Nie jest ani źle, ani rewelacyjnie. Po prostu jest dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo cichy ale o mocy można powiedzieć dopiero powyżej 3500 rpm. Ładnie się kręci i ma naprawdę niskie zapotrzebowanie na paliwo.
2,0
Skrzynia biegów
Przy 120 tys. wymienione 2 łożyska w skrzyni. Z tego co wiem czeka to każdego!!! Na szczęście koszt razem z olejem to jakieś 500 zł.
3,0
Układ jezdny
W porównaniu z Focusem (poprzedni wózek) to Honda przypomina powóz z epoki kamienia łupanego. (nawet po wymianie amorów na nowe)
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę przeszkadza długi słupek od strony kierowcy przy skręcaniu w lewo.
2,0
Ergonomia
Typowy samochód dla małego Japończyka :) Przełączniki od szyb są w takim miejscu, że aby z nich skorzystać muszę nienaturalnie wyginać rękę (a mam tylko 186cm wzrostu)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj zdecydowany punkt dla Hondy. Patrząc na ten samochód z zewnątrz nigdy nie przyjdzie Ci do głowy jak bardzo jest on przestronny. Mnie powaliła zwłaszcza ilość miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie - luksus w tej klasie! No i ta płaska podłoga.....
5,0
Wyciszenie
Auto jest naprawdę ciche - silnik ledwo słychać nawet przy 6000 rpm. Bardziej dają się we znaki jakieś drobne skrzypnięcia i stuknięcia plastików we wnętrzu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy codziennych dojazdach do pracy (Kraków), 20 km w każdą stronę, auto mieści się poniżej 7 litrów/100km. Przegląd (polegający na wymianie oleju i filtrów) to koszt około 200 zł przy zakupie wszystkiego w necie (filtry, olej Castrol Edge) i zleceniu tylko wymiany oleju u wybranego mechanika. Gorzej kiedy trzeba zrobić coś poważniejszego. Wtedy może trochę szarpnąć po kieszeni.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ceny używanych Civiców są dla mnie trochę na wyrost. To już nie jest to samo auto, które zbudowało wokół siebie legendę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu jest baaaaaaaardzo źle. Właśnie drobiazgi najbardziej wkurzają:
- kiwający się fotel kierowcy
- skrzypiące sprzęgło
- skrzypiące plastiki
- parujące klosze lamp tylnych (zwłaszcza prawej)
- kiepsko wchodzący wsteczny
- rdza po wewnętrznej stronie drzwi na wysokości początku szyby
- wyciągająca się linka od regulacji nagrzewnicy
- itd.....
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 120 tys. wymiana 2 łożysk w skrzyni biegów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW
[l/100km]