Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 II SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa Mazda CX-5 korzysta ze sprawdzonych, niezwykle udanych  jednostek napędowych oraz konstrukcji podwozia (technologie SKYACTIV) znanej z obecnej generacji modelu. Wprowadzając modyfikacje w tych obszarach, konstruktorzy Mazdy skupili się na poprawie dynamiki i reakcji samochodu oraz na wypracowaniu jeszcze wyższej wydajności paliwowej. W połączeniu z niezwykle precyzyjnym układem kierowniczym oraz licznymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa jazdy (np. systemem G-Vectoring Control), układ napędowy i podwozie nowej Mazdy CX-5 sprawiają, że samochód prowadzi się niezwykle przewidywalnie i perfekcyjnie reaguje na komendy kierowcy, tym samym potęgując poczucie Jinba-Ittai u wszystkich osób na pokładzie.

czytaj więcej
Powagosław

Mazda korzysta ze sprawdzonej recepty na sukces, przygotowując model, który prócz wielu praktycznych zalet, jest też kapitalnie wystylizowany. W efekcie CX 5 jest kolejnym samochodem japońskiej marki, do którego musi równać konkurencja.

~Powagosław
Luzacjusz

Najładniejszy SUV na rynku? Prezentuje się bardzo dobrze, nie ma co zaprzeczać. Ale widać też, że Mazda zaczyna odcinać kupony od pomysłu na design swoich modeli. Cztery lata temu to byłaby bomba. Teraz? CX 5 jest po prostu jednym z kilku udanych wyborów w swojej klasie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 i-ACTIV
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Silnik

Wybrane oceny

5,0
~pieczarka
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Auto w sam raz dla rodziny 2 + 1 z psem. Fajnie wyposażone i bardzo fajnie wygląda, szczególnie z przyciemnianymi szybami i na 19 calowych alu (wszystko fabryczne). Niesamowicie dobre automatyczne światła full LED + asystent (samoczynnie przełącza na drogowe w nocy) + doświetlanie zakrętów. Jakość materiałów jest na świetnym poziomie. Generalnie jak na ten segment, to naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Świetny wóz za rozsądne pieniądze, polecam każdemu. Mazda robi super samochody i miażdży konkurencje.
5,0
~madziarz
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Mam Mazde CX-5 2.0 165 KM z 2022 r. (manual). Obecnie przejechałem około 27k km. Tryb jazdy to uogólniając 1/3 miasta, 1/3 trasy podmiejskie i 1/3 trasy szybkiego ruchu. Ogólne wrażenia są jak najbardziej pozytywny. Auta najlepiej się sprawdza na miasto oraz trasy podmiejskie, a moim zdaniem w szczególności na trasach "szybkiego ruchu". Do legalnych prędkości jest naprawdę wystarczająca dynamicznie i oszczędnie. Niskie spalania -im dalsze odcinki pokonujesz po mieście i w strefie podmiejskiej tym bardziej mazda zaskakuje niskim spalaniem Wspaniale działające systemu wsparcia kierowcy czyli asystent pasa ruchu. Systemy wspierają i przede wszystkim mają działać bezpiecznie. Jeździłem już w różnych warunkach pogodowych i nigdy mnie nie zawiodły. Wygląd – mi się podoba, auto ma klasyczny design i ponadczasowy. Funkcjonalność – jest miejsce na odłożenie każdej rzeczy jak mamy przy sobie. Dokumenty, klucze, telefony/ Bardzo dobre spasowanie. W moim egzemplarzu nie występują skrzypienia kokpitu ani żadnej innej rzeczy.
4,6
~Kamil
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
W moim przypadku jest to wersja Homura po liftingu z 2022, więc ponoć po wielu poprawkach w zakresie zawieszenia, wyciszenia, oprogramowania silnika i skrzyni oraz z odświeżonym wyglądem. Po roku użytkowania powiem krótko, że to bardzo przyzwoity samochód. Nie jest idealny i sporo w nim sprzeczności (typu bardzo dobre prowadzenie po zakrętach, ale jednocześnie z takim sobie trzymaniu bocznym), ale zrobiony bardzo solidnie, dobrze wyciszony i wygodny dla 4 osobowej rodziny. Prowadzi się po zakrętach lepiej niż wiele mniejszych i niższych samochodów. Nadaje się i do miasta (choć przydałaby się jakaś hybryda) i w trasę. Żal mam tylko o to, że silnik jednak mógłby być żwawszy, a skrzynia czasami mogłaby bardziej śmiało zmieniać biegi. Celowo nie wybrałem wariantu 2.5, bo wg mnie dopłata za tak małą różnicę w mocy jest skandaliczna. Przed zakupem rozważałem kilka innych modeli, ale ten samochód najlepiej dopasował się do moich oczekiwań w cenie do 200k (oczekiwania: żadnego down sizingu, dobre wyciszenie, dobre światła martycowe, duży bagażnik)

Usterki Mazda CX-5 II

Liczba wpisów: 22
P2662
  • Mazda CX-5 II
  • silnik
  • 140 tys. km
W aucie pojawią się i znika kontrolka kontroli silnika. Kod błędu to P2662. Gdy kontrolka się zapali auto włącza tryb awaryjny i nie rozpędzi się powyżej 100kmh, nie ma mocy. Na trasie400 km wypluło cały płyń z chłodnicy do zbiorniczka. Prawdopodobnie w chłodnicy zbierają się spaliny. Mechanik nie ma pojęcia czy to uszczelka pod głowicą czy klapka za 1 turbina, czy sensor po prostu. Jesteśmy na urlopie i nie pasuje nam tygodniowa naprawa. Auto to mazda cx5 silnik 2.2 Rocznik 2014, dwie turbiny, diesel.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Skrzynia biegów
  • Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021
  • inne
  • usterka fabryczna
Samochód (Mazda CX-5, prod.2019, przypłynął do Polski w styczniu 2020) prosto z dostawy, jeszcze nie sprzedany a podczas demonstracji przed sprzedażnej 6 bieg nie wchodzi na pozycję. Podobno poprawili i coś tam poregulowali. Mam mieć wizytę, że wszystko OK. Jestem zawiedziony. Samochód prosto z fabryki i od razu do mechanika na naprawę. Propozycje dostarczenia nowego bez wad to jak kamień w wodę. Bierz chłopie co masz a jak nie to zaliczka przepada a potem stały klient serwisu. Kuriozum na moją uwagę, że 6 się nie zazębia to pierwszy komentarz kierownika serwisu "to tak ma być". Zapewne odbiorę samochód ale jestem na starcie zwiedzony. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd. MB
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Stuki zawieszenia/układu hamulcowego
  • Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • 17 tys. km
Witam serdecznie, W moim modelu od ok. 8000 km przebiegu występuje pewna irytująca usterka zawieszenia lub układu hamulcowego (w ASO sprawdzili luzy w układzie zawieszenia i podobno żadnych auto nie posiada) . W pewnych sytuacjach , nie zawsze, występują stuki metaliczno/ głuche z każdego koła zależnie którym np. zjeżdżam z krawężnika lub progu (najczęściej w tej sytuacji występują) . Niestety nie udało mi się wywołać tego w czasie jazdy z serwisantem. Czy komuś taki objaw jeszcze występuje? Dodatkowo nadmienię, że mam niesamowicie złe wrażenia z jazdy autem odnośnie sztywności zawieszenia, niestety nie jest ono dla kręgosłupa przyjemne i każdą nawet najmniejszą rzecz na drodze się czuje..
Problem rozwiÄ…zany
11 komentarzy
Mazda CX-5 II SUV Facelifting