Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV Facelifting

Adam, 2 miesiące temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 II SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nagłośnienie i komfort wynikający z jakości wykonania jak w klasie premium
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak usterek.
5,0
Całokształt
Świetne komfortowe auto. Można się przyczepić do jakichś drobiazgów ale ogólnie na piątkę z plusem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny i oszczędny. Do miasta idealny a w trasie również sobie radzi. 165 koni jest wystarczające do płynnego poruszania się nawet z prędkościami autostradowymi
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie zmienia biegi bez zbędnego szarpania. Może czasem jest leniwa ale po czasie człowiek się przyzwyczaja i nie zwraca na to uwagi. Po prostu nauczy się jej pracy.
4,0
Układ jezdny
Ogólnie pozytywnie. Dobrze amortyzuje i tłumi wyboje. Czasem dochodzą stuki przy najeździe na śpiącego policjanta lecz nie zawsze. Jest dobrze zestrojone co do komfortu i jednocześnie twardości.
5,0
Karoseria
Auto ma pół roku i nie zauważyłem jakichś niepokojących oznak uszkodzeń lakieru. Ponoć lakier jest podatny na zarysowani i odpryski z racji cienkiej warstwy ale na razie jest spokój.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu oceniam na 4+ a do tyłu na 4. Największy problem to szerokie słupki, szczególnie B i C. To bardzo przeszkadza przy skręcaniu w prawo kiedy przecina się ścieżkę rowerową. Nie za bardzo widać czy coś nie jedzie.
5,0
Ergonomia
Ergonomia bez zastrzeżeń. Przednie fotele mogłyby mieć trochę dłuższe siedzisko ale pomimo tego jest dobrze. Wszelkie przyciski i pokrętła pod ręką. Nagłośnienie BOSE rewelka. Komunikacja bezprzewodowa z telefonem z androidem bez zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa się bardzo szybko i tak samo szybko robi się ciepło w kabinie. Nawiewy nie hałasują i są wydajne, chwilami aż nadto i trzeba ręcznie obniżać moc nadmuchu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze z przodu a z tyłu problematyczne jest środkowe miejsce. Poza przetłoczeniem w podłodze które wypada pomiędzy stopami, oparcie w którym jest chowały podłokietnik jest średnio wygodne. Przy czterech osobach z rozłożonym podłokietnikiem jest bardzo wygodnie.
5,0
Wyciszenie
Dla mnie poziom bardzo zadowalający. Nawet przy prędkościach 130 - 140 km/h nie trzeba za bardzo podnosić głosu przy rozmowie z pasażerem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno ocenić po pół roku eksploatacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trochę aut obejrzałem ale CX5 wypadła chyba najlepiej. Każdemu coś innego. Mnie ujęła jakość wykonania i komfort. Dla mnie zaletą był też sprawdzony i pewny silnik, bez turbiny i nie trzy cylindrowa jednostka tylko normalne dwa litry.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwilę obecną po pół roku użytkowania nic się nie dzieje. Zobaczymy jak to będzie wyglądało po zimie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 II SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
60,00 zł
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 II SUV Facelifting