Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VII Hatchback

rambo7@poczta.onet.pl, 16 lat temu
Silnik 1.7 CTDI 100KM 74kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 91 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : najbardziej ilośc miejsca w aucie - bardzo dużo jak w Vanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : śladowa rdza na rantach maski drzwi.
Inne : to nie jest auto Made in japan, co mi przeszkadza.
Silnik : bardzo duza liczba czujników, usterki elektroniki typu Check-Engine
4,0
Całokształt
Daleko mu do swoich poprzedników! Auto okreslana mianem "dla emerytów", i dokładnie tak jest. przyjemności z jazdy nie ma i koniec. Na plus: starde zawieszenie, diesel mało pali, naaardzo dużo miejsca w środku - za dużo! wosi sie powietrze nad głową, pasażerowie tylnych siedzeniach to rozpusata! bardzo dobrze sie jedzie na autostradzie, w mieście szkoda auta. Na minus: bardzo słaba zwrotność,
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,7 CDTi 101KM 16V symbol EU9 model 4EE2 produkowany w POLSCE w Tychach. Blok silnika to ISUZU osprzęt silnika to OPEL, silnik koncernu GM. Paski klinowe made in poland. To nie jest silnik Hondy !!! Serwis ASO poleca mi diagnostyke w Oplu ceny napraw dużo tańsze, np. regulacja zaworów 3 krotnie tańsza. po 90 tys km Check Engin nie da sie skasować odpięciem akumulatora, skasować można wyłącznie WAG-iem serwisowym ASO. lub urządzeniem diagnostycznym OBD II. - silnik wymaga oleju 5W-40 API CF pełny syntetyk - koszt z filterm 275zł !!! silnik ciągnie powyżej 2200obr/min moc oczuwana epiej niż 1,4 ale gożej niż 1,6. kultura pracy lepsza niż w WV nie klekocze wogóle, bardziej buczy niż klekocze.
2,0
Skrzynia biegów
to jest katastrofa - świetnie wygląda na zdjęciach, bardzo dobra ergonomia - fajny pomysł jak sie stoi. Jazda z tą skrzynią to kicha - skrzynia chodzi ciężko drążek skrzyni biegów jest na Linki !!! są troche luzy na tych linkach wkurza to, nie da się szybko zmieniać biegów jeździ sie jak autobusem trzeba ostrożnie i dokładnie zmieniać biegi, nie da sie jeździć sportowo tak jak prawdziwej Hondzie - skrzynia to coś okropnego - wolałbym automat niż to gówno! nie wiem czy ten co to wymyślił wogóle tym jeździł - poprostu katastrofa, oje jej jej jejjjj!
4,0
Układ jezdny
zawieszenie twarde mimo wysokiego auta auto dobrze sie trzyma w zakrętach - niezbyt dobrze tłumi nierówności - emerytom sie nie spodoba- mi to pasuje lubie twarde auta, można czuć auto pełna kontrolę wiadomo po czym sie jedzie. w zasadzie sie auto nie przechyla nawet jadąc w 5 osób. zawieszenie wytrzymije dużo mimo naszych dróg.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność dobra, przednia szyba duża, jedak nie jest tak widoczne jak w autach z lat '90 tych. ujdzie podobnie jak w innych autach. krótka maska.
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, hamulec ręczny mimo że siedze jak najniżej troche musze sie schylać, radio troche w miejscu gdzie utrudnia obsługę, przez umieszczenie gałki skrzyni biegów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo głośno chodzi sprężarka klimatyzacji - klima ręczna działa dobrze. ogrzewanie bardzo mocne grzeje okropnie. nawiew mocny włosy suszyć można.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
o tym nie da sie powiedzieć - więcej miejsca jest tylko w Vanach. natomiast kierowca ma zbyt blisko kolana i czesto obijam se piszczele, siedzenie max na obniżone i se obijam kolana. za wysoko sie siedzi jak dla mnie.
4,0
Wyciszenie
cicho jak sie jedzie w trasie, na autostradzie. w mieście troche buczy, ale nie klekocze jak WV.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ekonomiczny jest bo diesel. 5-6,7L/100km. naprawy średnio zamienniki dobre, nie ma problemu z częściami, żadko sie kupuje, drogie oleje pełny syntetyk wchodzi 4,6L koszt około 275zł z filtrem.
3,0
Stosunek jakość/cena
generalnie auto drogie z powodu silnika Diesla, benzyniaki tańsze. Jakość - jesli auto dbane to pojeździ. troche za dużo elektroniki.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpieło się 1 cięgno siłownika C-Z przy tylnych drzwiach, jest jeden pilot C-Z pytałem w serwisie - tak było fabrycznie -denerwuje mnie to pilnowanie. Swiatła mijania mimo że org. nie świecą wyraźnie w asymaetrii na prawio, nie dało sie ustawić nawet na stacji. usterki podświetlenia deski rozdzielczej.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy przebiegu 90 tys. wyskoczyła kontrolka "Check-Engine" wraz z kontrolką świece żarowe, auto staneło, nie dopaliło, uratował mnie serwis ASO - bez podłączenia VAGa nie dalo sie nic zrobic, zdażyło sie jeszcze tak 3 razy. trzabyło wymienić czujnik położenia wału głównego 500zł z gwarancją po znajomości w ASO.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CTDI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VII Hatchback