieje....chyba kupię nową tym razem. A pozatym szybko zużywają się amortyzatory, posiadam wersje sport edition z fabrycznym ospojlerowaniem, świetnie się prowadzi, ale z uwagi na mały prześwit parkowanie w mieście jest tragiczne, dobrze że te plastiki są wysokiej jakości to nic nie pęka od uderzeń. Autko mimo niewielkich rozmiarów ma mały skręt. Nie jest to typowy mieszczuch jak niektórzy sądzą. Do minusów mozna dodac słabe wyciszenie wnętrza i szybko zuzywające się zawieszenie(zależy jak kto patrzy w focusie zużywa się szybciej), nisiej jakości opaski na gumy osłaniające przeguby więc warto założyć inne np. od golfa III a do plusów zaliczyć można genialne jak na tę klase wykonanie wnętrza, chodzi mi o jakość, nic nie trzeszczy anie nie drga a także duży bagażnik jak na rozmiary samochodu, niestety kosztem miejsca na nogi dla pasażerów na tylniej kanapie( mam 185 cm wzrostu i żeby było mi wygodnie to fotel do końca odsówam a wtedy za mną nikt nie usiądzie, chyba że dziecko. Z przodu miejsca wystarczająco a nawet dużo, w końcu colt V generacji8 to wersja hatchbeck Lancera. Poważnych usterek poprostu nie ma w tym samochodzie, dobry kierowca na krótkim dystansie spokojnie wygra z calibrami, bmw z silnikami 1,8 itp:) Daje rade:)Auto raczej dla 2 osób(z tyłu jest niewygodnie, ale napewno 100 razy lepiej niz w corsie, tigrze itp)do setki w 9 sekund da rade, prędkość maksymalna przy sprzyjających warunkach 200km/h a 180 pojedzie zawsze. Jezdziłem wieloma juz samochodami wię moja opinia jest dosyc rzetelna, polecam ten samochód, części są nie drogie i dostępne. Prosta konstrukcja pozwala na łatwe zdiagnozowanie problemów i usterek. Ciekawie rozwiązano instalacje elektryczną-wszystko podłączone jest na wtyczki więc każdy łatwo i szybko może odłączyc elementy takie jak cewki zapłonowe, lusterka elektryczne, zegary czy sterowanie el. szyb. Opel vectra przy Colcie to złom. Colcik z dobrym zawieszeniem i układem kierowniczym to naprawde fajny samochód w porównaniu z innymi z tej samej klasy i lat. Mam Colta prawie 3 lata, Przebieg 140 000, ja przejechałem nim 60 000. Awarie to cewka zapłonowa i gniazdo zapalniczki. Z części zuzywających wymieniałem, klocki i tarcze hamulcowe z przodu, świece, olej, 2 razy żarówke H4, opony, pióra wycieraczek, lałem paliwo i płyn do spryskiwaczy i nic więcej nie robiłem:). Amortyzatory juz są słabe i tłuką ale spokojnie przegląd przejdą, z tyłu wyje łożysko(to muszę wymienić). Pod spodem znikome ślady korozji, na karoseri tylko z tyłu pod lampą coś zaczyna żyć(narazie niewidoczne prawie, samochód nie był garażowany. Auto ciągle ma fabryczne zawieszenie i wydech, do niedawna fabryczny był też akumulator Panasonic. Aaaa!! Do minusów dodam jeszcze kiepsko wykonane wnęki/miejsca na głośniki-z przodu w drzwiach i z tyłu na wysokości kanapy po założeni głośnika od świata oddziela je tylko karoseria więc są narażone na wilgoć a nawet wode więc bez przeróbek nie warto montować wysokiej klasy sprzętu. To by było tyle, podsumowując Mitsubishi Colt V generacji ma plusy i minusy jako każdy samochód, ale zdecydowanie jest więcej plusów. Gorązo polecam auto dla młodych i dla tych co jeżdzą więcej w pojedynke lub w paże.
4,8
~Paweł Mosur
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
Autko po prostu rewelacja. Mimo swojego wieku jeździ się super. Polecam każdemu. Ja kupiłem na swoje pierwsze autko i nie żałuję. Po przejechaniu 15k km zero usterek. Przyspieszenie na LPG w granicach 12 sekund więc moim zdaniem rewelacja. 180 ma bez problemu, ale komfortowo się jeździ przy max 160. Biegi są bardzo elastyczne, na piątym biegu można jechać 50 jak i 200. Reszta mojej opinii poniżej
Średnie spalanie dla Mitsubishi Colt V 1.6 i 90KM 66kW 1996-2003
7,5
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
Mimo wyników wyczytanych na forach itd. spodziewałem się spalania w cyklu miejskim nie niższego niż 8 litrów. Duże zaskoczenie, mimo braku doświadczenia (to moje pierwsze auto) udało mi się osiągnąć wyżej podany wynik. Ogólnie staram się stosować do zasad "eco-jazdy" ale czasem lubię troszkę mocniej przycisnąć. W moim przypadku zdecydowanie nie opłaca się zakładać "gazu", można to przemyśleć jeżeli ktoś robi wysokie przebiegi. Auto miło zaskoczyło pod względem spalania, jest to jego duży plus.
