Układ hamulcowy
: reczny mógłby byc lepiej doprcowanym mechanizmem
4,0
Całokształt
ogólnie auto sprawia pozytywne wrazenie ,mam małe zastrzezenia co do jakosci montazu i blacharsko jest jak inne hondy kiepski 9 lat i rdzewieje , ale jesli chodzi o jazde i frajde super , spalanie jak na 2.0 jest pozytywne
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik jest najmocniejszym atutem ,wielostopniowy vtec sprawia ze auto moze byc potulnym autem dla spokojnych jak i szybim hot hatchem
4,0
Skrzynia biegów
brakuje 6 przełozenia albo dłuzszej 5 ,przy 2 obrotów ma 70 silnik spokojnie dałby rade z dłuzszą skrzynią biegów, powoduje to ze aby było oszczednie trzeba jechac max 76 czyli do 2200obrotów bo powyzej tej granicy załaczają sie ostre krzywki zaworowe i spalanie rosnie
4,0
Układ jezdny
układ jezdny jest bez zastrzezen, jedynie zawieszenie jest głosne , mercedesem w123 napewno nie jest , minusem jest tez mały promien skretu , elektryczne wspomaganie jest ok tylko maglownica stuka na wybojach
Komfort
3,0
Widoczność
nie widac maski za mocno scieta a z tyłu tez kiepsko trudno sie parkuje , raczej to jest porazka ,na drodze jadąc wszystko jest ok ,auto jest bogato wyposazone i umila to jazde ,dobre audio, tempomat skórzana tapicerka , brakuje jedynie podłokietnika
5,0
Ergonomia
powiem tak idealny samochód dla pijaka liczba uchwytów na napoje to uwaga 10 ,ciekawie zaprojektowane schowki , auto jest proste i to jest super , super oswietlenie wnetrza
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
autko ma super ogrzewanie nóg w trybie auto juz jest ciepło szyby jednak parują w trybie auto i trzeba na to uwazac ale jesli włączymy nadmuch na szybe błyskawicznie sie poprawia , szybko sie nagrzewa
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
regulacja foteli kierowcy paazer jest nieprecyzyjna , miejsca jest wystarczająco dla 4-5 dorosłych osób bagaznik tez ok. siedzenia są wygodne na dłuzsze trasy super
3,0
Wyciszenie
wyciszenie nie jest mocną stroną civica wiadomo to od lat :) ale tez nie jest najgorzej , gang silnika jest odczuwalny przy wyzszych obrotach i tak ma byc honda to honda i musi tak byc
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2.0 ivtec 160km a spalanie mniejsze niz w 1.4 niemieckich konkurentów , do tico z gazem sporo mu brakuje ale srednie spalanie jazda podmiejska 10km plus jazda po miescie 7,3 trasa to zalezy od fantazji kierowcy , ja nie lubie obciązac silnika i uczymuje obrot 2-3 tys czyli miedzy 70 a 105km trzeba liczyc na trasie 6-6,5 to dobry wynik jak na taką pojemnosc , to nie moja pierwsza honda i jak ktos umie wytrzuc auto bedzie zadowolony ze spalania
4,0
Stosunek jakość/cena
jakosc nieco sie pogorszyła jednak nadal to dobry samochód i wdzieczny . hondy w polsce są traktowane jako auta klasy premium stąd bywają drozsze od bmw,mercedesa czy audi ,koszty czesci tez jak w klasie premium ,to wady ale w zamian dostajemy auto które zawsze jedzie i nie jest takie wredne jak renault czy ford kto miał ten wie o czym mówie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
puki co przepaliła sie zarówka... i przeczyszczenia wymagały styki w gniazdku 12vpoza tym reczny hamulec jest sredni jak w kazdym aucie z tarczami z tyłu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak narazie nie było takich ,trzeba jedynie kontrolowac płyny bo szczury lubią weze hondy , mi szczur przegryzł ale na szczesci nic powaznego sie nie wydazyło auto sie nie gotowało,pomimo braku 2 litrów płynu ,czyli układ chłodzenia jest wydajny
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V Type S 160KM 118kW
[l/100km]