Inne
: najbardziej ilośc miejsca w aucie - bardzo dużo jak w Vanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: śladowa rdza na rantach maski drzwi.
Inne
: to nie jest auto Made in japan, co mi przeszkadza.
Silnik
: bardzo duza liczba czujników, usterki elektroniki typu Check-Engine
4,0
Całokształt
Daleko mu do swoich poprzedników! Auto okreslana mianem "dla emerytów", i dokładnie tak jest. przyjemności z jazdy nie ma i koniec. Na plus: starde zawieszenie, diesel mało pali, naaardzo dużo miejsca w środku - za dużo! wosi sie powietrze nad głową, pasażerowie tylnych siedzeniach to rozpusata! bardzo dobrze sie jedzie na autostradzie, w mieście szkoda auta. Na minus: bardzo słaba zwrotność,
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,7 CDTi 101KM 16V symbol EU9 model 4EE2 produkowany w POLSCE w Tychach. Blok silnika to ISUZU osprzęt silnika to OPEL, silnik koncernu GM. Paski klinowe made in poland. To nie jest silnik Hondy !!! Serwis ASO poleca mi diagnostyke w Oplu ceny napraw dużo tańsze, np. regulacja zaworów 3 krotnie tańsza. po 90 tys km Check Engin nie da sie skasować odpięciem akumulatora, skasować można wyłącznie WAG-iem serwisowym ASO. lub urządzeniem diagnostycznym OBD II. - silnik wymaga oleju 5W-40 API CF pełny syntetyk - koszt z filterm 275zł !!! silnik ciągnie powyżej 2200obr/min moc oczuwana epiej niż 1,4 ale gożej niż 1,6. kultura pracy lepsza niż w WV nie klekocze wogóle, bardziej buczy niż klekocze.
2,0
Skrzynia biegów
to jest katastrofa - świetnie wygląda na zdjęciach, bardzo dobra ergonomia - fajny pomysł jak sie stoi. Jazda z tą skrzynią to kicha - skrzynia chodzi ciężko drążek skrzyni biegów jest na Linki !!! są troche luzy na tych linkach wkurza to, nie da się szybko zmieniać biegów jeździ sie jak autobusem trzeba ostrożnie i dokładnie zmieniać biegi, nie da sie jeździć sportowo tak jak prawdziwej Hondzie - skrzynia to coś okropnego - wolałbym automat niż to gówno! nie wiem czy ten co to wymyślił wogóle tym jeździł - poprostu katastrofa, oje jej jej jejjjj!
4,0
Układ jezdny
zawieszenie twarde mimo wysokiego auta auto dobrze sie trzyma w zakrętach - niezbyt dobrze tłumi nierówności - emerytom sie nie spodoba- mi to pasuje lubie twarde auta, można czuć auto pełna kontrolę wiadomo po czym sie jedzie. w zasadzie sie auto nie przechyla nawet jadąc w 5 osób. zawieszenie wytrzymije dużo mimo naszych dróg.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność dobra, przednia szyba duża, jedak nie jest tak widoczne jak w autach z lat '90 tych. ujdzie podobnie jak w innych autach. krótka maska.
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, hamulec ręczny mimo że siedze jak najniżej troche musze sie schylać, radio troche w miejscu gdzie utrudnia obsługę, przez umieszczenie gałki skrzyni biegów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo głośno chodzi sprężarka klimatyzacji - klima ręczna działa dobrze. ogrzewanie bardzo mocne grzeje okropnie. nawiew mocny włosy suszyć można.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
o tym nie da sie powiedzieć - więcej miejsca jest tylko w Vanach. natomiast kierowca ma zbyt blisko kolana i czesto obijam se piszczele, siedzenie max na obniżone i se obijam kolana. za wysoko sie siedzi jak dla mnie.
4,0
Wyciszenie
cicho jak sie jedzie w trasie, na autostradzie. w mieście troche buczy, ale nie klekocze jak WV.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ekonomiczny jest bo diesel. 5-6,7L/100km. naprawy średnio zamienniki dobre, nie ma problemu z częściami, żadko sie kupuje, drogie oleje pełny syntetyk wchodzi 4,6L koszt około 275zł z filtrem.
3,0
Stosunek jakość/cena
generalnie auto drogie z powodu silnika Diesla, benzyniaki tańsze. Jakość - jesli auto dbane to pojeździ. troche za dużo elektroniki.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpieło się 1 cięgno siłownika C-Z przy tylnych drzwiach, jest jeden pilot C-Z pytałem w serwisie - tak było fabrycznie -denerwuje mnie to pilnowanie. Swiatła mijania mimo że org. nie świecą wyraźnie w asymaetrii na prawio, nie dało sie ustawić nawet na stacji. usterki podświetlenia deski rozdzielczej.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy przebiegu 90 tys. wyskoczyła kontrolka "Check-Engine" wraz z kontrolką świece żarowe, auto staneło, nie dopaliło, uratował mnie serwis ASO - bez podłączenia VAGa nie dalo sie nic zrobic, zdażyło sie jeszcze tak 3 razy. trzabyło wymienić czujnik położenia wału głównego 500zł z gwarancją po znajomości w ASO.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CTDI 100KM 74kW
[l/100km]