Samochód dla normalnej rodziny. Dużo miejsca w środku, dobre osiągi, duży bagażnik.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo eleastyczny, ciągnie spokojnie już od 1500 obr/min (moment obrotowy maksymalny ok. 155 Nm, z czego jest on ciągle duży w szerokim zakresie obrotów). W dodatku jest fantastycznie wyrównoważony, pięknie kręci się aż do odcięcia, które ma przy ok. 6300 obr/min. No i ma naprawdę dość dużo mocy jak na 1,6.
5,0
Skrzynia biegów
Ktoś kto miał do czynienia z wieloma skrzyniami różnych marek przyzna, że w tej dziedzinie honda jest bezkonkurencyjna. Drążek zmiany biegów w wygodnym miejscu na desce rozdzielczej, chodzi lekko i z małymi skokami.
4,0
Układ jezdny
Wielowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu, w dodatku z kontrolą zbieżności przy hamowaniu robi swoje - samochód zachowuje się przewidywalnie. W stosunku do poprzednich civiców, zawieszenie mniej sportowe, bardziej nastawione na komfort.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w nowszych konstrukcjach zawsze jest gorsza niż w starszych, ale w tym wypadku jest dobrze. Nieco szerokie przednie słupki, poza tym widać wszystko do przodu, na boki i co ważne - do tyłu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, drążek skrzyni biegów na desce rozdzielczej to zaś super rozwiązanie. Wskaźniki czytelne, oświetlenie w nocy przyjemne, bardzo wygodne sterowanie wszystkimi przełącznikami. Super składany uchwyt na kubek pod nawiewem kierowcy. Klasyczna, najlepsza japońska szkoła.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylator nie hałasuje tylko robi prawdziwy huragan w środku. Klimatyzacja wydajna, na nasz klimat spokojnie wystarcza. Parujące szyby w deszczu o których niektórzy donoszą to efekt zapchanego filtru przeciwpyłkowego - u mnie spokój.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca naprawdę olbrzymia jak na tą klasę. Brak tunelu środkowego - podłoga w całym samochodzie jest płaska jak stół - daje efekt w postaci dużej swobody na nogi dla każdego, szczególnie środkowego pasażera z tyłu. Ilość miejsca z tyłu absolutnie poza jakąkolwiek konkurencją. Przy maksymalnie cofniętych siedzeniach z przodu, z tyłu siedzi się normalnie. Ilość miejsca nad głową bardzo duża, choć mam 179 cm. Bagażnik ma 370 litrów, jest obszerny. Siedzenia składają się asymetrycznie.
4,0
Wyciszenie
Wersja 1,6 lepiej wyciszona od 1,4. Generalnie do 100 km/h jest cichutko - radio w skali głośności do 30 słucham na 4 (zwykłe słuchanie radia, nie pokazówka dla innych). Po przekroczeniu 100 km/h słychać silnik ale jest to miły dźwięk. O dziwo wycisza się znowu po przekroczeniu 130 km/h. W mieście podróżuje się prawie bezgłośnie w środku. Na trasie jak sie nie przekracza 95 - 100 km/h również.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu najlepsze: 110 KM i spalanie mierzone aptekarsko daje wyniki: na trasie z używaniem klimatyzacji, przy oszczędnej jeździe do ok. 110 km/h spala mi 5,7 l/100 km. Oszczędna jazda nie oznacza bycia zawalidrogą tylko normalną jazdę z punktu A do B. W trybie czysto miejskim z używaniem klimatyzacji spala 8,6 l/100 km. Moim zdaniem można tym samochodem jeździć naprawdę ekonomicznie. Zaś
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie tani, ale jakość kosztuje. Łatwa odsprzedaż, bo powoli ludzie mają dość legendarnie niezawodnych wynalazków z niemiec, które coś wcale takie nie są i szukają samochodów, które w istocie niezawodne są.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód ma 6 lat i co? I NIC, nawet żadna żarówka się nie spaliła. Ma mały przebieg jeszcze, ale mam porównanie u znajomych do francuskich samochodów: clio i 307 - mimo młodszych samochodów ciągle coś się dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej, 86 000 km przebiegu, 6 lat i NIC się nie wydarzyło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]