Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VII Hatchback

Maciek, 12 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 142 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VII Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 110 km vtec jest ekonomiczny kiedy trzeba i dynamiczny jak potrzeba.
5,0
Całokształt
Auto dla zdecydowanych kierowców, którzy szukają: niezawodności, przestrzeni bądź funkcjonalności bez rezygnowania z przyjemności prowadzenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wysokoobrotowy, do którego trzeba się przyzwyczaić. Jeśli umiesz korzystać z obrotomierza i właściwie wykorzystać krzywą mocy/momentu da Ci dużo satysfakcji z jazdy. Zalety to: jeśli trzeba ekonomiczny, jeśli trzeba dynamiczny. Wady: niski moment w dolnym zakresie obrotów (wysokoobrotowy).
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo wygodne mocowanie lewarka zmiany biegów (w konsoli) - chociaż wysocy kierowcy mogą narzekać na brak miejsca na prawe kolano. Biegi wchodzą płynnie, nie ma problemu zgrzytania po wbiciu wstecznego tak jak to miało miejsce w poprzednich generacjach. Problem uszkodzonych łożysk podobno nie dotyczy modelu z silnikiem 1.6 (info z ASO).
4,0
Układ jezdny
Samochód jest długi i wysoki przez co nie pozwala na bardzo ostre manewry. Z drugiej strony jest sztywno zestrojony i sprężysty przez co zachowuje komfort na nierównościach i nie buja na zakrętach jak np. octavia I. Bardzo trwałe zawieszenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby. Co prawda nie widać maski ale to przypadłość większości kompaktów - przód jest krótki, nie utrudnia parkowania, tyłem można cofać na \"zapałkę\". Niestety rozczarowują lusterka - niby duże (raczej długie), ale niskie - a powinno być na odwrót. (Szkoda, że nie ma takich jak VIII gen.) - trudno się do nich przyzwyczaić
5,0
Ergonomia
Płaska podłoga z tyłu - genialne! Nie mam tunelu z przodu, przez co podłoga też jest płaska - idealne miejsce na torbę, cb itp pomiędzy siedzeniami. Siedzenia szybko się rozkładają ;), można dużo bagażów załadować. Auto jest wysokie w środku przez co na pewno nie dotkniesz głową do sufitu. Niestety siedzenia nie są mocno stroną - szczególnie z przodu - ograniczony zakres regulacji i kiepskie trzymanie boczne - podłokietnik za wąski. Brak możliwości regulacji kierownicy w przód/tył jest dużym utrudnieniem dla wysokich kierowców.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi bardzo dobrze - w lato trzeba zmniejszać moc. Ogrzewanie dobre-, wymaga chwili aby ogrzać wnętrze. Głośny szum wentylatora na I biegu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duuuuużo. Mało który model klasy średniej daje tyle miejsca z tyłu. Z przodu jest ok, chociaż fotel kierowcy mógłby mieć jeszcze jeden ząbek na szynie.
4,0
Wyciszenie
Dobre - przy 120 można swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio 7,2 Miasto - od 8 do 8,6 Trasa - od 6,8 do 7,4 Autostrada - od 7,2
5,0
Stosunek jakość/cena
Materiały użyte do wykończenia wnętrza nie są wysokiej jakości, szybko się rysują jednak za cenę nowego/używanego trudno było znaleźć lepszą propozycję na rynku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie dzieje się nic. Jedyna usterka do 140 tyś to wyrobione prowadnice fotela kierowcy (lekko buja się) - podobno ten model tak ma i spalona żarówka podświetlania wentylacji - bardzo trudno zdjąć środkowy tunel aby ją wymienić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Aut niezawodne i trwałe. Jednak trzeba uważać na jakość i ilość oleju oraz na lakier, który jest miękki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VII Hatchback