Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VII Hatchback

Teltzman, 8 lat temu
Silnik 1.4 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 226 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Całokształt wypada naprawdę dobrze ale nie jest to już ta honda co wcześniej a do tego jest gorsza jakościowo nie ma co ukrywać , autem przejechałem już 52 tyś km niby się nie psuje ale jednak brakuje temu autu tej dzikości. Najbardziej drażni to auto na ciasnych parkingach jest strasznie mało skrętne jest nawet ciut gorzej jak w poprzedniej primerze. Największy plus tego auta to mega oszczędny silnik nawet pełnym butem za dużo nie pali. Kupiłbym jeszcze raz to auto ale pod warunkiem że na wyższym seryjnym zawieszeniu i z żwawszym silniku minimum 1,6 . Największy minus tego auta to że jest ich mało przez to blachy są drogie a części mechaniczne jako nowe nigdy nie są na miejscu poza filtrem oleju wszystko na zamówienie i się czeka minimum 2 dni . To auto ma w sobie to coś że się je kocha i zarazem nienawidzi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie ok ale mi brakuje tej dzikości im wyższe obroty tym lepiej auto nie chodzi ja d seria w 5 i 6 generacji to auto od 5000 obr tylko buczy i nie przyśpiesza.
5,0
Skrzynia biegów
praca skrzyni i umieszczenie lewarka to coś piękne poezja , wielki minus to brak szóstego biegu lub za krutkie przełozenia
3,0
Układ jezdny
Na wstępie napisze że ktoś wcześniej zamontował sportowe zawieszenie amortyzatory i sprężyny na gładkim równym asfalcie to bajka to auto się po prosu klei do asfaltu idzie jak przeciąg . Ale na nierównym asfalcie lub drodze nie utwardzonej to auto to koszmar przez to mam go serdecznie dosyć nie da się tym szybko latać po prostej a co dopiero na zakrętach uważam że to jest nawet niebezpieczne całe auto wybija się na hopkach nierównościach tak iż traci kontakt z nawierzchnią , wielki plus tego auto to prowadzenie w śliskim tył auta trymie się jak przyklejony ciężko zarzucić tyłem
Komfort
3,0
Widoczność
Szału nie ma ratuje trochę sytuacja że są duże lusterka bo widok przez tylną szybę jest trudna , zasłaniają przednie słupki trochę widoczność. Czuć że auto jest budowanie już nowocześnie.
4,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić wszystko idealnie poza podświetleniem wnętrza bo miejsce włącznika u góry przy lampce to tragedia.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jako że klima pod koniec wakacji zdechła to powiem że bez jest dość ciepło w upały bo nawiew średnio sobie radzi,a ogrzewanie ciepła dział ponadprzeciętnie nawet w dużych mrozach mały minus to czas zanim się rozgrzeje trwa to około 3 kilometry.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest tu naprawdę dużo mimo że auto w trzech drzwiach z zewnątrz wygląda na dość małe od biedy można nawet pojechać w 5 osób nie powinien nikt specjalnie nie narzekać chyba że kierowca ustawi siedzenie swoje w pozycję najniżej w dół to wtedy pasażer z tyłu będzie miał średnio miejsca na nogi jak będzie wysoki ,wielki plus auta to dość duża przestrzeń nad głową nie ma mowy że ktoś będzie szorował o dach.
4,0
Wyciszenie
Jak hondę jest tu bardzo cicho ale warunek to obroty mniejsze niż 4200 a w trasie nie szybciej jak 150 km/h bo szybciej to już jest buczydło im szybciej tym gorzej.ale jak na klasę auta jest naet nie dobrze co bardzo dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam civica w lpg pali tak mało że nie czuje tego budżet tego specjalnie bo średnio wychodzi około 9 l/100km ,w trasie jadąc nawet 140 km/h trzymając równe obroty spala około 8 litrów lpg nawet w mieście ciężko przekroczyć 11 l/lpg trzeba jeździć non stop z gazem w podłodze i używać głównie pierwszych dwóch biegów czasem tylko trójki. Co do części już nie jest tak wesoło bo części blacharskie są strasznie drogie co ciekawe używki są w cenie zamienników a do tego ciężko dostępne . Co ciekawe 8 generacja ma części blacharskie dużo tańsze i dostępne na podobnym poziomie co 6 generacja. Co do mechaniki to w moim ep1 też nie jest za wesoło bo jak ukręciło mi półoś to nowa kosztowała 340 zł a używka 280 zł ogólnie szału nie ma.
3,0
Stosunek jakość/cena
Szczęście że za auto dałem 7.5 tyś bo jakbym dał więcej to czułbym że popełniłbym błąd trzeba było lepiej kupić 6 gena za 4 tyś . Według mnie ceny są trochę za wysokie w porównaniu do jakości.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niby usterek niema ale ,ale psuje całokształt bo największym problemem jest zaniedbanie eksploatacje poprzedniego właściciela .Poprzednie dwie generacje wypadały dużo lepiej wiem bo miałem
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ogólnie jest ok ale miałem problem z półosią urwała się krótka a w sklepie z częściami powiedzieli mi że w tym aucie zdarza się to dość często

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VII Hatchback