Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sephia II

tęskniący za Kijanką, 6 lat temu
Silnik 1.5 i 16V GL 88KM 65kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Kia Sephia II 1.5 i 16V GL 88KM 65kW 2000-2002 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Karoseria
5,0
Całokształt
Zaskakująco dobre, choć niedoceniane i zapewne zapoznane już auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
W zupełności wystarczający do normalnej jazdy. Jeśli ktoś nie ma strasznie ciężkiej nogi, to silnik odwdzięczy się kulturalną pracą. Mógłby mieć minimalnie więcej mocy... ale przez blisko dekadę użytkowania nie miałem powodów do narzekań.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko w porządku. Biegi zawsze wchodziły lekko i sprawnie, pierwsze dwa biegi bardzo krótkie, trójka zaskakująco mocna. :)
4,0
Układ jezdny
Auto prowadziło się precyzyjnie, na polskie drogi ani za sztywne, ani za miękkie. Hamulce wystarczające w zupełności, aczkolwiek mogłyby być mocniejsze jeśli ktoś bardziej ciśnie.
5,0
Karoseria
Ponadczasowy kształt, od nowości ani jednego ogniska rdzy, nigdy nic nie musiałem z nią robić.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko bardzo dobrze widać; w tym aucie nie siedzi się wysoko i jest to sedan, a jednak tego nie czuć, wszystko widać dookoła, martwe strefy są naprawdę niewielkie, a lusterka mają należyty zakres regulacji i pole widzenia.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Miejsca jest bardzo dużo, możliwości regulacji kierownicy, foteli itd. są w zupełności wystarczające. Układ kokpitu jest również intuicyjny, wszystko w zasięgu, nie trzeba wykonywać niepotrzebnych ruchów...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Klimatyzacja nigdy nie zawiodła, zawsze była szczelna, nawiewy również zawsze działały ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Swobodnie mieściły się 3-4 dorosłe osoby razem z bagażami. Wszyscy mieli dość miejsca na nogi i czuli się komfortowo w kilkugodzinnych trasach.
3,0
Wyciszenie
Najsłabsza cecha tego auta. Powyżej 130 km/h robi się w środku zauważalnie głośno, a przy wyższych prędkościach ciężko prowadzić rozmowę z pasażerami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To auto można utrzymać po tzw. taniości. Praktycznie nic się w nim nie psuje, jeśli cokolwiek, to naprawy nie są drogie, części oryginalne jeszcze dostępne, zamienniki tym bardziej. Spalanie również na sensownym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonałe pierwsze auto, albo jako dodatkowe w rodzinie. Obecnie da się je kupić za jedną-dwie pensje, nie zawiedzie i wszędzie dowiezie we względnym komforcie. Ma co trzeba, o ile nie wymagamy skórzanej tapicerki, 6 poduszek, automatycznej klimy itd. ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szczerze mówiąc nie zdarzyło mi się nic poza wymianą żarówki i klocków hamulcowych, i raz przewodu od sprzęgła hydraulicznego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy się nie przytrafiły. Ani razu auto nie było unieruchomione. Raz było blisko, bowiem po wielu latach intensywnego użytkowania sprzęgło zaczęło lekko się ślizgać, ale jak tylko dało to o sobie znać, auto pojechało do warsztatu i wszystko zostało planowo wymienione na czas.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V GL 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sephia II