Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VII Hatchback

Coyotek, 7 lat temu
Silnik 1.4 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 182 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Aerodynamiczna sylwetka, przestronne wnętrze jak na samochód niższej klasy średniej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Błąd sterowania zaworem powietrza na biegu jałowym. Uciążliwe ale da się jeździć. Problem znika po kilkukrotnym rozruchu silnika i przejażdżkach, by po ochłodzeniu wrócić na nowo.
Układ elektryczny : Nie działająca szyba od strony kierowcy ze sterownika. Wymuszając na spinaniu pinów - jest ok.
4,0
Całokształt
Przyjemna aerodynamiczna sylwetka, przestronne wnętrze, żywotny i dynamiczny silnik. Zadbany i regularnie serwisowany egzemplarz może służyć na wiele lat.
Wrażenia
4,0
Silnik
Oszczędna jednostka , skromne 1.4 w moim aucie pozwala na dynamiczną jazdę po mieście. Motor typu D14Z6 jest powszechnie uważany za serducho, w którym nic się nie psuje. Prawie, bo zdarzają się upierdliwe usterki, gdzie nawet ASO nie jest w stanie sobie poradzić. Wbrew opinii na temat wchłaniania oleju jak gąbka - tak naprawdę zależy w jakiej kondycji jest on przy zakupie. Zabezpieczony i prawidłowo konserwowany nie bierze za dużo oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Przebieg ok. 150000 - sypnęły się łożyska w dwóch pierwszych biegach. Mimo tego, skrzynia jest leciutka, sprzęgło nawet po 4 latach użytkowania się nie ślizga. Tak jak mówiłem - wszystko zależy od stanu, ale faktycznie dobre elementy są w stanie długo pociągnąć. Nietypowe ułożenie samego drążka - na wysokości kierownicy, może wprawić w zakłopotanie typowego kierowcę.
4,0
Układ jezdny
Promień skrętu faktycznie jest dość duży i trzeba się nieźle napocić, aby wykręcić np. na szerokiej drodze wjazdowej. Z drugiej strony jazda nim to przyjemność, nie zrzuca na zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Jeździłem kilkoma samochodami, ale w żadnym nie miałem tak dobrej widoczności jak w Civicu. Duża powierzchnia szklana, dodatkowo dzięki sylwetce samochodu, przednia szyba daje szerokie pole widzenia.
4,0
Ergonomia
Proste, jak na 2001 rok wnętrze. Nie ma za dużo ficzerów, właściwie to auto ma służyć do codziennej jazdy. Na dłuższą podróż - może być męczące. Łatwy dostęp do konsoli, duże przyciski i pokrętła - za wiele tego nie ma, ale dzięki temu nie pogubimy się we wnętrzu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Skromne 4 nawiewy z przodu + klimatyzacja. Nic poza tym, przydałoby się coś z tyłu więcej niż tylko elektrycznie otwierane szyby. Z drugiej strony, brak dodatkowych elementów = więcej przestrzeni i brak tunelu, a to już akurat jest na plus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dzięki poprzecznemu ułożeniu silnika, maska jest dość krótka i na całe 4,3 metra samochodu zostaje dużo miejsca dla osób z przodu i z tyłu. Brak tunelu pozwala komfortowo podróżować w 5 osób. Drobnym mankamentem są przednie fotele - zbyt małe aby wysoka osoba mogła czuć się bosko. Przy moim wzroście - 185 cm, głowa jest powyżej zagłówka wyciągniętego na maksimum.
4,0
Wyciszenie
Jeżeli nie posiadasz wygłuszenia pod silnikiem - może być ciężko. Ogólnie jest ok, ale mogło by być lepiej. Czuć dźwiękowo sporo nierówności na drodze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dzięki oszczędnej jednostce silnikowej można przeznaczyć pieniądze na inne cele przy samochodzie. Części nie są tanie, ale żywotność = niższe koszty przy usterce.
5,0
Stosunek jakość/cena
Egzemplarze z 2001 roku ( początek generacji ), dalej można ustrzelić za minimum 9 tysięcy. I to pod warunkiem, że są w dobrym stanie. Im młodszy tym cena bardziej wzrasta. To o czymś świadczy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne pierdoły, skutecznie utrudniają eksploatację. Błąd zaworu sterowania powietrzem biegu jałowego, padnięte sterowanie szyby kierowcy czy zdychający bez powodu silniczek tylnej wycieraczki. 3 usterki , co najmniej z 2 pierwszymi nie może poradzić sobie nawet ASO - wstyd.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sporadyczne, aczkolwiek jeśli chcemy mieć pewność, że będzie dobrze to słono zapłacimy. Dbać, dbać i jeszcze raz dbać. Przez 4 lata poza rozrządem , łożyskami skrzyni biegów oraz chłodnicą klimatyzacji ( notabene dziurawą jak ser - nie jest zabezpieczona przed kamieniami ), nic jeszcze nie zdechło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
7,5
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VII Hatchback