Szukaj

Lista ocen Mazda 3 IV (45) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 45 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Łukasz
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW
Skrzynia biegów to jest coś co na etapie zakupu uważałem za duży minus a teraz ją polubiłem ;) Uważałem za minus bo: - spalanie w wersji z AT jest wyższe niż w manualnej (przy skrzyniach CVT np. jest odwrotnie) - osiągi są słabsze niż w wersji manualnej (skrzynie CVT, DCT, zapewniają osiągi lepsze niż wersja manualna. - ma tylko 6biegów czyli tyle samo co wersja manualna. Obecnie zdarzają się już automaty które mają 9 a nawet 10biegów....
5,0
~pawgro1
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Manualna skrzynia biegów w maździe 3 jest wyśmienita. Najprzyjemniejsza skrzynia biegów na jakiej miałem okazję jeździć, krótki przyjemny skok, naprawdę olbrzymia frajda ze zmiany biegów. Wciąż uważam jednak, że największą wadą tego modelu jest brak dobrej automatycznej skrzyni biegów co może odstraszać wielu klientów - dla mnie również była to główna przeszkoda przed zakupem Mazdy 3 (poprzednie auto w automacie), ale zdecydowanie warto dać...
4,0
~mhr
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Przy normalnej jeździe jest w porządku, płynnie zmienia biegi. Zabawa zaczyna się gdy trzeba nagle przyspieszyć lub wykonać jakiś inny niestandardowy manewr - potrafi zrzucić z 6 biegu na 3 i to przy prędkości 120kmh. Na autostradzie potrafi ciągle lawirować między 5 a 6 biegiem dlatego tam przełączałem w tryb manualny. Dla zabawy również były łopatki przy kierownicy - na co dzień jednak niepotrzebne.
3,0
~EdDept
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW
Niekulturalna. Zbyt krótki 6. bieg - przy 140 km/h 3000 obrotów. Dziwne, że wersje ze słabszymi silnikami mają przy tej prędkości znacznie (!) niższe obroty. Czuć zmianę biegów. Skrzynia często bez potrzeby redukuje aż o dwa biegi, co w szczególności odbiera przyjemność z jazdy na aktywnym tempomacie.
5,0
~piotr
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW
Prawdziwy automat (a nie dwusprzęgłowe, zautomatyzowane skrzynie, typu DSG) zaskoczył mnie bardzo na plus, jest naprawdę szybki i wybiera biegi na tyle dobrze, że manualne sterowanie nie ma sensu. Po wciśnięciu gazu potrafi zredukować mocniej, niż sam bym wybrał na manualu!
5,0
~Skr
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Zależy kto czego oczekuje - dla osób bez aspiracji do dynamicznej jazdy AT będzie w porządku. Jak ktoś chce dynamicznej jazdy i AT to trzeba się skierować do VAGa. Jak ktoś czerpie radość z dynamicznej jazdy i MT - ta skrzynia nie ma sobie równych.
5,0
~piotr
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
automat - prawdziwy, nie zmiechanizowany, dwusprzęgłowy manual - na bardzo niskich obrotach zdarza mu się 'przytkać' i trzeba poczekać z sekundę zanim pójdzie, ale poza tym rewelacja, szybko redukuje i potrafi pociągnać pod 'czerwone' jak pedał w podłodze
5,0
~Cezary Kowalski
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Z tym silnikiem i tym typem nadwozia jest odpowiednio skonfigurowana. Płynnie zmienia biegi, nie szarpie. Gubi się trochę przy bardzo dynamicznej jeździe ale jak wspomniałem, Dla maniaków speed drive …. Polecam inne marki.
5,0
~Cezary Kowalski
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Z tym silnikiem i tym typem nadwozia jest odpowiednio skonfigurowana. Płynnie zmienia biegi, nie szarpie. Gubi się trochę przy bardzo dynamicznej jeździe ale jak wspomniałem, Dla maniaków speed drive …. Polecam inne marki.
Dziennik kosztów dla Mazda 3 IV
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~Cezary Kowalski
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Z tym silnikiem i tym typem nadwozia jest odpowiednio skonfigurowana. Płynnie zmienia biegi, nie szarpie. Gubi się trochę przy bardzo dynamicznej jeździe ale jak wspomniałem, Dla maniaków speed drive …. Polecam inne marki.
Mazda 3 IV