Samochód generalnie nie wzbudza większych emocji, ale w tym przypadku to wielki plus. Wiesz że rano wsiądziesz, odpalisz silnik i dojedziesz choćby na drugi koniec europy. Civic z tym silnikiem to najlepszy wybór. Jedyny minus jest taki że silnik przewyższa możliwości układu kierowniczego, hamulcowego i całego zawieszenia. Pomogła wymiana kół na rozmiar 195/55/16, lepiej i pewniej się prowadzi nie pogarszając osiągów. Spalanie mieszane można określić na poziomie ok 6,5 l/100km, w trasie można zejść poniżej 6 litrów. Dynamika silnika w połączeniu z niską masą auta to jest to. Prawdziwy Vtec wciska w fotel, kręci się jak wiertarka co pozwala śmiało ścigać się z konstrukcjami klasy średniej o mocach ok 140 KM. Naprawdę daje rade.
Przez tyle lat użytkowania nigdy mnie nie zawiódł. Wymieniam jedynie elementy eksploatacyjne, które same w sobie nie zużywają się jakoś nadmiernie. Jeżeli coś niedomaga to od razu należy działać, gdyż tanim kosztem jesteśmy w stanie utrzymać samochód w świetnej formie. Po przeglądzie w ASO 17 letni samochód nie wzbudził żadnych uwag po za tuleją wahacza, na którą warto w przyszłości zwrócić uwagę. Warto robić regulację zaworów co 40-50 tys km. Ma to duży wpływ na pracę i kondycję silnika, a kosztuje niewiele.
Komfort tego samochodu jest taki sobie. Tapicerka trochę dziadkowa jednak solidna pomimo upływu lat. Plastiki ok nie trzeszczą, jedynie fotel kierowcy raz smarowałem WD40, bo piszczał na wertepach. Wyciszenie mogło by być lepsze, o ile po mieście jest ok to obwodnice, autostrady trochę boli.
Podsumowując polecam każdemu kto ceni bezawaryjność i niskie koszty eksploatacji. Solidna reklama Hondy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Perełka wśród silników. Wiertarko-szlifierka kręci i ciągnie niesamowicie. Bezawaryjny i tani w eksploatacji.
4,0
Skrzynia biegów
Dosyć precyzyjna jednak jak to w japońcach czasami wsteczny ciężko wchodzi pomimo sprawnej skrzyni.
3,0
Układ jezdny
Wytrzymały i solidny. Nie rozpieszcza komfortem, a sportowy też nie jest. Po prostu jest. Pomaga wymiana na większe koła np 195/55/16. Prowadzi się pewniej.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, łatwy do opanowania
5,0
Ergonomia
Ma co trzeba, miejsca na kubki i gadżety. Bagażnik dosyć pojemny i ustawny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima w tym silnikiem to raczej schładzacz. Zabiera moc, ale chłodzi zauważalnie. Reszta ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dużo i z przodu i z tyłu. Wysoki kierowca nie zabiera nadmiernie miejsca z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Tutaj trochę słabo. Cienkie blachy, mało wygłuszenia, ale za to niska masa własna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lejesz paliwo i jedziesz, a że jeszcze lejesz niewiele to super.
5,0
Stosunek jakość/cena
Plusy są większe niż minusy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
17 lat, a tu tylko łączenie wydechu skorodowało i pękło. Jedyna niespodziewana usterka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]