Silnik
: 110 km vtec jest ekonomiczny kiedy trzeba i dynamiczny jak potrzeba.
5,0
Całokształt
Auto dla zdecydowanych kierowców, którzy szukają: niezawodności, przestrzeni bądź funkcjonalności bez rezygnowania z przyjemności prowadzenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wysokoobrotowy, do którego trzeba się przyzwyczaić. Jeśli umiesz korzystać z obrotomierza i właściwie wykorzystać krzywą mocy/momentu da Ci dużo satysfakcji z jazdy. Zalety to: jeśli trzeba ekonomiczny, jeśli trzeba dynamiczny. Wady: niski moment w dolnym zakresie obrotów (wysokoobrotowy).
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo wygodne mocowanie lewarka zmiany biegów (w konsoli) - chociaż wysocy kierowcy mogą narzekać na brak miejsca na prawe kolano. Biegi wchodzą płynnie, nie ma problemu zgrzytania po wbiciu wstecznego tak jak to miało miejsce w poprzednich generacjach. Problem uszkodzonych łożysk podobno nie dotyczy modelu z silnikiem 1.6 (info z ASO).
4,0
Układ jezdny
Samochód jest długi i wysoki przez co nie pozwala na bardzo ostre manewry. Z drugiej strony jest sztywno zestrojony i sprężysty przez co zachowuje komfort na nierównościach i nie buja na zakrętach jak np. octavia I. Bardzo trwałe zawieszenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby. Co prawda nie widać maski ale to przypadłość większości kompaktów - przód jest krótki, nie utrudnia parkowania, tyłem można cofać na \"zapałkę\". Niestety rozczarowują lusterka - niby duże (raczej długie), ale niskie - a powinno być na odwrót. (Szkoda, że nie ma takich jak VIII gen.) - trudno się do nich przyzwyczaić
5,0
Ergonomia
Płaska podłoga z tyłu - genialne! Nie mam tunelu z przodu, przez co podłoga też jest płaska - idealne miejsce na torbę, cb itp pomiędzy siedzeniami. Siedzenia szybko się rozkładają ;), można dużo bagażów załadować. Auto jest wysokie w środku przez co na pewno nie dotkniesz głową do sufitu. Niestety siedzenia nie są mocno stroną - szczególnie z przodu - ograniczony zakres regulacji i kiepskie trzymanie boczne - podłokietnik za wąski. Brak możliwości regulacji kierownicy w przód/tył jest dużym utrudnieniem dla wysokich kierowców.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi bardzo dobrze - w lato trzeba zmniejszać moc. Ogrzewanie dobre-, wymaga chwili aby ogrzać wnętrze. Głośny szum wentylatora na I biegu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duuuuużo. Mało który model klasy średniej daje tyle miejsca z tyłu. Z przodu jest ok, chociaż fotel kierowcy mógłby mieć jeszcze jeden ząbek na szynie.
4,0
Wyciszenie
Dobre - przy 120 można swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio 7,2
Miasto - od 8 do 8,6
Trasa - od 6,8 do 7,4
Autostrada - od 7,2
5,0
Stosunek jakość/cena
Materiały użyte do wykończenia wnętrza nie są wysokiej jakości, szybko się rysują jednak za cenę nowego/używanego trudno było znaleźć lepszą propozycję na rynku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie dzieje się nic. Jedyna usterka do 140 tyś to wyrobione prowadnice fotela kierowcy (lekko buja się) - podobno ten model tak ma i spalona żarówka podświetlania wentylacji - bardzo trudno zdjąć środkowy tunel aby ją wymienić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Aut niezawodne i trwałe. Jednak trzeba uważać na jakość i ilość oleju oraz na lakier, który jest miękki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]