Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV Facelifting

Sławek, 2 lata temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 II SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo zgrabna bryła pojazdu. Na ulicy przyciąga wzrok. Przy ecodrivingu na drogach krajowych osiągam spalanie poniżej 6.0 litra na 100 km. Silnik 2.0 może nie pozwala na jazdę sportową ale jest cichy i moim zdaniem ekonomiczny. Dużym plusem są drzwi otwierane do kąta prostego, listwy boczne w drzwiach, które chronią progi przed zabrudzeniem, możliwość regulacji nachylenia tylnego oparcia, samozwijająca się roleta przykrywająca przestrzeń bagażnika oraz na dobrym poziomie wyposażenie standardowe w różne systemy elektroniczne (np. klimatyzacja dwustrefowa) czy przyciemniane tylne szyby. Miejsca w środku wystarczająco, jednak jako kierowca mógłbym mieć go trochę więcej między kolanami gdyby zwęzić trochę tunel środkowy (mimo, że jestem bardzo szczupły). Schowek na okulary w podsufitce trochę mały - nie wszystkie typy okularów się mieszczą. Prawdopodobnie przez umieszczenie lusterek bocznych poniżej szyb ( a nie w narożnikach szyb bocznych) zdarza się przy jeździe nocnej bycie oślepianym przez samochód jadący z tyłu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy spokojnej jeździe i hamowaniu silnikiem spalanie, które osiągam to 5.5l/100 km.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie, przyjemne przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutów.
5,0
Karoseria
Mimo, że słyszałem o cienkiej warstwie lakieru, na razie bez zarzutu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak dla mnie trochę małe przednie boczne szyby. Gdy z przodu jedzie pasażer muszę trochę się wychylić aby sprawdzić prawą stronę.
5,0
Ergonomia
Przy prędkościach od 130-140 km/h robi się głośniej przez świszczący wiatr.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak opisałem powyżej, mogłoby być trochę więcej miejsca dla kierowcy między kolanami. Inni pasażerowie nie narzekają. Z tyłu komfortowo przy dwójce dorosłych.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho do prędkości autostradowych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie oprócz kosztów wydanych na benzynę CX 5 nie wymagała żadnych wkładów finansowych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem samochód wykończony jest bardzo starannie przy użyciu dobrych i mam nadzieję trwałych materiałów. Przy porównaniu do materiałów z Rav 4 ( a takie robiłem przed decyzją o zakupie CX 5), mazda wypada o wiele lepiej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po pół roku użytkowania samochodu brak awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie żadnych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mazda CX-5 II

Liczba wpisów: 23

Mazda CX-5 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mazda CX-5 II SUV Facelifting