Szukaj

Temperatura, obroty
Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005

  • Autor: can0on
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 265 tys. km
Z reguły jeżdżę na gazie, problemów z samochodem jest sporo, z niewiadomych mi przyczyn temperatura skacze do czerwoności bez reguły, mogę jechać spokojnie przez 5 minut i się zagrzeje, a mogę jechać 2h i wszystko będzie okej. Dzieje sie to bardzo rzadko, mniej więcej raz na miesiąc. Często musze dolewać też płyn chłodniczy oraz olej. Ostatnio auto na gazie dziwnie wibruje, na postoju czuć to dużo bardziej, falują też wtedy obroty, na benzynie jest okej. Na zimnym silniku przy dodaniu gazu czasem reakcja jest po 2-3 sekundach. Sporadycznie zapali też się check engine z sondy, którą już wymieniałem.

Komentarze

dolewanie oleju i płynu chłodniczego wygląda jak początek końca uszczelki pod głowicą - zwłaszcza jak olej można zobaczyć w zbiorniczku wyrównawczym, a niebawem krople pod silnikiem.

sonda raczej bez winy - reszta zagadek to kwestia LPG i tajemnice montażu. Wyższa temperatura spalania i suche paliwo - brak smarowania jak to wymyśliła Honda.
Uszczelki, cewki, świece tego nie lubią. Jak jest niezbyt fachowo zestrojona pod Hondę to wstęp do licznych kłopotów jakie LPG zawsze będzie generować. W japońcach szybciej widoczne niż np w niemieckich. Niemniej LPG to samo zło dla silnika i cena kompromisu.
Odpowiedz
Honda Civic VII Hatchback