Szukaj

Lista ocen Mazda MX-5 IV (14) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 2 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Wyrewolwerowany Kaloryfer
Mazda MX-5 IV
Fastback RF 2.0 SKY-G I-ELOOP 160KM 118kW
Wczesne ND miały problemy z padającymi kołami zębatymi w skrzyni, ale jest na to biuletyn serwisowy i w starszych egzemplarzach wymieniają skrzynię, jeśli zdarzy się nieszczęście, natomiast w nowszych zmienili materiał i problem już ma nie występować. Ja nie stwierdziłem żadnych problemów, skrzynia pracuje przyjemnie, skok dźwigni jest krótki. Trzeba się tylko przyzwyczaić do pozycji i nie próbować wrzucać biegów "od siebie", tylko "wzdłuż...
5,0
~Adam98
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G i-ELOOP 160KM 118kW
Skrzynia biegów to POEZJA. Zdecydowanie najlepsza skrzynia, z jaką miałem do czynienia (po Miatach plasują się skrzynie z GT86 czy nowego Civica, które i tak są świetne). Dźwignia jest bezpośrednio przymocowana do bebechów skrzyni, bez żadnych linek, co sprawia, że chodzi z niewiarygodną precyzją. Efektem ubocznym takiego zabiegu są drgania przenoszone na lewarek, ale mnie to w ogóle nie przeszkadza. Przełożenia są dość krótkie (co poprawia...
4,0
~Wojtek
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G i-ELOOP 160KM 118kW
Pierwsze roczniki mialy wadliwe skrzynie biegow - moja padla przy 13k km. Mazda jest jednak bardzo solidna firma, przeprojektowala ten mechanizm i juz od 2018 sa montowane pancerne, a wszystkim dotknietymi awariami, zamontowano nowa - poprawiona. Assistance byl u mnie w 25 minut, samochod zastepczy juz czekal pod dealerem, Skrzynia po wymianie przejechala juz ~23k km i nic sie z nia nie dzieje. Na swiatowym forum nie padla nikomu. Na polskim...
4,0
~Mike
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Ktoś z oceniających stwierdził, że ta skrzynia jest nieco "nerwowa" (drży cały czas) i w pełni podzielam tą opinię. W ogóle jazda tym modelem bardziej przypomina podróż zabudowanym 3-4 kołowym motocyklem (!) niż jakimkolwiek samochodem osobowym. Oczywiście: krótkie biegi, radość z jazdy, ale jakbym miał do pracy dojeżdżać tym autem powiedzmy 50-80 km, to by mi ten samochód szybko zbrzydł i stał się codzienną udręką... To jest auto z natury...
5,0
~Jacek S
Mazda MX-5 IV
Fastback RF 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Moje ostatnie 3 samochody to automaty. Powrót do manualu to ciekawe doświadczenie. Umiejętność odpowiedniej zmiany biegów nie jest trywialna, już wiem czemu w sportowych samochodach centralne miejsce zajmuje obrotomierz. Skrzynia podobno jest rewelacyjna, trudno mi to skomentować bo dawno nie jeździłem manualem.
5,0
~piotr_ciekliński
Mazda MX-5 IV
Fastback RF Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Nie jeździłem w życiu lepszym manualem. Zmienia biegi wyczuwalnie, skok lewarka jest krótki, fajnie się robi redukcje z międzygazem (oczywiście własną stopą, zero elektronicznego wspomagania). Jedynie 6 mogłaby być trochę dłuższa, bo przy prędkościach autostradowych huk silnika daje się we znaki.
4,0
~Krzysztof
Mazda MX-5 IV
Soft Top Facelifting 1.5 SKY-G 132KM 97kW
Coz, na poczatku miałem problem z wrzucaniem dwojki. Po krotkim czasie nauczylem się to robic. Od tego momentu doceniam prace dzwigni I samej skrzyni biegow. Bardzo dobra. Bardzo przydatny jest wskaznik wrzuconego biegu.
4,0
~gamic
Mazda MX-5 IV
Fastback RF 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Precyzyjna, krótkie skoki - BAJKA !!! Tylko, że drążek żyje swoim życiem - cały czas drży... może tak mają "manuale"... a ja zbyt długo jeździłem automatem.
5,0
~Piotr
Mazda MX-5 IV
Soft Top Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Precyzja, krótki skok, dobrze zestopniowana pozwala się rozpędzać bez machania lewarkiem ale też jeździć ekonomicznie na 6 biegu.
5,0
~Michał
Mazda MX-5 IV
Soft Top Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Krótka, sportowa, bardzo przyjemna. Na manetce czuć pracę silnika, drgania i wibracje.
Mazda MX-5 IV