Inne
: Stabilność przy jeździe na wprost z dużymi predkościami, przy jednoczesnej bezpośredniej kontroli toru jazdy.
5,0
Całokształt
Łączy w sobie wiele cech: rodzinne, sportowe, ekonomiczne. Wszystkiego po trochę, nic w nadmiarze. Wg teorii kompromis niemożliwy do osiagnięcia został zrealizowany w tym modelu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do 5600 obrotów zachowuje się jak wiele 16 zaworowych wolnossących silników. Powyżej budzi drugie oblicze i tak trzyma aż w okolice 8000 obrotów. Bez włączania V-teca można się poruszać całkiem dynamicznie w gąszczu wielkomiejskim.
Przy włączonym V-tecu silnik łapie drugi oddech co widać na obrotomierzu i czuć na plecach. Super sprawa od kierowcy zależy w jakim stylu chce podróżować!
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia można wybierać precyzyjnie przez krótkie skoki wysoko umieszczonego lewarka. Jeden mały minus za trójkę, która na zimno nie zawsze zaskakuje. Bieg wsteczny podczas jazdy jest blokowany i można bez obaw wbijać szóstkę! Skrzynia zestopniowana jest krótko i aby wykorzystać tylko zakres ekonomicznych obrotów wymaga częstego operowania lewarkiem
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny układ jezdny, wśród seryjnych aut niezwykle bezpośredni. Przekładnia o dużym przełożeniu pomaga w reakcjach przy szybkim zmianie toru jazdy. Za to przy maksymalnych prędkościach trzeba trzymać sztywno kierownicę, aby nie jeździć szlaczkiem. Auto jest podsterowne, ale to typowe w przednionapedówkach.
Z tyłu zamontowaną ma belkę co wpłynłęło jedynie na wężykowanie przy hamowaniu na wprost.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu rewelacja, o ile nie chcesz widzieć koniec maski. Do tyłu jazda możliwa jest tylko na wyczucie. Przeszkadzają małe boczne szybki, spojler w klapie, mocno zaokrąglone narożniki. Lusterka zewnętrzne są bardzo duże, lecz w tej sytuacji mało przydatne.
4,0
Ergonomia
Wiele rzeczy jest na swoim miejscu, ale:
- funkcje klimatyzacji schowane są kołem kierownicy
- klawisze funkcyjne radia wymagają zapamietania, bo nie są intuicyjnie rozlokowane i brak np. kodowania kształtem poszczególnych funkcji, szczególnie małe kólki na panelu radia.
- często mylę pokretło regulacji temperatury z potencjometrem radia
Chciałbym mieć jeszcze schowek na okulary - please!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przez wielką mocno pochyloną przednią szybę wnętrze bardzo silnie się nagrzewa i klimatyzacja w takim przypadku ledwo się wyrabia! Hałas przy intensywnym chłodzeniu jest nie do zniesienia. Przede wszystkim trwa to nieprzyzwoicie długo.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, z tyłu równiez sporo. Jedynie wsiadanie mocno utrudnione na tylna kanapę, ale to 3D.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle, chociaż mogłoby być ciszej powyżej 120km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak pali, tak jedzie. Ledwie dotykając pedał gazu można zejść spokojnie poniżej 8 litrów w mieście, ale po co komu wtedy takie auto. Średnio na zbiorniku wychodzi 13 litrów, gdy nie przesadzam z żadnym stylem jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 100kPLN to średnie auto z aspiracjami sportowca. Poprzedni model długo trzymał swoja cenę po wyjeździe z salonu, być może ten też taki będzie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi to są rzeczy które najbardziej dają w kość, np.
-skrzypiący pedał sprzęgła
-skrzypiaca osłona podszybia
-tykające przednie zawieszenie
-sporadycznie niedziałający pilot (trzeba najpierw nacisnąć otwieranie klapy, to odżyje)
-po myciu zawijają się uszczelki tylnych szyb
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie BRAK, o ile nie podciągnać tutaj słabiutkiego lakieru.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 201KM 148kW
[l/100km]