Honda Civic niesłusznie przedstawiana jest jako model sportowy. Jest dość praktycznym i niezawodnym autem ale bez charakteru. Z drugiej strony czy za te pieniądze i w polskich warunkach były jakieś alternatywy w gamie nowych samochodów. Ceny dobrych aut zaczynają się u nas od 100 tyś zł (niestety). Mam wrażenie że część początkowych wpisów na temat modelu pochodzi od jego dealerów. Z upływem czasu oceny średnie spadają.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przy masie auta 1.2t od silnika 1.4 nie należy oczekiwać cudów. Dlatego śmieszne są te zapewnienia o sportowym charakterze tej wersji. Lepiej żeby silnik miał większą pojemność a przez to i moment w niskim zakresie obrotów. Praca kulturalna. Jazda powyżej 140km/h możliwa na trasie ale dość uciążliwa. Kultura pracy prawidłowa.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi przeskakują bardzo płynnie z wyjątkiem wstecznego, który wchodzi po ponownym wrzuceniu jedynki.
4,0
Układ jezdny
Sztywny a przez to mniej komfortowy.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobra a do tyłu przeciętna - cofanie bezpieczne dzięki czujnikowi.
4,0
Ergonomia
Poprawna. Deska rozdzielcza zaprojektowana bez finezji - surowa i bezbarwna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z tyłu jak w klasie wyższej.
3,0
Wyciszenie
Przeciętne ale do zaakceptowania. Niby umożliwia delektowanie się sportowym dźwiękiem pracy silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do zaakceptowania. Wielkich lub kosztownych napraw jak dotąd nie było.
3,0
Stosunek jakość/cena
Honda jest japońska już tylko przez logo - mój model jest z W.Brytanii. Są również tureckie odmiany w wersji sedan.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Korozja pod listwą na tylnej klapie po pół roku eksploatacji auta naprawiana dwukrotnie to wstyd.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW
[l/100km]