Szukaj

Lista ocen Mazda 3 II (65) - Silnik

Na liście zabraknie 23 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
2,0
~PanSamochodzik
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Największa wada tego samochodu. 151 koni tylko na papierze, bo w rzeczywistości brakuje mocy w prawie każdej sytuacji. Niestety to efekt niskiego momentu obrotowego (brak turbiny). Auto zaczyna ciągnąć dopiero od około 4 tysięcy, a przy 5 dostaje nagłego kopa. Trzeba więc kręcić mocno, żeby w miarę dynamicznie jechać, co się przekłada na ogromne zużycie paliwa (11-12 litrów na 100 to w tym aucie standard, jeśli chce się jeździć "dynamicznie")....
4,0
~daniel77
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
Silnik pracuje bardzo dobrze. 150 koni wydaje się, że to dużo ale niektóre silniki o podobnej mocy w autach o podobnej masie radzą sobie lepiej np VW golf 1,4 TSI - 160 koni. Wydaje mi się, że przy tej mocy i takiej masie auto powinno być bardziej zrywne. Jednak silnik w madzi jest bez turbo i powinien być bezawaryjny. Podoba mi się, że silnik radzi sobie od niskich obrotów co wpływa na spalanie. Można jechać na 6 biego 80km/h wtedy silnik...
5,0
~Robert
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Tu daję piątkę ze względu na to, co silnik oferuje w swojej kategorii, czyli wolnossących dwulitrówek. Jest żwawo powyżej 4 tys. aż do niemal 7 tys. obrotów. W przedziale do 4 jest dość ospale, ale nie ma tragedii, da się poruszac przepisowo. Kupując auto z takim silnikiem trzeba po prostu mieć to na uwadze - z dołu jadą Diesle i turbobenzyny, a wolnossaka o niskiej pojemnosci trzeba kręcić. Inna sprawa, że taka jazda jest wesoła ze względu na...
4,0
~kambo
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Silnik jak narazie bezawaryjny i to jest dla mnie najwazniejsze. Nie bierze oleju (70.000km). Niestety muli na niskich obrotach, co szczególnie w trasie potrafi byc nieco denerwujace. Chcialoby sie wyprzedzic ale "nie ma czym"...no ale to tylko 105KM, wiec moze za duzo wymagam? Za duzy plus uwazam brak paska rozrzadu (zamiast paska jest lancuch, którego praktycznie sie nie wymienia). Auto nie nalezy do szczególnie oszczednych ale...
5,0
~Tomek Ż
Mazda 3 II
Hatchback Facelifting 1.6 MZR 105KM 77kW
Przy zakupie kierowałem się niezawodnością japońskich jednostek na łańcuchu rozrządu. Silnik jest dynamiczny i zrywny. Co prawda przy niskich obrotach wydaje się lekko zamulać, ale wkręcony na więcej niż 2tys zbiera się świetnie. Silnik został lekko zmodyfikowany po lifcie i dostaje wyraźnego kopa przy niższych obrotach. Jeździłem przedliftami i tam trzeba się wkręcić na 3.5 tys żeby czuć to co tu już przy 2/2.5 tys. Słyszałem że silnik jest...
4,0
~monkahead
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Silnik DISI 151KM na bezpośrednim wtrysku benzyny. Wybrałem ten silnik ze względu na żywotność. Brak turbo, łańcuch rozrządu powinny zapewnić spokojnie przebiegi rzędu 300-400tyś km bez remontu. Brakuje mu jednak trochę momentu obrotowego, budzi się dopiero około 4000rpm, czyli typowo dla japońskich konstrukcji. Spalanie jest wysokie, nawet w trasie, około 6,5-7L zimą jadąc około 110km/h na tempomacie. Średnie spalanie 30% miasto / 70% trasa...
5,0
~Budzikowski
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZ-CD 115KM 85kW
Zwinna, jak jedziesz sam. W piątke na wakacje, zapakowany z trumną na dachu - już nie bardzo. Ale nie ma czego sie spodziewać po 115KM, silnik lubi jak sie macha drążkiem i trzyma powyżej 3.8tyś obrotów, ma wtedy wyczuwalnego kopa (zmienne ustawienia wałków rozrządu). Gaz mam od 50tyś aż do 188tyś (teraz) przy 160tyś robiłem remont głowicy - zawory wypalone, planowanie i znowu wszystko ekstra -zapłąciłem 2.5k PLN. Warto. Silnik to mocna strona...
5,0
~MK
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZ-CD 115KM 85kW
Silnik 109 koni sparowany z 5 stopniową skrzynią manualną. Miękko brzmi, pracuje dość kulturalnie. Setka w około 11 sekund. Wyposażony w filtr cząstek stałych FAP, który wypala się także podczas jazdy miejskiej. Należy uzupełniać w nim zapas płynu, jednak robi się to co kilkaset tysięcy kilometrów. Ma kilka problemów, jednak uporanie się z nimi to groszowe sprawy, a jeśli jest się ogarniętym, naprawy można przeprowadzić samemu.
5,0
~Solo
Mazda 3 II
Hatchback Facelifting 1.6 MZR 105KM 77kW
Mimo jedynie 105KM bardzo zrywne auto. Nigdy nie czułem dyskomfortu przy jeździe czy to w mieście czy na trasie. Trzeba kręcić jak to zwykle Mazdę, ale przyjemność z jazdy bardzo wysoka. Przy wyprzedzaniu nie ma problemów z dynamiką czy to trasa czy autostrada. Za to apetyt na paliwo jak u smoka :-). Miasto krótkie odcinki ok. 8-10ltr, trasa na spokojnie też, autostrada przy 140km/h - 12 ltr :-(
Dziennik kosztów dla Mazda 3 II
Średni koszt przejechania 100 km
71,00 zł
6,5
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~Krk
Mazda 3 II
Sedan 2.5 167KM 123kW
Silnik jak na 170 koni z wersji USA sp25 żwawy zmienne fazy rozrządu lecz było trochę mało dla znawców bardzo rozwojowa konstrukcja dołożone turbo zrobiony dolot custom wydech dobry program i strojenie pozdrawiam forumowiczów z mazdy znany temat w tej chwili podwoiłem moc w tej chwili ponad 320 koni bez rozbierania bloku szacunek. Często spotykany swap do rx 8
Mazda 3 II