Inne
: Nic w tym samochodzie nie przerosło moich oczekiwań.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów odbiera mi przyjemność z jazdy tym samochodem i podważa zaufanie do marki.
4,0
Całokształt
Ładny, funkcjonalny samochód, ale nie bez wad.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niespecjalnie dynamiczny (chociaż to może nie wina silnika a działania skrzyni biegów), ale na co dzień wystarcza. Głośny podczas przyspieszania. Poza tym w porządku.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to w mojej opinii najsłabszy punkt tego auta (przynajmniej w moim egzemplarzu). Potrafi się zawiesić jakby się zastanawiała który bieg wrzucić. Czasem po dodaniu gazu obroty skaczą do góry, hałas w kabinie, a samochód toczy się powoli tak jak się toczył, dopiero po chwili rusza do przodu. Na zimnym silniku przeciąga i szarpie przy zmianie z 2 na 3. Podobnie przy zmianie z R na D i powolnej próbie ruszenia do przodu potrafi szarpnąć. Od kilku tygodni ASO oraz Mazda Motor Polska opieszale zajmują się sprawą, ale nie potrafią zdiagnozować problemu wzajemnie odbijając piłeczkę.
4,0
Układ jezdny
W porządku, nie mniej jednak podczas przejeżdżania przez progi spowalniające czy zjazd z krawężnika wydaje nieprzyjemne dźwięki kojarzące się ze zużytym zawieszeniem. Jest tak od nowości :(
4,0
Karoseria
Piękna, ale lakier słaby. Jak to w mazdach...
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu słupki A nieco szerokie potrafią zasłonić przejście dla pieszych na zakrętach/skrzyżowaniach.
Do tyłu widoczność nie najlepsza, ale jest kamera cofania, więc nie ma potrzeby patrzeć przez okna.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Sterowanie systemem infotainment za pomocą joysticka rewelacyjne - no może poza wprowadzaniem adresu do nawigacji. System rozpoznawania mowy nieco ułomny, rozpoznawanie mowy idzie mu z trudem, więc po kilku próbach przestałem używać. Za to analogowe zegary i stonowane, eleganckie kolory systemu inforozrywki w czasach pstrokatych ekranów - rewelacja!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się do czego przyczepić. Może dmuchawa mogła by być cichsza przy wyższych obrotach wentylatora, ale zawsze można zmniejszyć siłę nadmuchu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jes źle, ale siedziska foteli mogły by być dłuższe. Mam 190 cm wzrostu i o ile oparcia są komfortowe to siedziska są zdecydowanie za krókie i nie dają wystarczającego podparcia. Mam bieda wersję z ręczną regulacją foteli, być może fotele regulowane elektrycznie są wygodniejsze.
4,0
Wyciszenie
Przy niskich obrotach silnika cichutko, ale przy wyższych już nie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie do najniższych nie należy. W trasie jeszcze nie ma tragedii - wakazyjny wyjazd w trzy osoby Rzeszów - Split - Rzeszów spalanie na poziomie 7,5 l/100km. Na drogach wojewódzkich da się zejść do 6,5 przy spokojnej jeździe. W mieście na krótkich dystansach pali jak smok (zwłaszcza zimą). Poranny przejazd przez Rzeszów (ok 6 km) w zależności od nasilenia ruchu to wynik między 11 a 17 l/100km. Ale jak silnik się nagrzeje to nawet w mieście da się osiągnąć 8-9 l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie felerna skrzynia biegów (AT) i dziwne dźwięki z zawieszenia dałbym 5 gwiazdek.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby nie felerna skrzynia biegów (AT) i dziwne dźwięki z zawieszenia dałbym 5 gwiazdek. Po kilku tygodniach od odebrania samochodu system inforozrywki zaczął wydawać dziwne sygnały w nieregularnych odstępach czasu. Po sprawdzeniu i wyłączeniu wszystkich opcji nie ustąpił. Pomógł reset do ustawień fabrycznych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie poważnych usterek (a za takie uważam te które powodują unieruchomienie pojazdu) nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
[l/100km]