wkurza: po otwarciu bagażnika w wilgotny dzień kapie do środka, wprost wlewa się woda z rantu drzwi przy otwartym oknie kier/pasaż, pasy słabo się nawijają na rolkę, brak schowka na okulary itp, na napoje wystarczająco dużo, sztywne słabo regulowane zagłówki. Przy najbliższej okazji kupię również Civica lecz z dieslem. Motor CDI jest boski.
Wrażenia
4,0
Silnik
Prawie bez uwag, jak jednak wiadomo wymaga kręcena na obroty, ochoty nabiera od 3,5 tys. Oszczędny, w zimie, jazda miejska do 7,5 l.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko gra w jeździe do przodu, często są kłaopoty z wrzuceniem wstecznego. Trzeba powahlować ze dwa, trzy razy.
4,0
Układ jezdny
Miękki na zakrętach i źle wybiera tzw tarkę.
Komfort
5,0
Widoczność
Osobiście nie narzekam, choć przydatny jest czujnik cofania.
4,0
Ergonomia
Dwa zarzuty: brak regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach oraz skokowa regulacja oparcia siedzenia. Reszta bez zarzutu, wygodny, przestrzenny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Subiektywnie na 5, szkoda, że pokrętło kierowania nawiewu nie obraca się 360 stopni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Choć należy zamówić podłokietnik dla kierowcy, reszta na 5 gwiazdek.
5,0
Wyciszenie
Przy jeździe do 130, a u nas trudniej o więcej [:-)] cichutko i spokojnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdybym się nie przestraszył książkowego zużycia dla 1,6 to bym taki motor kupił. Latem w mieście, klima włączona nigdy więcej niż 6,5, poza miastem do 6. Zimą do 7,5. Jednak przy prędkości powyżej 130, na trasie wypija od 8 do 9.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie zbyt szybko leci w dół w okresie do 3 lat. Aktualnie wycena tego auta to 31 tys, a wartość początkowa 66 tys.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek przez 3,5 lat użytkowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW
[l/100km]