8,8
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
Jeżeli ktoś się zastanawia nad zakupem takiego auta to bardzo polecam. Swoim od września do czerwca zrobiłem 40 tyś km. Nie zawiódł mnie ani razu. Jeżeli chodzi o ceny części to są tańsze niż do VW. Autko przy 100-120 km/h jest niesłyszalne, słyszę tylko szum nowiutkich opon:) Spalanie w trasie nie schodząc poniżej 100 bez problemu 7.1. Gdybym miał lżejszą nogę pewnie by jeszcze trochę zszedł. Średnio trochę trasa trochę miasto 8.5 a w mieście 11. Muszę dodać, że w mieście przemieszam się na trasach po 700m, gdzie muszę hamować i ruszać czasami nawet 6/7 razy. Miałem wiele aut w tym cc 700. Spalało max 1 litr mniej ale aut nie da się porównać w żadnym zakresie.
8,4
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
Niestety w przypadku tego samochodu z silnikiem 1600 warto by sie zastanowic nad montowaniem gazu.Porownujac spalanie auta na gazie i na benzynie roznica w zuzyciu gazu i benzynhy jest bardzo duza. Przykladowo na benzynie jadac bardzo oszczednie mozliwe jest zejscie nawet ponizej 5l/100km.Na gazie 7,5l/100km to minimum.Jesli ktos duzo jezdzi to przy obecnych cenach gazu teoretycznie moze cos zaoszczedzic ale jednoczesnie musi sie liczyc z szybszym zuzyciem silnika, z z wieksza awaryjnoscia ukladu zasilania, mniejszym bagaznikiem i innymi dodatkowymi kosztami.Przy planowaniu duzych przebiegow montaz instalacji moze sie jednak okazac sensowny.Trzeba wiec wlaczyc Excela albo siasc do stolu z olowkiem w reku i zrobic symulacje.

Usterki Mitsubishi Colt V

Liczba wpisów: 10
Silnik przy odpalaniu, gdy jest zimno albo mokro szarpie.
  • Mitsubishi Colt V 1.3 i 75KM 55kW 1996-2003
  • silnik
Problem pojawił się tydzień temu, gdy rano przed wyjazdem do pracy odpalam silnik owszem odpalił ale trzymał obroty ok. 500rpm i nie wiem jak to nazwać ale "burczał" jakby się dławił albo coś zaraz po odpaleniu jak lekko dodałem gazu i go potrzymałem chwile na ok 3000rpm to po dłuższej chwili sie uspokoił. A jak się śpiesze gdzieś i nie mam czasu by go rozgrzać to wogule nie jedzie. Przeczytałem już podobny artykuł na tej stronie i tam pomogła wymiana aparatu obrotowego, czy u mnie też pomoże?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Zapłon.
  • Mitsubishi Colt V
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 4
W rocznikach 1996 - 1999 (te z podzielonymi przednimi reflektorami, przed liftem) zapłon lubi być awaryjny, czego już doświadczyłem 2-krotine. Objawy - oporne wychodzenie z niskich obrotów, \"duszenie się\" przy ruszaniu bez przygazowania lub przy próbie przyspieszenia bez redukcji (jeśli jest zamontowany LPG to również szarpanie i wystrzały). Diagnoza - najłatwiej stojąc w miejscu na rozgrzanym silniku pracującym na wolnych obrotach raptownie pociągnąć linkę gazu i obserwować silnik, jeśli zanim wejdzie na obroty zacznie się przez chwilę \"trząść\" to mamy problem z zapłonem.
2 komentarze
Drgania podczas jazdy i szarpanie
  • Mitsubishi Colt V 1.6 i 90KM 66kW 1996-2003
  • zawieszenie
Tydzien temu dosc mocno najechalem na kraweznik od tego czasu trzesie cala buda szczegolnie tyl, jakby byl to guz na oponie lecz u wulkanizatora bylem i opony sa ok. Dodam jeszcze ze przy niskiej predkosci i malych obrotach szarpie i buja przy dodawaniu i puszczaniu gazu. Co to moze byc?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Mitsubishi Colt V