Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VII Hatchback

miętus, 15 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 136 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VII Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : O silniku Vtec słyszałem wiele więc nie byłem zaskoczony. Natomiast hamulce (ale w wrsji 1.6 z tarczami z tyłu))miło mnie zaskoczyły, auto hamuje bardzo szybko i stabilnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Źle spasowane elementy takie jak blotniki i zderzaki. Nie wiele potrzeba żeby w ruchu miejskim zerwać zaczepy zderzaka. Poniewaz sa zinegrowane z całym elementem nie da sie tego naprawić - tylko wymiana całejczęści
Układ hamulcowy : przy wymianie klocków i tarcz hamulcowych jeżeli decydyjemuy sie na zamienniki to nalezy liczyc sie z tym że co jakis czas będa szumy i piszczenie przy hamowaniu.
Układ elektryczny : często palą się zarówki reflektorów. Przejechałem 35000 km i wymieniałem już chyba 4 żarówki. Dla porównania w Lanosie pierwsza żarówka spaliła się po 100 tys. km
4,0
Całokształt
Ato bardzo wygodne i niezawodne. Od doskonałosci (wg mnie) dzieli go tylko zbyt sztywne jak na nasze warunki zawieszenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Śilnik dokładnie taki jak wszyscy mówią - dynamiczny i elastyczny. Lubi wysokie obroty ale w tedy o ekonomice jazdy nie ma mowy.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo kulturalna, precyzyjna przekładnia. Jedyna wada to trochę za głośna praca samego lewarka.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest doskonały ale nie na nasze drogi. Jest bezkompromisowy i na naszych dziurawych ulicach raczej mało komfortowy. ZA to na trasie przy szybkiej jeździe fantastyczny.
Komfort
3,0
Widoczność
Auto jest tak zbudowane że trudno nim cofać - bardzo szerokie tylne słupki i stosunkowo mała tylna szyba. Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra
4,0
Ergonomia
Wszysko na swoim miejscu, bardzo dobrze usytuowany lewarek skrzyni biegów. Do doskonałości brakuje rekulacji kolumny kierownicy w 2 płaszczyznach. Przy tym kształcie kabiny badzo by się przydało.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największa przestrzeń wkabinie w swojej klasie i nie tylko. W środku jet większy od wielu samochodów z sementu D. Bardzo wygodne auto do długich podróży. Wg mnie to udane połączenie typowego compacta z minivanem ze wszystkimi zaletami obu klas.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkości powyżej 120km/h w kabinie zaczyna być głośno ze względu na szum powietrza. W mieście przy obrotach silnika powyżej 3000 również słychac w kabinie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety legendarny V- tec nie jest zbyt ekonomiczny. Moje średnie spalanie w mieście z ponad roku jazdy to prawie równe 10L/100km. Na trasie przy dynamicznej jeździe trzeba się liczyć ze spalaniem około 8.5L/100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto trzyma cenę. Wydaje mi sie że warto kupić samochód kilku letni od pierwszego właściciela. Ja kupiłem 5 latka za 34000 zł z przebiegiem 104 tys. km, w ciagu roku przejechaliśmy nim 30000 km i nie yło żadnych usterek. Za przegląd w ASO (duży przegląd przy 120 tys. km z wymiana rozrządu) zapłaciłem 2000 zł.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
często palą sie żarówki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nigy sie to auto nie zepsuło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VII

Liczba wpisów: 49

Honda Civic VII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VII Hatchback