Szukaj

Lista ocen Mazda MX-5 IV (14) - Silnik

Na liście zabraknie 2 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Wyrewolwerowany Kaloryfer
Mazda MX-5 IV
Fastback RF 2.0 SKY-G I-ELOOP 160KM 118kW
Żwawy, dość mocny (słabszy od poprzedniej generacji, ale cały samochód jest zauważalnie lżejszy). Niestety, jest to "tylko" dwulitrowy SkyActive-G, który można znaleźć m.in. w Maździe 3. To jest dobry, a nawet bardzo dobry silnik, ale chciałoby się, żeby jednak w samochodzie - bądź co bądź - sportowym zachowywał się trochę drapieżniej. Poliftowy silnik na MY2019 ma mieć więcej mocy i kręcić się wyżej. Zobaczymy czy nie odbije się to na...
5,0
~Adam98
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G i-ELOOP 160KM 118kW
Charakter modelu sprawia, że moc silnika i obiektywne osiągi nie są na pierwszym planie. Miata to nigdy nie był demon mocy. I pewnie nigdy nie będzie. Nie znaczy to jednak, że Mazda jest wolna. Nie. Po prostu jak na sportowe/usportowione auto nie jest porażająco szybka. Jednak już przedliftowe ND 2.0 ma do setki trochę ponad 7 sekund, a poliftowe łamie barierę 6,5 sekundy - to szybciej niż uważane kiedyś za bardzo szybkie E46 330i o mocy 231...
4,0
~Wojtek
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G i-ELOOP 160KM 118kW
Jezdze wylacznie na 98 oktanach (na 100 troche juz szkoda kasy, ale 98 to okolo 14 zl na baku - warto). Na hamowni po 3.5 roku wyplul 167 KM i piekny moment obrotowy 210 Nm - czyli lepiej niz seria, ale bylo zimno. Ten silnik lubi wysokooktanowe paliwo - pisze te opinie po przeczytaniu w wielu miejscach, ze sie nie kreci dobrze przed liftingiem. Wiadomo, ND2 184 KM wiecej pokaze powyzej 80 kmh, ale w miescie, przy ruszaniu, to jest bez...
4,0
~Mike
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Nie podzielam tu "ochów" i "achów" wszystkich. Uważam, że to silnik na czwórkę z plusem, na piątkę byłby z mocą powyżej 200 KM i opcjonalnym choćby napędęm na wszystkie koła - co zapewniłoby też pełnię bezpieczeństwa np. podczas zimowej eksploatacji tego samochodu. Wiem, że niby dźwięk tego silnika, niby surowy brak turbo - ale to jednak silnik XX-wieczny moim zdaniem... Oczywiście jest to na swój sposób urocze, bo nikt już czegoś takiego nie...
5,0
~Jacek S
Mazda MX-5 IV
Fastback RF 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Ładne brzmienie (szczególnie w zestawieniu ze sportowym tłumikiem), silnik klasyczny (bez turbiny) i o relatywnie dużej pojemności (w stosunku do wielkości samochodu). Brak turbiny to właśnie klasyczny przebieg momentu obrotowego co wymaga od kierowcy trochę więcej umiejętności. W takim (właśnie wymagającym) samochodzie to nie jest wada. Moc jest wystarczająca, według katalogu 7,5 s do setki, według pomiarów na youtubie nawet 6,5.
5,0
~Krzysztof
Mazda MX-5 IV
Soft Top Facelifting 1.5 SKY-G 132KM 97kW
Nie mam zamiar się ściągać I driftowac, wiec 1,5 jest odpowiedni dla mnie. Ladnie brzmi. Przy jezdzi autostrada I stalej predkosci OK 120-130km/godz jest cichy, a zuzycie paliwa to ok. 5-6 l/100km. Gdy chce się jeździć dynamic niej, to oczywiscie jest glosniej I zuzycie paliwa wzrasta I wtedy wykorzystujac pełna moc ma się najwiekszy frajde.
5,0
~Piotr
Mazda MX-5 IV
Soft Top Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Do tak lekkiego samochodu w zupełności wystarczająca moc. Dobrze wkręca się na obroty (do 7,5k) i pozwala szybko rozpędzać. Nie testowałem powyżej 150km/h ale do tej prędkości jest świetnie.
4,0
~gamic
Mazda MX-5 IV
Fastback RF 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Niby 160KM, jednak wolnossak to chyba nie to do czego się przyzwyczaiłem (turbo). Niby jedzie, ale nie mam odczucia kopnięcia w plecy,... Dźwięk silnika - jaki dźwięk ?
5,0
~Michał
Mazda MX-5 IV
Soft Top Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Zwinny, przy niewielkiej masie pojazdu zupełnie wystarcza. Pozwala na zabawę bez ryzyka utraty prawa jazdy. Brakuje mu trochę pazura w postaci dźwięku.
5,0
~RK
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Moc i elastyczność wystarczająca dla auta o tej masie. Asfaltu nie zwija, ale nie o to chodzi w tym samochodzie.
Mazda MX-5 IV