Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII Hatchback 3d 2.0 i-VTEC 201KM 148kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Za diesla trzeba słono płacić, ale motor zaskakuje pod każdym względem. Ma 2.2l, 140KM, aż 340Nm momentu obrotowego i to wszystko opakowane jest w niewielkie zużycie paliwa – około 6l/100km. Do tego „kręci się” jak nie diesel, ma ładny dźwięk i pozwala osiągnąć 100km/h poniżej 9 sekund. Jeśli nie chcecie aż tyle płacić za auto kompaktowe, to jest jeszcze jedno wyjście – motor benzynowy o takiej samej mocy i pojemności 1.8l. Co prawda do życia budzi się dopiero powyżej 3500–4000 obr./min., ale potrafi dać równie dużo zabawy. W tym modelu to najlepsza propozycja obok diesla. Podstawowe motory 1.4l mają moc 83 i 100KM. Niby nie tak źle, ale mogłyby być bardziej dynamiczne. Zadowolą niewymagających lub miłośników miejskiej jazdy, bo przy wyprzedzaniu na trasie brakuje mocy. Flagowy silnik benzynowy dostępny w Type-R ma 2.0l i 201KM – na prostej nawet z 2.5-litrowym Porsche Boxterem można się ścigać, ale to i tak wersja dla wybranych.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 201 KM (148 kW) przy 7800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 193 Nm przy 5600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnia - i-VTEC
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~Dedis
Honda Civic VIII
Hatchback 3d 2.0 i-VTEC 201KM 148kW
Auto dla czubków! Zdecydowanie nie dla każdego, ale jak ktoś oczekuje od auta pozytywnych emocji to jest MEGA! układ jezdny, kierowniczy, fotele, silnik i skrzynia są PERFEKCYJNE i stworzone do dawania przyjemności z jazdy! nawet emerycka przejażdżka jest czystą przyjemnością. Bo nie osiągi są tu najważniejsze. Czas do setki, czy moc to sprawy drugorzędne... wcześniej jeździłem autem, które miało 50% więcej mocy i 100% więcej Nm, ale to CTR daje 300% więcej frajdy! Po prostu maszyna do rysowania uśmiechu na twarzy :) do tego bezawaryjna i solidna (po prostu HONDA).
4,6
~Łuksiu
Honda Civic VIII
Hatchback 3d 2.0 i-VTEC 201KM 148kW
Auto do dnia dzisiejszego budzi emocje. Czuć ducha i charakter tej jednostki. Duża podatność na modyfikacje wizualne ale i mechaniczne. Duży minus jeśli chodzi o trwałość skrzyni biegów. Zdecydowanie mocniejszy układ napędowy występuje chociażby w Dieslu tego modelu. Awariom ulegają drobnostki. Rewelacyjnie spisuje się z instalacją gazową W standardzie oferuje zdecydowanie więcej niż współczesne konkurencyjne modele
4,8
~slaw
Honda Civic VIII
Hatchback 3d 2.0 i-VTEC 201KM 148kW
brakuje złącza bluetooth do radia i usb ponadto dla wysokich osób problemem jest wysoko umieszczone siedzenie kierowcy przez co mało miejsca nad głową. No i nieudana uszczelka przedzniej szyby która powoduje korozje w modelach przed liftingowych przed 2009
Średnie spalanie dla Honda Civic VIII Hatchback 3d 2.0 i-VTEC 201KM 148kW 2006-2010
10,5
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Liczba komentarzy: 1
Honda Civic VIII
Hatchback 3d 2.0 i-VTEC 201KM 148kW
Przeglądy - w zależności od mechanika - mam nadzieję ,że mój nie zetnie mnie i korzystając z okazji pozdrawiam Naprawy - prawdopodobnie nie występują to HONDA płacisz za to , żeby jechało to nie Renault Miast - 7 litów to rewelacyjny wynik, korzystając nawet z pełnej mocy 201 koni! wynik podany na 50km / 100. Pali tyle ile musi będziesz pierdołą spali Ci 11 będziesz jeździł godnie i reprezentował markę na mieście spali CI od 13- 17. Może stacji benzynowej nie ciągniesz ale mały poręczny kanisterek w bagażniku nie zaszkodzi. A jeśli chcesz zaoszczędzić bądź kozakiem i wrzuć gaz. Trasa - Jeśli jestes fanem wolnej oszczędnej jazdy to spali CI tyle ile golf TDI kolegi ale jeśli chcesz się popisać pokazać innym , że znak TYPE R do czegos zobowiązuje to od 8 - 12 L.
11,3
Honda Civic VIII
Hatchback 3d 2.0 i-VTEC 201KM 148kW
W stosunku do osiągów spalanie śmieszne. Auto pracuje na gazie bez zastrzeżeń nie ma żadnej różnicy między LPG a benzyną. Spalanie w mieszanej jeździe koło 12 - 13litrów. W trasie przy dziadkowej jeździe można zejść do 10l
10,7
Honda Civic VIII
Hatchback 3d 2.0 i-VTEC 201KM 148kW
Spalanie jest mocno uwarunkowane stylem jazdy. eko jazda - ( ale to nie jazda ) miasto 8,5-9 trasa okolo 7-8 L. Normalna jazda miasto okolo 10-11L trasa prędkość do 130 jakies 8-9 L. Jeżeli ktos mocno piłuje to spalanie w granicy 14-15-16, wszystko zależy od kierowcy. Ale zejście w miescie poniżej 8,5 chyba nie realne.

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 57
Nie 9
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
24 komentarze
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 8
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
17 komentarzy
Honda Civic VIII Hatchback 3d