Inne
: Całokształt. Cena podobna do Daewoo, a różnica w jakości wykonania -- ogromna. W końcu to koreańska interpretacja Mazdy 323... i trzeba stwierdzić, naprawdę całkiem udana.
4,0
Całokształt
Autem jeździ mi się bardzo przyjemnie. Zero problemów, duży komfort, relatywnie niskie koszty utrzymania... mogę z czystym sumieniem polecić jako pierwsze auto dla młodych rodzin dla dorobku, czy jako drugi samochód w rodzinie. Być może z biegiem czasu zapragniecie się przesiąść do innego autka... a może wcale nie. Ja tam swoją Kijankę zamierzam eksploatować jeszcze ładnych parę lat.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik w sumie standardowy jak na benzyniaka. Mogło być lepiej, mogło być gorzej. Jak na to auto wystarczy zdecydowanie, można uciec spod świateł a i w trasie można jeżdzić -- wedle potrzeb -- ekonomicznie bądź dynamicznie czy sportowo. Trochę głośny, ale tamte modele po prostu tak mają.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę krótkie pierwsze dwa przełożenia. Pozostałe bardzo dobrze. Trochę denerwuje dźwięk towarzyszący wrzucaniu \"piątki\" -- skóra na lewarku skrzypi. ;)
4,0
Układ jezdny
Jak na polskie drogi, bardzo dobrze, ani za miękko, ani za twardo... zapewnia sensowny komfort jazdy a jednoczesnie nie trzeba się obawiać mniejszych dziur.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest źle. Widać wszystko to, co trzeba. Oczywiście nie jest to hatchback ani autko ze szklanym dachem... w każdym razie przyzwoite pole widzenia.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki. Z drugiej strony, nic nie przeszkadza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie marznę zimą, nie przegrzewam latem. Oczywiście sporo udziału ma w tym klimatyzacja. Jak na auto z niższej klasy średniej, jest super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedna z cech wyróżniających to auto. Ojciec ma Volvo S40 i szczerze mówiąc o ile z przodu ilość miejsca jest podobna, to w zakresie tylnej kanapy i miejsca na nogi Kijanka ma lekką przewagę.
Nadaje się spokojnie na dłuższe trasy.
Na bagaż też sporo miejsca.
Reasumując, Sephia bez problemu może służyć jako auto rodzinne.
3,0
Wyciszenie
Tu jest raczej przeciętnie, przynajmniej jak na benzyniaka. Silnik zaczyna być słychać ok. 120 km/h. Swego czasu ok. 150 km/h zaczynała \"gwizdać\" uszczelka okalająca przednią szybę (na szczęście dało się to szybko usunąć). W każdym razie na autostradzie trzeba podkręcać radio. Natomiast poniżej tych prędkości słychać głównie opony, a nie silnik.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto tej klasy (i z 2000 r.), jest nieźle. Naprawy nie są częste ani drogie, przeglądy jeszcze tańsze. Autko potrafi swoje \"wypić\" przy szybszej jeździe. Ale da się Kijanką jeździć ekonomicznie, zwłaszcza przy 1200...2500 obr./min.; powyżej tego apetyt na benzynę rośnie niemal w postępie geometrycznym...
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobre auto za nieduże pieniądze. Bije na głowę każde Daewoo. Miałem okazję kilkukrotnie przejechać się Corsą B i C, Yarisem, Aurisem Lanosem, Focusem, Octavią I i Megane. Auta niczego sobie, niemniej mnie Kijanka przypadła do gustu bardziej. Zasadniczo jedyną firmą, która robi podobnie atrakcyjne z punktu widzenia ekonomicznego auta jest Hyundai. ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest bardzo dobrze. Przy 55800 km zdarzyła się dotąd jedna usterka (uszczelka przy szybie).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
55800 km, ani jednej poważnej awarii. Poważnie. W związku z tym nie bardzo mam tu o czym pisać...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V GL 88KM 65kW
[l/100km]